Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen problemer med prodisc 8cm 4x DVD-R (ProdiscS03) her.

Mulig du bruker lavkvalitets 8cm plater?

Jeg har prøvd de samme platene (ProdiscS03), men får samme feilmelding som jij1984. Ga opp Benq'en og børstet støv av den gamle Pioneeren min, der går de så det griner.

Lenke til kommentar

Min vurdering av støy fra denne brenneren:

Blant de bedre.

Støyer mer enn LG GSA-5163D.

Støyer omtrent det samme som Pioneer DVR-109D

Støyer mindre enn Lite-On 16x brennere.

Støyer mindre enn NEC 16x DVD-Brennere

Støyer mindre enn Plextor PX-716A.

Lenke til kommentar
Akke Skrev 23/03/2005 : 23:39
QUOTE (Arne M @ 23/03/2005 : 23:17)

Akke Skrev 23/03/2005 : 22:04

Kan det ha noe med bitsettinga? Den bruker 2min eller bare henger på lead-in... Ser den default står til å brenne alt som DVD-R, noen grunn til å endre det? Andre ting? 

Alt ser bra ut bortsett at du bør sette defaut Book type setting til automatic.

Da blir platene dine (+plater) DVD -Rom.

Forstår egentlig ikke hva du mener med default står til å brenne alt som DVD-R ?

Finner ikke den muligheten i Nero.

Arne M 

Det er ikke i nero men i Book type managment softwaren fra BenQ.

Prøvde en plate til med nyeste firmware nå også, error på 18%

Legger ved loggen her.

Hvilke IDE drivere bruke du. Har du Nvidia hovedkort. Vet at de driverne har laget problemer for mange. Rull tilbake til microsoft sine hvis du har.

Arne M

Det er Epox 8KTA3+ hovedkort. (Via KT133a chipset) Bruker en driver fra VIA som kom med 4in1 pakka.

Problemet var Verbatim platene (8X DVD+R) Prøvde noen Sony DVD+R 8X og de brant uten problemer på 16X til og med. Duden på Lefdal sa mange hadde hatt problemer med DW1620 og Verbatim, så rart de blir anbefalt her egentlig.

Lenke til kommentar

Akke Skrev 07/04/2005 : 11:48

Problemet var Verbatim platene (8X DVD+R) Prøvde noen Sony DVD+R 8X og de brant uten problemer på 16X til og med. Duden på Lefdal sa mange hadde hatt problemer med DW1620 og Verbatim, så rart de blir anbefalt her egentlig.

Det har jeg problemer med å tro. Verbatim +R og Benq er bra løsning. Brenner med 97 poeng score på disse platene. Tror feilen er et annet sted.

Kan det være en dårlig brenner, at du er uheldig med den du har ?

Arne M

Lenke til kommentar

Synes man ikke skal legge for stor vekt på kvalitetspoeng, vil tro at PIF og PIE spiller en viktigere roll... Altså jeg har testet plater der jeg har fått 96-97 kvalitetspoeng, men ganske höye PIE og PIF verdier, blandt annet...

Verbatim er selvsagt blandt de bedre platene, og jeg har ikke fått noe inntrykk av at de fungerer dårligere med BenQ enn med andre brennere... Men som sagt, dette med kvalitetspoeng, har brent mange plater med Verbatim og Taiyo Yuden, der jeg ofte har fått 98 kvalitetspoeng med Verbatim og 96 med Taiyo Yuden... Men derimot laaaangt bedre PIE og PIF verdier med Taiyo Yuden enn Verbatim, slik at Yuden platene er en god del bedre...

Lenke til kommentar

Kanskje et parti Verbatim (Made in Taiwan) som lefdal har fått er dårlig, ikke veit jeg, men testa 6-7 plater på forskjellige settings uten hell. Så brent 5 Sony plater på 16x på rappen uten problemer.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt noen positiv erfaring med eProFormance DVD-R 8x plater eller andre plater med mediakoden ProdiscF01 ?

Legger med 3 scans, de to første er brent med B7U9 på 8x(brenneren nektet å brenne de på 12x)

Den siste på 12x med B7T9.

Høy PIE på alle sammen... :mad:

Scan%20ProdiscF01_8x.png

Scan%20ProdiscF01_8x(2).png

Scan%20B7T9%20ProdiscF01_12x.png

Lenke til kommentar
Noen som har hatt noen positiv erfaring med eProFormance DVD-R 8x plater eller andre plater med mediakoden ProdiscF01 ?

Legger med 3 scans, de to første er brent med B7U9 på 8x(brenneren nektet å brenne de på 12x)

Den siste på 12x med B7T9.

Høy PIE på alle sammen... :mad:

Har omtrent samme resultater med Universal(ProdiscF01) DVD-R 8X, på side 15 i denne tråden:

Testplate -) PIE=852 PIF=9

8X -) PIE=715 PIF=11

12X -) PIE=675 PIF=8

Her fikk jeg derimot brent på 12X med B7U9!

Jeg tror det er så enkelt som at BenQen vår brenner DVD-R med høy PIE uansett!

Det er ihvertfall tilfelle for min del. PIF er derimot upåklagelig :)

Hvordan er resultatene dine på andre DVD-R plater?

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig på BenQen min som en ren +R-brenner, siden den er veldig bra på det, men helt elendig på -R. Jeg kjøpte BenQen fordi den gamle Pioneeren min (DVR-105) ikke liker de fleste billige -R-platene som er tilgjengelige nå om dagen, men BenQen er mye dårligere enn Pioneeren igjen på alle -R-plater jeg har prøvd, både billige og Verbatim. Om man vil brenne begge deler med noenlunde bra resultat bør man kjøpe Pioneer eller Nec.

Lenke til kommentar
Hvordan er resultatene dine på andre DVD-R plater?

Har ikke testet så mange DVD-R plater enda, men av de jeg har prøvd virker det ikke som jeg har noen gigantiske problemer med PIE.

Legger med en scan.

post-62-1113220078_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...