ADT Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Det som kan skje med for mye kjølepasta, er at du har lyst til å bytte CPU vifte og så henger CPU'en igjen meget uheldig så bøyer du noen pinner også. Ser ikke helt for meg det scenarioet, men skjer kanskje om man bruker termisk lim... Endret 3. februar 2005 av ADT Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Om kjølepastaen ligger lenge nok blir den jo hard... Er jo flust av folk på forumet her som klager over at kjøler henger fast i CPU. Har forresten satt i hop det nye systemet mitt nå, A64 3200+ (Winchester). I følge BIOS ligger den på ca. 30 grader idle. Temp i kabinett er på omtrent det samme. Det virker nå litt lite, men for å være helt ærlig er det ikke så usannsynlig. Når jeg ikke spiller blåser det kald luft fra alle tre kabinettviftene (utgående that is). Skal prøve å klå litt på kjøleren etterpå. Om tempen på CPU er noe særlig under 40 skal det jo teoretisk sett være vanskelig å kjenne noe varme på kjøleren (dere som seriøst mener dere har 25 grader på CPU kan ta dere en bolle... har dere minusgrader på rommet da eller?) Har Zalman CPNS7000BCu (som for tiden kjører på full skur), kjører alle øvrige vifter i kabinettet på full skur (Lian-Li PC-61). Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hovedkortet mitt også viser alt for lav temp, enkelt og greit, proben jeg legger løst i kjøleribba viser dette... Tror man skal bruke ganske billig/gratis pasta hvis den sitter fast i CPU'en... men har som sagt aldri erfart det selv... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Skjer vel kanskje oftere med thermalpads enn med pasta, men jeg vet ikke selv, har ikke opplevd det (heldigvis) jeg heller. Lenke til kommentar
ExtoL Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Om kjølepastaen ligger lenge nok blir den jo hard... Er jo flust av folk på forumet her som klager over at kjøler henger fast i CPU. Har forresten satt i hop det nye systemet mitt nå, A64 3200+ (Winchester). I følge BIOS ligger den på ca. 30 grader idle. Temp i kabinett er på omtrent det samme. Det virker nå litt lite, men for å være helt ærlig er det ikke så usannsynlig. Når jeg ikke spiller blåser det kald luft fra alle tre kabinettviftene (utgående that is). Skal prøve å klå litt på kjøleren etterpå. Om tempen på CPU er noe særlig under 40 skal det jo teoretisk sett være vanskelig å kjenne noe varme på kjøleren (dere som seriøst mener dere har 25 grader på CPU kan ta dere en bolle... har dere minusgrader på rommet da eller?) Har Zalman CPNS7000BCu (som for tiden kjører på full skur), kjører alle øvrige vifter i kabinettet på full skur (Lian-Li PC-61). Ja, det skjedde en gang, at det var tytet ut på siden og den var hard. Da kom en venn av meg på en god ide. Vi hårføner ribben til CPU kjøleren. etterhvert så gikk CPU lett av. Det kjedelige var at jeg måtte bøye tilbake 2 bøyde pinner. Som jeg greide da Endret 5. februar 2005 av ExtoL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå