Psh Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Og her er en scan av den samme platen brent med B7V9! Ganske stor forbedring! Endret 19. april 2005 av Psh Lenke til kommentar
Psh Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Da er Qsuite offisielt ute! Last den ned her. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hva slags program er qsuite ? Litt utifra det jeg så så var den til bruk på benq 1625 og 1640 ? Mvh Ole Lenke til kommentar
Psh Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Qsuite har Qscan v1.1 og Booktypemanagement innebygd samt du kan slå av/på Wopc + Testwrite Qsuite funker også på 1620 med U9 eller V9 firmware! Bilder av programmet her. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Da har jeg testet B7V9 firmwaren litt... Har ikke merket noen stor forskjell i fra B7U9, bortsett i fra på en DVD-RW plate... Platen er av typen Arita DVD-RW 2x (RITEKW01) å den har jeg ikke klart å få noen bra kvalitet på med tidligere firmware som B7T9 og B7U9. Legger med en scan av platen brent med B7T9 (kvaliteten er like dårlig med B7U9) Hvordan sjekker jeg firmware versjonen på spilleren min? Hvorfor bør jeg oppgradere denne evt? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Det finnes utrolig mange måter å sjekke hvilken firmware du har, men har du f.eks Nero Cd-Dvd Speed(kan lastes ned her) innstallert på maskinen din, så vil du kunne se hvilken firmware du har bak navnet på brennern din! Har du ingen problemer med Dvd platene du har, så ser jeg ingen grunn til å oppdatere! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Det finnes utrolig mange måter å sjekke hvilken firmware du har, men har du f.eks Nero Cd-Dvd Speed(kan lastes ned her) innstallert på maskinen din, så vil du kunne se hvilken firmware du har bak navnet på brennern din! Har du ingen problemer med Dvd platene du har, så ser jeg ingen grunn til å oppdatere! Takk, da har jeg firmware VBS79 om mine problemer her kan skyldes firmware så er det kanskje en ide å oppgradere firmware. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hittil har ikke disse vært noe å skryte av. Har forsøkt å brenne 3 plater, og jeg teller hittil to feilbrenninger. Den som fungerte hadde Max. feil på 1620. :\ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hittil har ikke disse vært noe å skryte av. Har forsøkt å brenne 3 plater, og jeg teller hittil to feilbrenninger. Den som fungerte hadde Max. feil på 1620. :\ Artig, jeg har brent ca. 300 slike på 12 X og ikke en eneste feilbrenning... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Artig, jeg har brent ca. 300 slike på 12 X og ikke en eneste feilbrenning... Jeg skal være forsiktig med hva jeg legger skylda på, er jeg redd. Atm fungerer ikke DVD-brenneren overhodet. Kan man nedgradere firmware'n uten problemer? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Her er mine resultater med nevnte plater (Imation 8X DVD+R) fra Norwaydisc. Brent som testplate- Brennetid 6:34 Brent på 8X- Brennetid 8:26 Brent på 12X- Brennetid 6:37 Noe høye feilverdier på slutten av platene men likevel fullt akseptable resultater Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Etter en deprimerende runde med ProdiscF01, trengte jeg en liten opptur med YUDEN000 T01 Hva med denne, Verbatim Pastel 4x brendt på 12x med B7L9. Her har du noe å bryne deg på 2peewee NOOOOOOOO! Greit, det er godkjent rekord. Selv om du brukte B7L9 Kan ikke skjønne at du fikk så bra resultat på 12X med 4X plater! De pastellplatene jeg har prøvd har ikke gitt i nærheten av samme resultat. But I'll be back! Nå er jeg fullstendig newbie på DVD brenning. Men etter å ha lest på bla denne tråden har jeg funnet ut to viktige ting Benq DW 1620 er i forhold til pris den beste brenneren, og Yuden leverer de beste platene. Jeg har også funnet ut at det går an å teste kvaliteten på platene gjennom nero. Dette har jeg gjort med følgende plate. 99 kvalitetspoeng må vel være godkjent Kan noen andre vurdre de andre verdiene for meg? Platene er forøvrig Fujifilm 8x +R plater, brent i 8x gjennom Alcohol 120%. Kim Are Endret 24. april 2005 av kimare Lenke til kommentar
Psh Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Oppdater Nero cd-dvd speed og kjør en ny test, da den versjonen du bruker ikke støtter Pi Failures! http://www.cdspeed2000.com/ Da skulle nok testen gå en del fortere også! Endret 24. april 2005 av Psh Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Oppdater Nero cd-dvd speed og kjør en ny test, da den versjonen du bruker ikke støtter Pi Failures! http://www.cdspeed2000.com/ Da skulle nok testen gå en del fortere også! ok fikk ikke samme bra resultat da Men greit likevel... 97 kvalitetspoeng er da fortsatt bra regner jeg med..... Men hva betyr alt det andre? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Flott plate! På side 9 forklarer Oc-Freak hvordan du skal lese verdiene! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei! Har problemer med min Benq og Verbatim DL 2.4x plater. Jeg får bare melding om "Sesjonsfikseringsfeil (Session fixation error)" når jeg starter brenningen. Har en post om det her. Men har ikke fått noe svar som kan hjelpe. Kjekt om dere kan lese den og gi meg et hint i riktig retning. Takk! Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Tillater meg å poste to scans av Imation 8X DVD-R (FUJIFIM03) da jeg ikke har sett noen gjort det før... Brent på 8X- Brennetid 12:12(!) Brent som testplate- Brennetid 8:17 Lavt PIE nivå til å være DVD-R med BenQen. PIF er det ingenting å si på! Tipper at NEC ND35*0 og ihvertfall Pioneer DVR-10* kunne fått enda bedre resultat! Som BenQ eier er det som kjent best å holde seg til DVD+R, men det er morsomt å prøve seg litt på DVD-R også! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg benytter siste firmware, B7V9 på min brenner. Men i dag når jeg gikk inn på Benq sine sider så ser jeg jo at det finnes forskjellig firmware for Retail og Bulk versjonen, og jeg har Bulk versjonen. Altså her jeg jo installert feil versjon, men har det noe å si? Hvorfor har de to forskjellige firmware for samme brenneren når den eneste forskjellen er logo i front? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Neida - hvis du prøver å oppdatere med feil versjon kommer det en melding og den nekter å oppdatere. B7x9 firmware finnes på retail og en god del Bulk brennere --> Bruk B7x9 til å oppdatere med. G7x9 firmware finnes kun på OEM brennere (også solgt som bulk) --> bruk G7x9 til å oppdatere med. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har hatt en erfaring med en Benq 1620 Pro (Retail), som kanskje er av interesse for tråden. Kanskje det er noen som da slipper å kaste bort like mange plater før de leverer den tilbake. Kjøpte brenneren i begynnelsen av mars, og oppdaterte den straks til B7U9 firmware. Brente ca. 8 Sony 8x-plater uten problem de første seks ukene, før den begynte å bare brenne feilplater, uansett hastighet (2,4-8x). Så at det var kommet ny B7V9 firmware, tenkte jeg skulle prøve denne, men samme problem. Tenkte så at kanskje resten av kakeboksen med Sony-plater var defekt, så jeg kjøpte en kakeboks med Verbatim 8x. Samme problem. Prøvde så både B7P9 og B7T9 firmware på ulike hastigheter. Samme problem, enten så feilet verifisering, eller så fikk jeg PI Failures-verdier på mange hundre, og som regel en feilmelding midt i testen. Under Disc Quality Test, i den delen som den greide å utføre, så gikk lesehastigheten ned til 1x sju ganger per gigabyte. Den hadde også problem med å detektere både blanke og ferdigbrente plater. Etter å ha utført nesten 30 tilsynelatende feilbrenninger med ulike firmware, hastigheter og platetyper, så gav jeg opp og reiste og byttet brenneren. Monterte inn den nye brenneren, stakk inn den siste platen som feilet i den andre og kjørte Disc Quality Test og fikk 97 poeng i Quality Score! På den gamle brenneren hadde jeg 1063 PI Failures på opptil 603, før den feilet med meldingen PARAMETER VALUE INVALID midt i den samme platen. Konklusjonen må være at den gamle brenneren hadde problemer med å lese sine egne plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå