Gå til innhold

Er GPRS gratis om du ikke gjør noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen ble endret 01.02:

For vanlig surfing vil prisen være på 20 kr per MB man overfører, som ikke er helt ulikt det Telenors kunder har betalt for å gå på internett før. Man vil imidlertid aldri betale mer enn 30 kr per dag, som betyr at de mest aktive brukerne har en svært god pris å forholde seg til.

Link

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det f.eks å åpne en vg side å lese en artikkel da?? (med gprs)

Hvis KB prisen er 10 øre og forsiden på VG er ca 1 MB så koster bare det ca 100 kr. Ikke billig mao....

Dette er jo det reneste tøv...

Det er jo ikke slik man bør bruke GPRS....

Man kan f eks stille telefonen til ikke å vise bilder og dermed få opp oversikten over artiklene på VG. Så trykke for en av dem, og lese artikkelen. Eller trykke for "siste nytt"....og så lese artikkelen der. Når siden så er lastet, så har kilobitene løpt og man kan lese i ro og mak.

Koster 10 øringer.

Personlig har jeg lest de viktigste artiklene fra utlandet, et par ganger om dagen i 3-4 dager, uten at det har kostet så mye.

Jeg har f eksempel vært inne og sjekket min e-post, samt sjekket overskriftene på et par aviser hjemme.Kostnad Ikke mange kronene....(Avhengig av nettverk) Her hjemme har kostnaden for dette vært på 50 øre til 1 kr.

En artikkel uten bilder kan heller måles i 10 øringer....ikke kroner.

Med bilder er det naturligvis en del dyrere. Men ikke så dyrt som det blir påstått.

 

Men hvor får Dere disse kb prisene fra?

Jeg har Talkmore og betaler 1.5 øre pr kb.

Mobyson tar under et øre??????

Det blir jo bare 10 - 15 kr pr mb????

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Prisen ble endret 01.02:
For vanlig surfing vil prisen være på 20 kr per MB man overfører, som ikke er helt ulikt det Telenors kunder har betalt for å gå på internett før. Man vil imidlertid aldri betale mer enn 30 kr per dag, som betyr at de mest aktive brukerne har en svært god pris å forholde seg til.

Link

Er ikke dette bare for de som har 3G-abonnement ?

Lenke til kommentar
det er jo bare å laste seg opp med gsm istedet dersom du skal surfe. Da betaler du pr minutt istedet. Dersom du bruker gprs, bør det være på wap, eller kun for nedlasting av mindre mail (tekstfiler)...... imo

Dette skjønte jeg ærlig talt ikke i det hele tatt....

Om vi snakker om lesing på mobildisplay....

 

Hva mener du med dette:

"Dersom du bruker gprs, bør det være på wap, eller kun for nedlasting av mindre mail"

 

Gprs er da kun en bæreteknikk for wap....og GSM er en annen måte og "wappe" på?

 

Ellers....

Wap ved hjelp av Gprs, er da veldig mye billigere enn ved tradisjonell wapsurfing på GSM.

For ikke å snakke om fra utlandet.

Har reist i utlandet i flere år og sjekket mail og aviser hjemme med mobiltelefon.

Etter at jeg fikk gprs telefon for noen år siden, ble det mange, mange, ganger billigere enn å koble seg opp med GSM.

For ikke å snakke om at man ved bruk av GPRS kan lese artikler i ro og mak uten å tenke på oppkoblingstiden.

Ja, her innenlands så er det jo og langt billigere.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
det er jo bare å laste seg opp med gsm istedet dersom du skal surfe. Da betaler du pr minutt istedet. Dersom du bruker gprs, bør det være på wap, eller kun for nedlasting av mindre mail (tekstfiler)...... imo

Dette skjønte jeg ærlig talt ikke i det hele tatt....

Om vi snakker om lesing på mobildisplay....

 

Hva mener du med dette:

"Dersom du bruker gprs, bør det være på wap, eller kun for nedlasting av mindre mail"

 

Gprs er da kun en bæreteknikk for wap....og GSM er en annen måte og "wappe" på?

 

Ellers....

Wap ved hjelp av Gprs, er da veldig mye billigere enn ved tradisjonell wapsurfing på GSM.

For ikke å snakke om fra utlandet.

Har reist i utlandet i flere år og sjekket mail og aviser hjemme med mobiltelefon.

Etter at jeg fikk gprs telefon for noen år siden, ble det mange, mange, ganger billigere enn å koble seg opp med GSM.

For ikke å snakke om at man ved bruk av GPRS kan lese artikler i ro og mak uten å tenke på oppkoblingstiden.

Ja, her innenlands så er det jo og langt billigere.

Du sier jo akkurat det samme som han...

Lenke til kommentar
Omdet er meg du mener....så tror jeg nok du bør lese litt nøyere?

Nei, han sier at hvis man skal laste ned store datamengder er det billigere å koble seg opp via vanlig GSM modem, da man vet akkurat hvor mye penger man bruker. Laster man f.eks. en vanlig fullblods webside via GPRS, popper det fort opp i over 1 MB, og blir dermed veldig dyrt.

 

Derfor sier han at GPRS kun bør brukes der du har kontroll på at datamengdene ikke er så store, slik som i WAP og e-mail uten vedlegg/dynamisk innhold.

Mao. sier han, i likhet med deg, at GPRS er billigere enn vanlig GSM data ved WAP-surfing.

 

Som en liten avsporing kan det nevnes at mange forretningsfolk kobler mobilen til laptopen som et trådløst modem, og da er det veldig viktig å bruke GSM data i stedet for GPRS, siden man glatt overstiger både 1,2,3,4 og 5 MB pr. dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...