Radi Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Når jeg starter pc, så står det: No driver attached to fast Track controls, Bios not installd Er det noen som kan hjelpe meg med å få vekk det. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tror du har enablet raid kontrolleren du har på hovedkortet..... Kent Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er det noe som hindrer PCen din i å starte opp? Eller er det bare en beskjed som kommer når PCen din booter, for så å gå videre å starte normalt? Hvis det er tilfellet så er det ikke noe mer å tenke på. Hvis det er en funksjon du lærer å bruke så vil du fort finne ut hvordan den blir borte. Beskjeden ser veldig kjent ut, og så lenge du får boota så betyr den ikke noe. AKIRA Lenke til kommentar
Radi Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) det kommer opp hver gang jeg booter, jeg får slartet opp window's alt funker fint, det er bare den meldingen som kommer opp hver gang jeg booter, jeg lurer jo seff på hva det er? Endret 2. februar 2005 av Radi Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har ikke 100% nøyaktig beskrivelse på hva det er, men det har med RAID kontrolleren på hovedkortet ditt. Det beskjeden sier er "jeg ser du ikke har noe harddisker i RAID løsning, så derfor starter jeg ikke den tjenesten" Så går den videre å starter windows. Hvis du lurer på hva RAID er så søk på google! AKIRA Lenke til kommentar
lolstone Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 AKIRAx24 har rett. Det er at du ikke har RAID kontroller innstalert eller.noe. Hva RAID er finner du ut her: http://www.hardware.no/guider/raid/ Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Fikk akkurat samme melding før jeg fikk meg en s-ata harddisk som måtte kjøres på raid. etter jeg koblet til den får jeg specs om harddisken istedetfor "bios not installed" Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Fikk akkurat samme melding før jeg fikk meg en s-ata harddisk som måtte kjøres på raid. etter jeg koblet til den får jeg specs om harddisken istedetfor "bios not installed" Kjører du kun en sata disk i raid? Koplet til raid-kontrolleren din? Hva er fordelen med det egentlig?? Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg fikk samme beskjeden før. Jeg synest å huske at jeg disablea "Promise BIOS" eller noe i BIOSen. btw. Hva er egentlig så farlig med beskjeden? Biter den? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dette er eit problem med eit hovedkort. Difor er tråden feilposta, og den stenges. Det anbefales å lese annonseringene øvert i kategorien før man poster her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg