Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her fikk jeg derimot brent på 12X med B7U9!

Er du 100% sikker på at den ble brendt på 12x??

"BUG" i B7U9:

Brenning av DVD-R på 12x tar ofte 9 til 10 minutter mot 6 min 45 sek +/- med tidligere versjoner.

Grunn: trolig feil i OPC kalibreringsprosessen slik at denne tar lenger tid enn normalt.

Feilrapport sendt til BenQ.

Lenke til kommentar
Her fikk jeg derimot brent på 12X med B7U9!

Er du 100% sikker på at den ble brendt på 12x??

"BUG" i B7U9:

Brenning av DVD-R på 12x tar ofte 9 til 10 minutter mot 6 min 45 sek +/- med tidligere versjoner.

Grunn: trolig feil i OPC kalibreringsprosessen slik at denne tar lenger tid enn normalt.

Feilrapport sendt til BenQ.

Indeed!

Brennetid 7.19 (4480MB)

Lenke til kommentar

Prøvde en gang til jeg...Denne gangen uten WOPC.(tror faktisk ikke jeg har sett en link til Qsuite i denne tråden, så her er den)

Hjalp litt på PIE ellers ikke store forskjellen.

12x nektet den også denne gangen.

Scan%20ProdiscF01_8x(3)wopc%20off.png

Ellers da, er det noen som har vurdert å kjøpe PHILIPS DVDR16LSK til 895,- på Elkjøp?

Endret av Psh
Lenke til kommentar
Ellers da, er det noen som har vurdert å kjøpe PHILIPS DVDR16LSK til 895,- på Elkjøp?

Not me!

Så den hadde kommet men det er flere grunner til at jeg ikke kommer til å kjøpe den:

1) For dyr brenner

2) Den skriver ikke i farger

3) Man trenger egne (dyre) plater

4) Den er dårligere enn BenQen på enkelte ting

5) Den er for lik BenQen (med unntak av lightscribe så klart)

Lenke til kommentar
8X :dribble:

DQT-PlextorDVDR4Xbrentp8XSimpsonsS3D2B7U9UTENTUSJ.png

Beste resultat ever! :w00t:

Syykt lite PIF!

Kan ikke skjønne at 4X platene fikk så mye bedre resultat på 8X!

Nå er jeg keen på å prøve flere Plextor 4X plater på 8X!

Etter en deprimerende runde med ProdiscF01, trengte jeg en liten opptur med YUDEN000 T01 :w00t:

Hva med denne, Verbatim Pastel 4x brendt på 12x med B7L9.

Her har du noe å bryne deg på 2peewee

post-62-1113297112_thumb.png

Lenke til kommentar
Etter en deprimerende runde med ProdiscF01, trengte jeg en liten opptur med YUDEN000 T01  :w00t:

Hva med denne, Verbatim Pastel 4x brendt på 12x med B7L9.

Her har du noe å bryne deg på 2peewee

NOOOOOOOO! :shrug:

Greit, det er godkjent rekord. Selv om du brukte B7L9

Kan ikke skjønne at du fikk så bra resultat på 12X med 4X plater!

De pastellplatene jeg har prøvd har ikke gitt i nærheten av samme resultat.

But I'll be back! :cool:

Lenke til kommentar

De pastel platene er helt kriminnelt gode, Quality Score på 99 på de tre siste platene...Ellers har jeg ikke fått lavere score en 97 på de!

Heldigvis kjøpte jeg ganske mange...

Maxell platene jeg kjøpte på Europris med samme MID funker like fett, men de var over dobbelt så dyre!

Lenke til kommentar

Vi snakker om Vervatim pastell her?

Jeg har fått gode resultater med de, men ikke sånn helt syke. Alle tester opp mot Rekorden har ver med Plextor sine 4x plater. (brent på 8 og 12x :p)

MCC 03 er også gode men aldri opp mord rekord. Som regel fra 93 til 97 i Score.

Bare Vent Psh, du skal ikke få ha den rekorden så lenge. (Gerrrard, han brant jo heller ikke heilt ut, det er jo der hvor PIF verdiene kommer :p)

PS: Liverpool KNUSTE junvetus og kommer til å vinne over Chelsea i semien,

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Bare Vent Psh, du skal ikke få ha den rekorden så lenge. (Gerrrard, han brant jo heller ikke heilt ut, det er jo der hvor PIF verdiene kommer :p)

Det er Verbatim Pastel plater det er snakk om ja...

Platen er også brent helt ut... :D

Lykke til! :tease:

Lenke til kommentar

hehe, off likte ikke dette asså. Blir vanskelig å slå den er jeg redd. men det viser jo nok en gang at TY er veldig gode plater :)

Liker fargene på pastell platene også :) einaste så er domt er at de kommer i slim cover, bruker aldri de til någe :(

Lenke til kommentar

NY FIRMWARE B7V9 !!

Kan lastes ned her.

Release Reasons:

1. Improved the compatibility with nForce chipset.

2. Fixed "no data found" issue of a CD-R disc which burnt by Nero and Simulation mode is selected.

3. Added support for MJC 16x DVD+R, Giga 16x DVD-R & Ritek 16x DVD-R F1 media.

Lenke til kommentar
hehe, off likte ikke dette asså. Blir vanskelig å slå den er jeg redd. men det viser jo nok en gang at TY er veldig gode plater :)

Liker fargene på pastell platene også :) einaste så er domt er at de kommer i slim cover, bruker aldri de til någe :(

Jeg elsker de pastellene også. Har kjøpt 50 8X +R fra norwaydisc og jeg brenner dem på 16X med B7U9. Alle scorer over 95% på Cd-Speed :D

Jeg bruker å kjøpe nesten bate TY plater nå. Har hatt grusome erfaringer med dårlige plater i fortiden med mine gamle brennere (de verste har vært noe Fortis 2X -R som jeg kjøpte på databutikken for min ex-Liteon LDW811s).

Har provd TY Plextor 4x @8x men får ikke de beste resultatene, de blir lit dårlig på sluten (93% cd-speed).

@2peewee:

En av de ting som jeg liker av de Verbatim Pastellene er at de kommer med slim cover :D. De er veldig gode når jeg må gi en cd/dvd til en kunde eller sende en via post. De normale coverene er for stor og tar masse plass. Jeg bruker aldri covere for min personlig arkiv, jeg bruker bare 300-400 cd-mapper.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg vell liggende rundt 50-100 Slim cover heime som ikke blir brukt til ein ting. Har ein stor cd-mappe som jeg tar med alle filmer/spill i, og til vanlig ligger xbox og filmane i DVD-Cover. Får bare mer og mer slim cover også :(

Så viss någen vil kjøpe så er det bare å hyle ut, så skal du få :p

Men sant det du seier, viss du skal gi vekk eller någen kjøper av det, så er det fint å putte de oppi slim-cover.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet B7V9 firmwaren litt...

Har ikke merket noen stor forskjell i fra B7U9, bortsett i fra på en DVD-RW plate...

Platen er av typen Arita DVD-RW 2x (RITEKW01) å den har jeg ikke klart å få noen bra kvalitet på med tidligere firmware som B7T9 og B7U9.

Legger med en scan av platen brent med B7T9 (kvaliteten er like dårlig med B7U9)

post-62-1113945251_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...