Gå til innhold

Er GPRS gratis om du ikke gjør noe?


Anbefalte innlegg

Er ikke dette bare for de som har 3G-abonnement ?

3G er ikke et eget abonnement, hastighet og tjenester er tilgjengelig for alle som har en telefon som støtter det og som befinner seg i dekningsområdet. Prisene er det samme uansett om du WAP'er med eller uten EDGE/UMTS dekning.

 

@jornan: Videosamtale har egen minuttpris, men er vel foreløpig gratis.

Foreløpig gratis? Så om jeg skaffer meg en 3G mobil så kan jeg ringe gratis!(til andre med 3g mobiler da)

Litt off tropic: Om jeg da kjøper en Motorola A925, brukt to uker, hvor mye er den verdt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreløpig gratis? Så om jeg skaffer meg en 3G mobil så kan jeg ringe gratis!(til andre med 3g mobiler da)
Jepp:
¹) I en introduksjonsfase er startpris per samtale og samtalepris per minutt lik kr. 0,- Inntil videre er det kun mulig å ringe videosamtale til andre Telenor Mobil-kunder i Norge.

 

Litt off tropic: Om jeg da kjøper en Motorola A925, brukt to uker, hvor mye er den verdt?
Har ikke peil, men den koster 195.- med 3 Ringkontantpakke i sverige og 6000.- uten abonnement. På QXL går de vel for rundt 2500.- tror jeg
Lenke til kommentar
Litt off tropic: Om jeg da kjøper en Motorola A925, brukt to uker, hvor mye er den verdt?
Har ikke peil, men den koster 195.- med 3 Ringkontantpakke i sverige og 6000.- uten abonnement. På QXL går de vel for rundt 2500.- tror jeg

Jeg er også VELDIG interessert i denne, men etter det jeg har lest fungerer den ikke i det norske nettet, den slår seg av med en gang den har koblet seg til eller noe sånt ?

Lenke til kommentar
Omdet er meg du mener....så tror jeg nok du bør lese litt nøyere?

Nei, han sier at hvis man skal laste ned store datamengder er det billigere å koble seg opp via vanlig GSM modem, da man vet akkurat hvor mye penger man bruker. Laster man f.eks. en vanlig fullblods webside via GPRS, popper det fort opp i over 1 MB, og blir dermed veldig dyrt.

 

Derfor sier han at GPRS kun bør brukes der du har kontroll på at datamengdene ikke er så store, slik som i WAP og e-mail uten vedlegg/dynamisk innhold.

Mao. sier han, i likhet med deg, at GPRS er billigere enn vanlig GSM data ved WAP-surfing.

 

Som en liten avsporing kan det nevnes at mange forretningsfolk kobler mobilen til laptopen som et trådløst modem, og da er det veldig viktig å bruke GSM data i stedet for GPRS, siden man glatt overstiger både 1,2,3,4 og 5 MB pr. dag.

hehe... jeg må ha vært uklar på en rar måte... men stemmer det Saftis sier :)

Lenke til kommentar
Sakset fra http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

GPRS

Kr pr. kilobyte inkl. mva. : 20

:p

20 kr per kilobyte!? :O Det var dyrt! Jeg har Talkmore og for meg så koster det 0,015 kr, altså 1.5 øre per kilobyte. :p

Saftis mener sikkert 20 kr per mb, ikke per kb. Det kav vel ikke koste 20 kr per kb, kan det? Da koster jo 1 mb 20000kr! Det er vel feil? (20x1000(det er 1000kb i en mb)

Lenke til kommentar
Sakset fra http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

GPRS

Kr pr. kilobyte inkl. mva. : 20

:p

20 kr per kilobyte!? :O Det var dyrt! Jeg har Talkmore og for meg så koster det 0,015 kr, altså 1.5 øre per kilobyte. :p

Saftis mener sikkert 20 kr per mb, ikke per kb. Det kav vel ikke koste 20 kr per kb, kan det? Da koster jo 1 mb 20000kr! Det er vel feil? (20x1000(det er 1000kb i en mb)

Jeg "mener" ingenting jeg, bare kopierer direkte fra Telenor sine sider.

Selvfølgelig har de skrevet feil der, det skjønner vi jo alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...