Gå til innhold

Måte å få vekk noen feilpostinger på


Anbefalte innlegg

Denne meldingen vil bli postet i 'Annet om data'. Vennligst kontroller at dette er riktig kategori!

 

Under dette som kommer opp etter at du har postet noe skulle det vært en angreknapp hvor du kunne velge en annen kategori å flytte den til hvis du har postet den feil.

 

 

En annen ting kunne være at hvis en person har postet en post feil å han/hun hadde funnet det ut, så skulle den personen hatt en neny på siden av posten sin(inne i posten) hvor den kunne flyttes til enn annen valgt kategori.

 

Det er bare et forslag som jeg tror kunne ordne litt på feilpostingen. Kunne også gjort det slik at moderatorene sa ifra om at den er feilpostet isteden for å stenge den. Så kunne posteren ha litt tid på seg til å flyte den etter at han/hun har fått vite det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet tips: Hvorfor ikke flytte 'Annet om data' konsekvent til bunnen av listen slik at man må bla seg igjennom alle kategoriene før man kommer til annet om data?

 

Slik det er nå er jo 'Annet om data' den første kategorien man kommer til og dermed den det er enkleste å ty til, mens det egentlig burde ha vært den siste, dvs. for meldinger som ikke passer i noen av de øvrige... Om kategoriene er alfabetisk sortert, hva med 'Øvrig om data' eller noe?

 

[ endret av trn100 den 2002-06-19 21:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


amund skrev (2002-06-19 21:51):

Quote:


trn100 skrev (2002-06-19 21:42):

Om kategoriene er alfabetisk sortert, hva med 'Øvrig om data' eller noe?


 

Ikke dumt :smile:

 

Mvh,

Amund

Hmmm... Håper det betyr at jeg kan vente meg laaang T-skjorte med 'Hardware.yes' et stykke under navlen? :smile:

Lenke til kommentar

Beklager slrive og tastefeil. Prøver med en litt rettet versjon med tilføyelse:

 

Heiheihei, - surriball. Vis litt standhaftighet og trofasthet til systemet man har valgt da. Hva slags folk lager en alfabetisk liste, - for så å finne ut hvilken bokstav man skal arkivere under?

 

Den er litt surrete vel! Hva er målet, annet enn manipellasjon?

 

Forslag II: Arkiver Annet om data under Å-annet om data. Det er det fine med alfabetiske register, - man bruket bare den forbokstaven man vil, - og får arkivert på rett plass.

 

Dersom man vil oppgradere andre tema, - så arkiver de under A og B. Legg alt om prosessorer under B-prossessorer da, - så slipper vi å gå så langt bak i listen for å komme til bokstaven P.

 

Her er det høy moral og systemtrohet! Kan vi få flere intelligente forslag og svar takk! Kom igjen ...

Lenke til kommentar

Poenget var å gjøre 'Annet om data' litt mindre attraktiv for en som ikke gidder å bla seg gjennom alle kategoriene før det blir postet en HJELP melding i 'Annet om...'. Alfabetet ble blandet inn da det faktisk ser ut som om kategoriene her er sortert alfabetisk, og jeg trodde det var av tekniske årsaker...

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-22 14:58 ]

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat fjernet 4 - 5 meldinger fra rexxuss og fjernet en unødvendig quoting av trn100.

 

1: multiple postinger er spam og likes heller dårlig - det skal dog nevnes at det kan skje feil under kommunikasjonen med serverene våre, så det er en tilgivelig feil dersom postingene skjer rett etter hverandre uten at brukeren bevisst gjør noe for det.

2: det er ikke nødvendig å quote hele innlegget, særlig ikke når det står rett over ens eget innlegg. Man kan evt. quote et par linjer dersom det er noe konkret man skal svare på.

 

Dette til alles informasjon.

 

Mvh. yummy, moderator.

Lenke til kommentar

Hvem gidder egentlig å "bla" igjennom _alle_ kategoriene.

Det viktigste med et forum slik jeg ser det er at folk skal få hjelp, og/eller diskutere saker å ting, når en post da stenges får personen ikke hjelp eller en fullført en diskusjon, greit nok at poster som inneholder ulovligheter stenges, men å drive å stenge

tråder som er postet feil er bare tull, da er det bedre og bare flytte den, ja, vi veit dere har sagt at folk bare poster en ny post når de ser den andre er flyttet.

Dette er nok ikke til å unngå, inntil de finner ut at dette er policyen på dette forumet.

 

Ergo, for meg virker det som at noen moderatorer er mer opptatt av tråder kommer i rett kategori en at de får hjelp.

Lenke til kommentar

Quote:


Booth skrev (2002-06-22 17:57):


Ergo, for meg virker det som at noen moderatorer er mer opptatt av tråder kommer i rett kategori en at de får hjelp.


 

Det er større sjans for å få hjelp om en tråd er postet i riktig kategori enn om den er postet i annet om data. De fleste som kan hjelpe sjekker vel bare ett par kategorier.

 

Jeg f.eks. ser kjapt gjennom "annet om data" og "Internett & Nettverk" før jeg leser gjennom "Linux". Slik tror jeg de fleste gjør. Annet om data er så full av feilposter at jeg sjeldent orker å bla gjennom hele.

Lenke til kommentar

Quote:


Booth skrev (2002-06-22 17:57):

Hvem gidder egentlig å "bla" igjennom _alle_ kategoriene.

Det viktigste med et forum slik jeg ser det er at folk skal få hjelp...


 

Egentlig enig med deg!

Enkelte moderatorer her redigerer til og med meldinger de synes er for lange, har for mye qouting osv...

Lenke til kommentar

yummy skrev (2002-06-22 15:02):

Nå har jeg akkurat fjernet 4 - 5 meldinger fra rexxuss og fjernet en unødvendig quoting av trn100.

 

Hmmm.... Høres slitsomt ut å være moderator her? Hvorfor er du det? Hva er problemet ditt?

 

Venter fremdeles på svar angående en annen av mine meldinger du redigerte...

 

Tøft å være sjef, ikke sant ??!

 

[ endret av trn100 den 2002-06-23 13:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...