BakaBerg Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hei! I går eksploderte Diablo 2 exp cden min inni cdromen (som var vanlig dvd-cdrom) og tok cdromen med seg i fallet. Så jeg kjøpte ny cdrom i dag. Jeg har også en dvd-brenner som er koblet til ene enden på ide-kabelen. Hvis jeg har bare den nye dvd-cdromen koblet til så funker den fint. Samme med brenneren, men det merkelige er at hvis jeg kobler begge sammen, så registreres ingen av de. Jeg har prøvd alle slags kombinasjoner og de funker på bekke endene av Ide kabelen alene. Men straks jeg kobler de til samtidig, funker ingen av de.Noen som kan hjelpe? På forhånd Takk Hadde ikke noen problemer med dette før forresten. Gikk som ei klokke i går. Nytt merke på cdrom da. Lg og ikke samsung. Endret 2. februar 2005 av BakaBerg Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har du sjekket master/slave/cabel select ? Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 høh?`Master\slave ? åssen er det da? haha Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Heh, les manualen.. Bak på enhver cd-rom/harddisk eller IDE enhet er det en "knapp" som velger slave / master / cabel select. Tror du bør ta en titt i hw.no's nybegynnerguide, der montering av harddisk er beskrevet. Prinsippet er akkurat det samme for cd-rom. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9369&side=10 Følger du den har du nok løst problemet ditt. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) ¤¤¤ Blabla..blabla..blablabla ¤¤¤ Fjernet av super-B|Real! Endret 3. februar 2005 av B|Real Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) bla bla bla Slike utsagn hjelper pent lite. Du måtte lære deg å krabbe før du kunne gå du også vel? Håper trådstarter klarer å se bort ifra de enkelte på forumet som taster før de tenker Endret 3. februar 2005 av aurstad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Feilpostet. Tråden hører hjemme i "Lagringsmedier". Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg