MrG Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg skal igang med og montere et innovatec rev3 vannkjølingsystem i et chieftec dragon fulltower. Er det noen som har noen hint til plassering av radiatoren? Jeg ser at oik og overklokking.no har plassert radiatoren nede i front, og "kuttet" hull etc til 120mm vifte. Er det noen som har montert dette i bakkant over PSU, evt har noen kommentarer til dette? Ser ut som det er plass, samt det krever ikke så mye kutting, etc?? Kommentarer og synspunkter for og imot mottaes med takk! Lenke til kommentar
drbass Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hallo jeg har ikke gjort dette men her er en link til en som har gjort slik som du vil. http://www.janiahola.com/tietokone/chieftec_mainos.htm har en til: http://www.tellek.cistron.nl/Computer/computer.htm håper dette hjelper deg litt på vei ha en god sommer mvh Frank Andre Rui Lenke til kommentar
MrG Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Supert, de sidene var til god hjelp.. Takk for hjelpen, og god sommer til deg også Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg vil tro at den beste plassen å sette en radiator må være øverst i kabinettet. Da vil varmen i seg selv hjlpe på luftsirkulasjonen, og dermed gi bedre kjøling. (varme stiger som kjent opp...) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hallo ja. Tror ikke alle her er helt enige om hvilken varme som stiger opp først... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Det kan jo bli ganske varmt i kabinettet ja, og den varme luften derfra vil nok kose seg godt gjennom radiatoren! Og hvordan går det med vanntemperaturen da? Holder på med en tilsvarende greie akkurat nå, men vil plassere radiatoren i bunnen av kabinettet i stedet. Varm luft fra radiator og vifter ledes ut i front av kabinettet, via en plexikanal. = "kaldt" kabinett! Har gode erfaringer med denne løsningen, har to maskiner her som nyter godt av den. Men litt mer arbeid blir det jo! MrG: Kan sende deg noen bilder, om du er interessert! Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 hvor stor er dennne radiatoren? hvis den er så stor at den har plass til 2 80X80 vifer er det jo mulighet for å plassere den et sted inne i kabinettet som har 2 80X80 blåsehull. (etter hva jeg husker har chieftecken det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå