Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Epro 4x er ikke mye og satse på...

Er de printbare?

eProformance 4x DVD+R print som selges på markedet nå har produksjonsfeil, vi har tatt de ut av butikken hos oss for lenge siden av den grunn.

Er printbare ja, ikke lenge siden jeg kjøpte dem av dere ;/

Problemet er at jeg sliter med og få lest av CDr med 1620 virker det som.. er jo ikke mange CDr jeg får feilsjekket heller!

Endret av Xzan
Lenke til kommentar

Er de printbare?

eProformance 4x DVD+R print som selges på markedet nå har produksjonsfeil, vi har tatt de ut av butikken hos oss for lenge siden av den grunn.

Da skulle du ha mailet oss - vi har tatt de i retur fra alle som har hatt problemer med dem.

dessverre har vi nå sendt alle returvarene tilbake til leverandøren for erstatning fra dem.

Men send oss en mail så kan vi nok finne en løsning.

Varene ble tatt ut av butikken rundt midten av Januar - så en liten stund siden er det nok ;)

Lenke til kommentar

Er de printbare?

Da skulle du ha mailet oss - vi har tatt de i retur fra alle som har hatt problemer med dem.

dessverre har vi nå sendt alle returvarene tilbake til leverandøren for erstatning fra dem.

Men send oss en mail så kan vi nok finne en løsning.

Varene ble tatt ut av butikken rundt midten av Januar - så en liten stund siden er det nok ;)

3. Januar bestilte jeg epro 4x av dere.

Var ikke klar over at disse var så store feil på.. halve grunnen til at jeg gikk til innkjøp av en 1620 noe som kanskje tyder på at ikke var så lurt siden den ikke har vists seg og være annet en problemer med. Har testet den med en "clean" maskin som er kjørt opp med winxp sp2 bare for anledningen og jeg sliter med og lese der også.

Lenke til kommentar

Føler meg som en badass spammer her nå :p Det virker som for meg at det er Epro DVD-R/+R den ikke liker. Har tested med 4x+R og 8x -R.

4x virker ikke som lesbare i det heletatt når det kommer til DVD filmer jeg har tatt backup av for og teste. Filplater med Bilder osv fungerer derimot men med lav quality.

8x Brenner greit nok. DVD filmene er lesbare men når jeg kjører en quality check "Hengern" på ca 80% der jeg får opp "No Sense Information" eller noe lignende på det.

Har prøvd samme prosedyre med Benq og Verbatim og her virker det som alt fungerer tipp topp. Så hvis det ikke er noe jeg gjør feil. Så skjønner jeg ikke helt hvorfor EPro blir anbefallet som billig plater når dem ikke fungerer engang?

Lenke til kommentar
Føler meg som en badass spammer her nå :p Det virker som for meg at det er Epro DVD-R/+R den ikke liker. Har tested med 4x+R og 8x -R.

4x virker ikke som lesbare i det heletatt når det kommer til DVD filmer jeg har tatt backup av for og teste. Filplater med Bilder osv fungerer derimot men med lav quality.

8x Brenner greit nok. DVD filmene er lesbare men når jeg kjører en quality check "Hengern" på ca 80% der jeg får opp "No Sense Information" eller noe lignende på det.

Har prøvd samme prosedyre med Benq og Verbatim og her virker det som alt fungerer tipp topp. Så hvis det ikke er noe jeg gjør feil. Så skjønner jeg ikke helt hvorfor EPro blir anbefallet som billig plater når dem ikke fungerer engang?

Benq er best på +R, men har testet 8x eProformance -R uten problemer på min BenQ, på 8x brennehastighet.

ePro 4x Print er det feil på - så disse kan ikke regnes med :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hvis du brenner med dvddecrypter så er det et kjent problem at qualitycheck failer. Se om du kan kopiere filene på plata til disk uten problemer.

Om det er dette som er ditt problem, så er det ikke noe feil med plata, men bug med dvd decrypter. Dette pleier dog å skje med samtlige merker, ikke bare epro, så i ditt tilfelle, kan det være noe annet.

Lenke til kommentar
Retail utgaven kommer i eske med:

- BenQ logo på fronten

- IDE kabel og skruer

- Audio kabel

- Software (Sonic recording software, intervideo software, booktype management tool, BenQ Q-Video 2.0 og manualer)

- Quick start-og installation guide

- Phillips 16x DVD+R plate

Er innholdet likt i i alle butikkene ?

Tror ikke jeg fant noen Phillips plate i pakken jeg fikk :hmm:

Lenke til kommentar
Retail utgaven kommer i eske med:

- BenQ logo på fronten

- IDE kabel og skruer

- Audio kabel

- Software (Sonic recording software, intervideo software, booktype management tool, BenQ Q-Video 2.0 og manualer)

- Quick start-og installation guide

- Phillips 16x DVD+R plate

Er innholdet likt i i alle butikkene ?

Tror ikke jeg fant noen Phillips plate i pakken jeg fikk :hmm:

Retail pakker produsert etter september 2004 kommer med:

-BenQ brenner med logo på fronten

-Hurtiginstallasjonsveiledning

-skruer

-Software plate.

Dvs tom plate og kabler følger ikke med lenger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte retailpakken hos Elkjøp i desember for 695,-. Den inneholdt en full Nero Express6-lisens (Nero Burning ROM, NeroVision Express 3, InCD osv). Denne koster vel en 100-lapp separat?

Synes dette var flott, og er ikke spesielt lei meg for at det ikke fulgte med en tom DVD-plate! Kabel hadde jeg jammen fra før og!

Lenke til kommentar

BenQ'en har kansje brenneren med best skrivekvalitet og støtte for media. Det betyr mindre stress for å finne plater som funker bra. Samt at flere lesere ikke har problemer med å lese platene som er blitt brennt.

BenQ'en har også støtte for bit-setting(dvd+-r blir gjenkjent som dvd-rom) som er kjekt om du vil spille av en dvd-backup på f.eks en ps2.

Nec har også støtte for denne men via uoffesiell firmware som betyr byebye garanti.

Benq skal visst også være bedre på lesing enn nec.

Anbefaler at du leser review av benq hos cdfreaks.com link finner du i første post. Du finner også reviews av mange andre brenner samt annet relevant stoff hos cdfreaks

Lenke til kommentar
Hvorfor BenQ DW1620PRO og hvorfor ikke NEC DVD recorder ND-3500A eller Sony DVD-brenner DWD22A10 IDE OEM??

Har tenkt og kjøpe meg en DVD brenner og hvorfor bør jeg velge BenQ sin foran de andre alternativene??

Ikke kjøp Sony'en, den er produsert av Lite-On og ikke spesielt bra.

NEC er en helt grei brenner, men jeg setter BenQ et hestehode forran grunnet de punktene som PumpAction nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...