Big Hawk Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Får ikke oppdatert firmware på min 1620, oppgraderings prg ser ikke dvd brenneren, bare dvd rom`en og CD brenneren. Jeg har oppgradert en gang før uten probs. det er et Intel 915P chipsett på Hk, og 4 sata disker og 2 IDE. DvD breneren er kobla til Intel sin IDE kanal sammen med DvD rommen. Cd brenneren på eget kontroller kort. Jeg har prøvd å fjerne cd brenner og DVD spiller, uten at det hjalp. Har bare brukt orginal firmware. Noen som har en Løsning på mine probs ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Får ikke oppdatert firmware på min 1620, oppgraderings prg ser ikke dvd brenneren, bare dvd rom`en og CD brenneren. Jeg har oppgradert en gang før uten probs. det er et Intel 915P chipsett på Hk, og 4 sata disker og 2 IDE.DvD breneren er kobla til Intel sin IDE kanal sammen med DvD rommen. Cd brenneren på eget kontroller kort. Jeg har prøvd å fjerne cd brenner og DVD spiller, uten at det hjalp. Har bare brukt orginal firmware. Noen som har en Løsning på mine probs ? Ta ut det ekstra kontroller kortet som CD-Brenneren er tilkoblet. (og evt andre ekstra kontrollerkort). Har samme problem på min maskin - og har tatt dette opp med benq ca 50 ganger, men de påstår de ikke klarer reprodusere problemet Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Noen som har en bra uofisiell firmware å anbefale? Det er først og fremst pga av at jeg mistenker at min benq ikke leser brente plater så fort som den egentlig kan. Litt vel treg til å rippe synes jeg. X. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ny firmware er ute! B7W9 kan lastes ned her. Release Reasons: 1. Modified the writing strategy for Ricoh 2.4x DVD+R DL media. 2. Improved the writing quality for MBI 16x DVD-R & Ricoh 8x DVD+R media. 3. Supported FTI 16x DVD+R & DVD-R media. 4. Improved the reading performance for CD-R & CD-ROM discs. 5. Modified the algorithm for 16x writing speed. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hvordan er B7W9 i forhold til B7V9? Noen som har testet noe særlig? Ser ut som folket på CD Freaks er fornøyd ihvertfall! Skal teste litt senere! Lenke til kommentar
whom Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det er vel mange som har anskaffet seg BenQ DW1640, og hadde ikke vært dumt med en lignende tråd som dette. Føler ikke jeg er den rette til å lage tråden. Er heller den som følger med på firmware releases etc. heller ikke dumt trådstarter da ville prøvd å holde post 1 noenlunde oppdatert. f.eks til nå, best firmware. Noen som kan lage en slik tråd? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 den nye firmwaren må lastes ned og testes, fortsatt en del av oss som har 1620 og som ikke bytter brenner så ofte Lenke til kommentar
Tronnis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er vel mange som har anskaffet seg BenQ DW1640, og hadde ikke vært dumt med en lignende tråd som dette. Du mener kanskje slik som denne? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som sliter med brenning med den nye fw? Får dårlige resultater på slutten av platene... Det har jeg ikke brukt å få før... Så dårlig at jeg ender opp med 0% i score.. Er det noe problem å gå tilbake til forrige FW versjon..? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har ingen problemer hos meg med siste fw... Tror det skal være mulig å gå tilbake ja. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har prøvd den nye FW på TY plater. Får litt dårligere brenning. Litt skuffende. 1 % lavere score og mere PIF og PIE. På eProformance omtrent uendret. Arne M Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Verbatim pastell 8X DVD-R brent på 16X og Verbatim 8X DVD+R brent på 12X fikk omtrent samme resultat med B7W9 som ved B7V9. Verbatim 16X DVD+R brent på 16X fikk noe bedre resultat, men med en brennetid på 8.41(!) ble nok platen heller brent på 8X..... På Verbatim 4X DVD+RW fikk jeg det dårligste resultatet ever, PIF average på 1500 er helt grusomt. Lurer på om BenQ gjør DW1620 dårligere for at folk skal kjøpe DW1640! Lenke til kommentar
Guy Mann-Dude Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Her om dagen oppdaget jeg plutselig at min Benq1620 hadde forsvunnet! Jeg har prøvd med et par forskjellige ide kabler + avinstallere hele greia, men resultatet blir som på bildet uansett. Noen som har vært borti noe lignende med denne brenneren? Er det ingenting annet å gjøre enn å sende den i retur? (Forutsatt at jeg klarer å lokalisere kvitteringen...) Lenke til kommentar
Guy Mann-Dude Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 svarte...blidet var for stort Benq1620prob.rar Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Med avinstallert - mener du fjernet IDE kontrolleren fra enhetsbehandling (Under IDE/ATAPI kontrollere) og så restartet for å få den automatisk installert igjen? Hvis ikke - gjør det. Lenke til kommentar
Guy Mann-Dude Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Takk for tips. Fjernet først bare fra DVD/CD-ROM drives, har nå også prøvd å fjerne begge primary og secondar IDE channel også, men resultatet ser likt ut. Dvs. driven kan fortsatt ikke sees. Noen flere ting man kan forsøke? Endret 15. september 2005 av Guy Mann-Dude Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Min 1. BenQ DW1620A tok kvelden på samme måte... Slutta å vise seg i Windows (fortsatte å vise seg i BIOS) før den til slutt døde. Sendte den inn i A Novo, fikk ny tilbake. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Prøv nå først brenneren i en annen maskin, før man eventuelt sender den inn for bytte. Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg kjøpte en BenQ DW1620 for en liten stund siden og på søndag skjedde et eller annet da jeg så på en dvd film. Filmen begynte å hakke og frøs, og deretter avsluttet ved å lukke seg helt. Deretter ville ikke skuffen åpne seg før flere minutter hadde gått og alle type plater deretter vil ikke leses overhodet.. Nero oppdager enheten og det samme i enhetsbehandling. Kan det være leseren som har røket eller finnes det andre forklaringer? Vil det evt hjelpe å legge inn ny FW for å rette problemet eller er det mest sannsynlig at hele saken har blitt ødelagt og må byttes? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Nero oppdager enheten og det samme i enhetsbehandling. Kan det være leseren som har røket eller finnes det andre forklaringer? Vil det evt hjelpe å legge inn ny FW for å rette problemet eller er det mest sannsynlig at hele saken har blitt ødelagt og må byttes? Det samme skjedde med min første BenQ DW1620 etter omtrent en måned, fikk ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå