Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden , ProdiscF01 har fungert dårlig hos meg( Høy PIE over hele platen).

Gerrard har også nevnt at han har problemer med høy PIE på DVD-R plater...

Tok å scannet mine "dårlige" ProdiscF01 plater i en annen BenQ 1620 og resultatet var ganske anderledes...

Først platen scannet i min BenQ med høy PIE.

1.png

Så scannet med en annen BenQ.

2.png

Virker dermed som min BenQ 1620 brenner med god kvalitet på disse platene, den er bare dårlig på å scanne dem!

Vet ikke helt om dette er tilfelle hos deg Gerrard men det er jo vært å sjekke ut!(du har jo fortsatt garantien i orden, i motsettning til visse andre ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...Har hatt mistanke om at de høye PIE verdiene skyldes at brenneren leser DVD-R platene dårligere og din historie styrker teorien!

Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe en Nec ND3520 for å teste DVD-R platene med, men så leste jeg om ND3540 og DW1640 og bestemte meg for å vente.

Hvis den dårlige DVD-R lesbarheten ansees som en garantisak, kan jeg godt levere BenQen og få en DW1640! :tease:

Det hadde vært god service det (Norwaydisc)! :thumbs:

Lenke til kommentar
Har hatt en erfaring med en Benq 1620 Pro (Retail), som kanskje er av interesse for tråden.  Kanskje det er noen som da slipper å kaste bort like mange plater før de leverer den tilbake.

Dette hørtes igrunnen veldig kjent ut. Har også hatt masse problemer med min brenner. Har testa DVD+R og DVD-R fra eProformance + Sony DVD+R. Brenneren funka greit de første 8 platene eller noe, men etterhvert ble det sinnsykt mye feilbrenninger og feilverdiene i cdspeed var helt enorme. Mange av platene funker imidlertid greit etter brenning. Men det føles jo ikke så trygt å lagre noe på plater med 0 kvalitetspoeng i cdspeed...

Jeg lurer egentlig bare på hva man sier til folka i butikken? Kjøpte min på Elkjøp på Carl Berner, og jeg har ikke hatt helt troa på at de finner noen feil på brenneren. Feilen er jo at den ikke skriver/leser platene bra. Har ikke vært så lysten på å få slengt et feiltest-gebyr på 400 kroner i trynet, så jeg har ikke gjort noe med det. Hva mener dere andre om dette? Bør jeg gå tilbake til Elkjøp med brenneren?

Sånn det er nå så har jeg iallfall kasta bort et par spindler med plater :(

John D

Lenke til kommentar
Jeg lurer egentlig bare på hva man sier til folka i butikken?

Jeg fylte ut et skjema der jeg forklarte at etter 8-10 feilfrie plater, så kunne platene ikke verifiseres, og de feilet Disc Quality Test. Skreiv også noen ord om platemerkene jeg hadde brukt, testet ulike hastigheter og ulike firmware og hvor mange plater som hadde feilet verifisering og DQT. Det var ikke noe mer, annet enn at de tok den gamle, og jeg fikk hente en ny i butikken (Lefdal). De testet ikke den defekte brenneren. Greit at den brenner OK, men det er like mye en defekt at den ikke kan lese sine egne plater feilfritt. Jeg er i alle fall avhengig av at innholdet jeg legger på platene kan verifiseres. Anbefaler at du får den byttet.

Er din også produsert i Malaisia i januar? Jeg leste noe om at det var mer problemer med brennere produsert etter nyttår i et annet forum. Den jeg fikk i erstatning er produsert i februar, så jeg håper de har fått rettet opp i eventuelle problemer da den ble produsert. Hvis ikke, så blir den neste brenneren en Plextor. Det blir fort så dyrt å kaste bort så mange plater, at Plextor blir en billig brenner i forhold.

Lenke til kommentar
Hmm...Har hatt mistanke om at de høye PIE verdiene skyldes at brenneren leser DVD-R platene dårligere og din historie styrker teorien!

Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe en Nec ND3520 for å teste DVD-R platene med, men så leste jeg om ND3540 og DW1640 og bestemte meg for å vente.

Hvis den dårlige DVD-R lesbarheten ansees som en garantisak, kan jeg godt levere BenQen og få en DW1640! :tease:

Det hadde vært god service det (Norwaydisc)! :thumbs:

Jeg har begge brennerene da. Både Benq 1620 og Nec ND 3520 så kan jo ver eg kan teste det for deg. Einaste problemet er at jeg pr dags dato kun har TY plater heime hos meg, kan jo kanskje legge inn ein bestilling og teste.

Lenke til kommentar

Det hadde vært god service det (Norwaydisc)!  :thumbs:

Jeg har begge brennerene da. Både Benq 1620 og Nec ND 3520 så kan jo ver eg kan teste det for deg. Einaste problemet er at jeg pr dags dato kun har TY plater heime hos meg, kan jo kanskje legge inn ein bestilling og teste.

Supert!

Blir nok ny brenner på meg snart også, må bare finne en god unnskyldning for å kjøpe det :!:

Lenke til kommentar

Har fått 4 DVD-R plater nå. Kossen vil du jeg skal teste de? Skal jeg brenne i BenQ Brenneren så etterpå kjøre Nero CD-Speed på platene i både BenQ og Nec?

Vil du jeg skal kopiere ein orginal film eller bruke test funksjonen i Nero CD-Speed?

Gi beskjed kossen du vil ha det så kan jeg jo prøve å se ka resultat vi får.

PS: Någen så gidder gi meg link til nyeste Firmware for Nec?

Lenke til kommentar
Har fått 4 DVD-R plater nå. Kossen vil du jeg skal teste de? Skal jeg brenne i BenQ Brenneren så etterpå kjøre Nero CD-Speed på platene i både BenQ og Nec?

Ja det høres bra ut!

Ikke så nøye hvordan du gjør det, men det bør være det samme innholdet!

Det beste er vel å lage "datadisc".

Gjør mer og mer det nå, så slipper jeg å måtte finne noe som må brennes.....

Lenke til kommentar

Har nå gjort testen, men har en god del bilder, og jeg får bare til å poste 1 bilde pr post. Så viss någen har ein god plass på nette eg kan lagra de så hadde det vert fint. Viss ikke for eg bare begynne å poste ein del her på tråden:P

Lenke til kommentar
Har nå gjort testen, men har en god del bilder, og jeg får bare til å poste 1 bilde pr post. Så viss någen har ein god plass på nette eg kan lagra de så hadde det vert fint. Viss ikke for eg bare begynne å poste ein del her på tråden:P

Du kan jo signe opp på f.eks www.photobucket.com.

Det er enkelt, gratis og du kan legge inn alle bildene.

Så er det bare å legge inn det som står i "img" under hvert bilde i posten for å få fram hvert bilde.

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Okey, skal nå prøve å legge ut lit svar angående Brenning av DVD-R og testing etterpå i BenQ og Nec for å se kossen resultatet av PIF blir. (Viss jeg har forstått dette korrekt)

Først kommer 2 bilder med Info om både Nec og BenQ Brenneren, mener at begge to skal ha siste firmware :)

BenQ

InfotoolBenQ.jpg

Nec

InfotoolNec.jpg

Her er et bilde tatt av DVD Identifer som forklarer hvilken plate jeg bruker.

DvdIdentifer.jpg

Jeg bruke Siste version av Nero CD/DVD speed til å lage "Dataplaten", brennetid 6,28Min

Lagingavdataplate1.jpg

Så har jeg brukt Nero CD/DVD speed til å teste kvaliteten på platene. Må sei at jeg fikk utrolig dårlig resultat i begge brennerene. Dette var bare ei plate da, vil prøve å brenne 1 eller 2 til og se om det blir bedre. Men vil du at jeg skal bruke Funksjonen i Nero CD/DVD speed igjen eller ta kopi av ein Film? Uanz her er Resultatet av Scanen

BenQ

QualitytestBenQ1.jpg

Nec

QualitytestNec1.jpg

Lenke til kommentar
Skal se bedre ut nå. Men jeg må ennå sei at jeg syntes der er rart at jeg fikk så dårligere resultater. Eller ka meiner dere?

Vil ha mer info:

Merke? (Verbatim?)

Kan du gi meg serienummeret som står skrevet rundt senterhullet - ofte trykket inn i plasten helt inntil senterhullet.

Lenke til kommentar

Det er nok dumt å bruke "create datadisc" funksjonen på 8X DVD-R, siden BenQen brenner den på 12X.

Siden BenQen brenner mindre bra på DVD-R er det ingen bombe at overspeedinga ble litt dårlig.

Min hypotese var at BenQen rapporterer mer PIE enn det andre brennere gjør, fordi BenQen leser DVD-R dårligere.

Så langt virker det faktisk motsatt.

Prøv å brenn en DVD film på 8X så tror jeg resultatet vil bli litt bedre.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...