stoffix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ok, nå har bestemoren min komemt på besøk, og hun blir en stund... hun har en dårlig vane ved å ikke låse do døra, hun lar den bare stå på gløtt. og nå har moren min begynt også... og dette er jeg lei av, så kan du hjelpe meg med noe for å varsle om folk er inne på dass eller ikke? kom gjerne med koblings sjema, for nå begynner jeg å bli desperat.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hahaahah! Stakkars deg! Men hva mener du med varslingssystem da? Sånn som piper når noen går inn og ut, eller? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Du kan jo f.eks ha en lampe med bryter i døren... bryteren slutter kretsen dersom døra er åpen! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 nøkkel står i, og døra står på gløtt når de er der, så det går dessverre ikek med trykksensor.. jeg hadde tenkt noe med en grønn led, og en rød led... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 en trykk-sensitiv bryter på doringen, koblet til en varsel lampe Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Legg en temperatur måler nedi do, og koble på en led på en eller anne måte, slik at når temperaturen stiger, lyser leden. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) en trykk-sensitiv bryter på doringen, koblet til en varsel lampe hm... hørtes ikke så dumt ut... håper det er plass til å montere det... *sjekke* joda, det burde være plass, men jeg må jo ha noe til å holde den oppe ifra bryteren når ingen er der, og det tror jeg kan bli vanskelig.. (å finne riktig fjær) Endret 2. februar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Legg en temperatur måler nedi do, og koble på en led på en eller anne måte, slik at når temperaturen stiger, lyser leden. hmm.. går kanskje å teipe en måler på doringen... (varme stiger så det går ikke å ha nedi skåla..) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hva synes dere om dette? bare å koble til en led, eller? http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=303328.htm Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hva med å henge en lapp på insiden av døra der du ber dem om å ha igjen døra da du ikke er inerisert å se dotten demmes. :!: Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 funker neppe, da jeg i flere år har bedt dem om å låse døra når jeg har vært på ferie der, ang. moren min, så er det en vane hun merkelig nok har begynt med etter at bestemoren min kom hit... Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Du kan kjøpe sånn alarm som uler når døre står oppe og er stille når den er igjen, en kompis av meg festea en sånn på leilighedøra si når han dro på ferie og jeg skulle vanne blomster, det var en tankevekker det (uler som f...). Det får de nok til å slenge den igjen. Det dumme er at det ikke går ann å lufte etter man har tatt seg en real "sittepause". http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...93&IsCampaign=N Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tror jeg mangler en milliliter kunnskaper om dette, men jeg prøver: En IR barriere/bevegelsesdetektor, en SR-vippe og Indikeringsdioder. Detektoren registrerer bevegelsen, SR-vippen husker at det har skjedd noe inntil den resettes, kan ordne skjema på dette t i morgen en gang. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hvis det ikke er noen som helst form for vindu på doen, kan du gjøre dette- Feste en trykkfølsom bryter på døra, slik at den blir presset inn når døra blir lukket. Kobl den i serie med lysbryteren. Se på tegninga. Da vil de bare få lys når døra er lukket Simpelt, men genialt (?) edit: Litt småfiks edit2: enda mer småfiks Endret 2. februar 2005 av kazaa Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Få alle i familien med på det beryktede ENØK-prosjektet! Skru av lyset når dere går ut av dassen. Da veit du lett når det er noen på do? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 men... tror ikke jeg får lov til å strekke ledninger ut av lysbryteren... da må jeg ta ut lokket... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hva med og bare spørre om dassen er ledig eller ikke? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har liten blære, gidder ikke å stå å skrike i gangen flere ganger om dagen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå