boost Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hva skal jeg spørre etter på statoil? kondensfjerner? finst det flere typer? hvilken bør jeg velge osv? skal fjerne gammel pasta fra cpu'en takker for alle svar! - tRond Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Spør etter isopropanol, men kondensfjerner her jo isopropanol da så Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kjøp kondensfjerner på bensinstasjonen! Så lenge det står 2-propanol eller isopropanol på flaska er det greit! Lenke til kommentar
Data_Smurfen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 tha stoffi Post:#4 Skrevet: 02/02/2005 : 20:27 kjøp 96% sprit og drekk den!! Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 tha stoffi Post:#4 Skrevet: 02/02/2005 : 20:27 kjøp 96% sprit og drekk den!! Ja! haha! Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 kjøp 96% sprit Har du noe ekstra å selge eller..... hehe Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Rødsprit eller elektrorens. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hva med å bruke Aceton som man får kjøpt på apoteket? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hørt osgå at isopropanol ikke er så bra. Jeg brukte tynner som er kjøpt hos jernvareforetninger. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Som sagt, isopropanol er vel det som går for å være "standarden". Sjekk kondensfjerneren på din nærmeste bensinstasjon. Der bør det stå isopropanolinnhold. På min flaske (fra Shell) står det vel "60-99% isopropanol". Edit: Poenget er ihvertfall: Noe som løser opp stoffer effektivt (løsemiddel), men som ikke etterlater seg fettspor. Er naboen din en kjemiker kan du likesågodt spørre han om råd. Endret 3. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) kjøp 96% sprit Har du noe ekstra å selge eller..... hehe Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet dessverre.. har bare en snart tom flaske 70% som bla.a. har stått en natt uten kork på osv osv... men når jeg skal bygge meg proff pc, (mot slutten av året) så skal jeg be moren min om å hente 96%, ikke noe problem å hente enda, hvis jeg får bruk for det, men hun liker ikke at jeg tenner på det.. Endret 3. februar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 kjøp 96% sprit Har du noe ekstra å selge eller..... hehe Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet dessverre.. har bare en snart tom flaske 70% som bla.a. har stått en natt uten kork på osv osv... men når jeg skal bygge meg proff pc, (mot slutten av året) så skal jeg be moren min om å hente 96%, ikke noe problem å hente enda, hvis jeg får bruk for det, men hun liker ikke at jeg tenner på det.. Med mindre moren din er lege, eller har spesiell tilatelse får hun neppe kjøpt 96% sprit. Faren min er tannlege, fant 96% i skapet men ville ha prøvd med neglelakkfjerner kanskje, da det er aceton i det, eller isopropanol Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 moren min jobber på labb.. (på sykehus) jeg har sett hvor de har det, og de har en komode med bare en hylle i, og en plass under, nederst var det fylt opp av 96%, og oppe var det fylt opp av 70%... sånn sett, så stod det flere slike flasker på labb benkene også, eller hva det nå kalles.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Isopropanol er tingen. Men..alltid et men;)..posten er feilpostet og skulle ha ligget på hardware.no CPU-kategorien så jeg må nok stenge denne for feilpost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg