Xantix Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vel det viser seg at software står som "accessories" / tilbehør og derfor ikke følger med. Da er jo problemet løst. Var ikke så farlig, bare at jeg liker å få det jeg betaler for X. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har brent eit par hundre Verbatim Pastell 4x plater sidan november, og stort sett enda på 97% (har testa ALLE med Nero CD-Speed). Enkelte har blitt bedre og enkelte ned mot 95%. Ein sjelden gang ned mot 90%. Men eg har også fått minst 5 plater som har blitt ganske så dårlige, gjerne 60-80%, men og heilt ned mot 30-40%. Reknar med dette er berre enkeltplater som av ein eller annen grunn berre er dårlige. Men sjølv med god score er det faktisk enkelte plater som likevel har litt økande PIE kurve på slutten av plata. Er dette normalt på Verbatim TY plater? Dei aller fleste platene er brent på 4x, noken få på 8x uten nevneværdig dårligare resultat. Faktisk kunne eg brenne desse platene på 12x. Ikkje dårlig til å være 4 x plater. I det siste har eg gått over til ePro 8x plater. Som regel bra resultat her og, med (93)/95-97% som resultat. Men også her er det enkelte plater som plutselig blir dårligare. For nokre veker sidan virka det rett og slett som brennaren fekk eit lite anfall, eller så var det berre eit parti dårlige plater. I alle fall vart sikkert halvparten av 10-15 plater betydelig dårligare enn normalen. Dei hadde sikkert fungert heilt fint i dei fleste spelarar, men dei gjekk i alle fall i søppela for min del. Også med desse platene er det litt dårligare PIE kurve på slutten, i litt større grad enn Verbatim 4x platene. Testa og 20 Verbatim Pastell 8x plater nettopp. Faktisk brente desse platene bedre på 4x enn 8x virka det som. Enda vel på 95% på dei fleste. Faktisk var 4x Verbatim platene hakket bedre både på 4x og 8x, merkelig nokk. Er det forresten noken som har erfaring med desse uoffisielle firmware versjonane? http://dvdpro.club.st/firmware/BENQ_FW.htm Er både vanlig og RPC1 versjon tilgjengelig. Har sjølv køyrt nyaste RPC1 firmware frå den sida ei stund, men har i grunnen ikkje merka noke bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det forresten noken som har erfaring med desse uoffisielle firmware versjonane? http://dvdpro.club.st/firmware/BENQ_FW.htm Er både vanlig og RPC1 versjon tilgjengelig. Har sjølv køyrt nyaste RPC1 firmware frå den sida ei stund, men har i grunnen ikkje merka noke bedre kvalitet. Skal du ha uorginale firmwares anbefaler jeg www.rpc1.org som kilde. The dangerous brothers har et ganske så bra rykte på å mekke gode firmwares. Til NEC er Herrie kongen. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Gløymte ein viktig ting. Har av og til under feiltesting med nero CD-Speed problem med at testinga plutselig stopar opp, og feilmelding om "No Sense Information Detected" kjem opp. Det er som regel nokk å berre starte på nytt, eller ta plata ut og inn igjen og starte på nytt, så er det i orden. Problemet er som regel heilt på slutten av plata, men av og til andre plassar og. Alle platene har gitt eit veldig bra testresultat etterpå. Noken som har peiling på kva som er grunn til dette problemet? Hadde faktisk også liknande problem på ein del plater eg lånte med ein kamerat og skulle kopiere. (Brent i ein Nec 2500 brennar). Stort sett alltid på slutten der og, nokre på begynnelsen. Prøvde å kopiere fleire gangar med same resultat. Når eg prøvde igjen ein dag seinare funka det plutselig. Etter å ha kopiert nokre plater til disk med DVD-ROM og brennar fekk eg og same problemet, og verken ROMen eller brennaren ville lese fleire plater, men brenning og testing gjekk fint. Det var nokk å berre restarte maskina, så las begge fint igjen, inntil det same skjedde igjen etter ein del kopierte plater. Merkelige problem. Kan hende det er berre Windows 2k som tullar det til og? Skulle vel seriøst reinstallert opptil fleire gangar sidan sist eg gjorde det (år og dag sidan). Men har ikkje gidda stresse med det endå. Skal straks kjøpe ny maskin (endelig bli kvitt den sure jævla P3 500 maskina) og, så då gidd eg i alle fall ikkje. Faktisk hadde han eg lånte plater med store problem med å lese plater eg hadde i min brennar i sin brennar (no ein Nec 3500). DVD Decrypter stoppa opp ein eller annen plass på begynnelsen på dei aller fleste platene og nekta å lese vidare. Ei og anna plate gjekk bra, men det tok si tid. Kopiering av filene frå plata i explorer gjekk heller ikkje. Men ved bruk av UltraISO fekk han kopiert alle platene. Tok riktignokk litt tid, spesielt på det punktet på plata der DVD Decrypter feila. Så det virkar rett og slett som det er store kompatibilitetsproblem på plater som skal lesast i ein annen brennar enn dei er brent i. Andre som har same erfaring? Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Skal du ha uorginale firmwares anbefaler jeg www.rpc1.org som kilde. The dangerous brothers har et ganske så bra rykte på å mekke gode firmwares. Til NEC er Herrie kongen. Så vidt eg har funne ut eksisterar det ikkje uoriginale firmware på den sida. Har leita ein del rundt etter andre sider uten resultat. Men fann ein link på www.rpc1.org som refererar til same side eg opplyste om: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=2732...benq+unofficial RPC1 firmware på den sida skal vistnokk være BenQ sjølv som har levert. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har nå fått inn min 1620 pro med B7S9 FW noe vits i å oppgradere??? Lenke til kommentar
Skello Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det tar deg 3 minutt og du får som regel bedre resultater så eg vile seie det er rimelig vits ja. http://nordic.benq-eu.com/ServiceAndSuppor...duct=724&type=B Her Har eg til og med linka rett til drivern så no har du ingen unnskyldning din latsabb Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ok, kanskje jeg får oppgradere den firmwaren da...lat som jeg er har jeg ikke fått med meg forskjellen på pro og ikke pro modellen...? Er ikke helt sikker på hva jeg har selv engang... Lenke til kommentar
stillhet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei! Har et "problem", sikkert fingertrøbblel. Har Windows 2k og en Benq 1620A med firmware G7P9 (OEM). Nero Info Tool finner den som [0:0] F:\ATAPI DVD DD 2X16X4X16 Det samme gjør Devicemanager i kontrollpanelet. DMA var slått av, den er nå på. Samme resultat. Min gamle Plextor 708 kjente Nero igjen uten problemer, hvorfor klarer den ikke å navngi min nye Benq? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei!Har et "problem", sikkert fingertrøbblel. Har Windows 2k og en Benq 1620A med firmware G7P9 (OEM). Nero Info Tool finner den som [0:0] F:\ATAPI DVD DD 2X16X4X16 Det samme gjør Devicemanager i kontrollpanelet. DMA var slått av, den er nå på. Samme resultat. Min gamle Plextor 708 kjente Nero igjen uten problemer, hvorfor klarer den ikke å navngi min nye Benq? Når du har en OEM utgave av BenQ 1620A (G7x9 firmware) som du har , blir den gjenkjent som ATAPI DVD DD 2X16X4X16, dette er helt riktig... Har du derimot en retail/bulk utgave av BenQ 1620A (B7x9 firmware) blir den gjenkjent som BENQ DVD DD DW1620 Så det er ingenting galt... Lenke til kommentar
Psh Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har da fiklet litt til med B7T9 firmwaren for å kunne brenne disse elendige Lumatron platene (AML) med bedre kvalitet, og jeg tror faktisk jeg har klart det! Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Var ikke så så veldig dårlige resultater det nei. Øker litt med feil på slutten, men ellers er det greit jevnt over. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Nå har latsabben oppgradert til B7T9 Lenke til kommentar
Psh Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Langt i fra perfekt ja, men MYE bedre en standard! Lenke til kommentar
stillhet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Når du har en OEM utgave av BenQ 1620A (G7x9 firmware) som du har , blir den gjenkjent som ATAPI DVD DD 2X16X4X16, dette er helt riktig... Har du derimot en retail/bulk utgave av BenQ 1620A (B7x9 firmware) blir den gjenkjent som BENQ DVD DD DW1620 Så det er ingenting galt... Takk for den Psh! Da var det ikke fingertrøbbel, men heller kunskapsmangel.............. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Noen som har firmware til BenQ DW1620 som fjerner "riplocken"? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er det mulig å ta backup av playstation 2 spill med benq, eller har ikke bitsettingen noen effekt? X Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Inbreak: Bruker du bare dvddecrypter når du brenner ? Jeg har samme problem med plater brent på dvddecrypter, dvs no sense information en eller annen plass på plata når jeg scanner med nero cdspeed. Platene er det dog ikke noe som helst galt med. Kan kopiere filer til HD uten problem. Jeg kan også scanne dem med min 712A og plextools helt fint. Det er kun nerocdspeed og benq scan som ser ut til å gi denne feilmeldingen. Jeg mistenker at dette er en bug med dvddecrypter, men har ikke hatt tid å feilsøke så mye enda. Noen andre som kan gi meg tilbakemelding på lignende problemer så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Inbreak: Bruker du bare dvddecrypter når du brenner ? Jeg har samme problem med plater brent på dvddecrypter, dvs no sense information en eller annen plass på plata når jeg scanner med nero cdspeed. Platene er det dog ikke noe som helst galt med. Kan kopiere filer til HD uten problem. Jeg kan også scanne dem med min 712A og plextools helt fint. Det er kun nerocdspeed og benq scan som ser ut til å gi denne feilmeldingen. Jeg mistenker at dette er en bug med dvddecrypter, men har ikke hatt tid å feilsøke så mye enda. Noen andre som kan gi meg tilbakemelding på lignende problemer så hadde det vært fint. Brukar i grunnen berre Nero. Men når eg kopierte ein del plater brukte eg DVD Decrypter på ein god del av det for å prøve. DVD Decrypter skal liksom være bedre enn nero på skriving, men synst i grunnen ikkje det var noke bedre, heller omvendt. "No sense" problemet skjer berre av og til, og det er som regel nokk å berre køyre ein ny test så er alt i orden. Alternativt ta plata ut og inn igjen og teste på nytt. Så mistenker at det er eit eller anna Windows problem. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har en slik BenQ 1620 Pro. Brendte et par dvd-er med den gamle firmwaren. Lagde også Dataplate i Nero. Tok noen tester, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Så oppgraderte jeg til B7T9. Samtidig lastet jeg ned nyeste Nero CD-DVD-speed, som det var linket til her. Når jeg nå prøver å lage Dataplate, får jeg feilmeldinger etter en stund. Har prøvd med 3 plater nå. De 2 første klikket veldig tidlig, den 3. klikket mot slutten. Se vedlagt bilde. Platene er Verbatim DVD+R, 4.7 GB 8x (25pk spindel) Kjøpt på Mpx. Noen som vet hva som er galt? *Flashingen? (Såg ut som at det gikk i orden. -Men har aldri flashet noe før) *Har nå både 3.23-versionen og 3.61-versionen av nero CD-DVD-speed inne, men det skal vel ikke ha noe å bety? (Den gamle versionen ligger i "nero-pakken". Hvor lang tid (ca) bruker brenneren på å lage en slik Dataplate? (Min bruker over en halv time) Mvh Trøtt Jan Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå