denstore-1 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Heisan, Jeg har kjøpt meg en WD rapid sata 74 gb, som jeg bruker som system disk. Side disken var ny har det vært noe merkelig med den. Ca hvert 30 sek. begynner disken å "søke" . Den lager i hvert fall søke lyder. Dette holder på uavhengig av om jeg bruker maskinen eller ikke. Dersom jeg ser i S.M.A.R.T. info, er disken i god form. Noen som har vært bortig noe lignende? Lenke til kommentar
denstore-1 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Ingen som har vært borti dette problemet? Lenke til kommentar
aleh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Skal vi se her, du mener nok "WD Raptor", men hva mener du med søke lyder? Vil det si at hardisken din jobber med noe dvs. at HD aktivitet lampen lyser(blinker)? En harddisk har ikke en egen søke lyd, men de flese "lager" en del lyd når de jobber med noe. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har en Seagate 7200.7 8 mb cache sata som også lager noen stygger ulyder. Sikkert noe av det samme som du opplever. Noe ganger stopper pcen opp og bare lager rrrrrrrrrrrrrr-lyder. Høres overhodet ikke bra ut. Tok å en test av disken istad. Resultatet ble: spindown test failed, kunne ikke kjøre SMART-greiene, og skjekking av bad sectors gikk fint. Har alltid hatt erfaringen av Seagate skal være veldig rolig disker, og derfor tror jeg ikke ulydene er riktige. Må vel sende den i retur, og håper komplett enige med meg... Var jeg deg ville jeg ringt webshoppen og forklart dem problemet, og fått dem til å si hva du skal/burde gjøre. Mvh HetrTiXc Lenke til kommentar
denstore-1 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Skal vi se her, du mener nok "WD Raptor", men hva mener du med søke lyder? Vil det si at hardisken din jobber med noe dvs. at HD aktivitet lampen lyser(blinker)? En harddisk har ikke en egen søke lyd, men de flese "lager" en del lyd når de jobber med noe. Jepp, du har rett. Gikk litt fort. Med "søke lyder" mener jeg at det kommer en lyd, som er lik den som kommer når disken leser / skriver. Denne lyden er den samme som kommer når jeg f. eks. starter et program. Den lager en konstant rrrrrrrrrrrrr lyd i ca 20 sek. for så å ha pause i 30 til 40 sek. Det virker ikke som om den sinker maskinen noe særlig. Bare forbasket iriterende å høre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå