Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Det kan virke som det er en feil på akuratt den platen, hvis du normalt sett brenner OK på andre typer plater.... disse Ritek platene brenner normalt sett helt OK.

BenQ 1620 med firmware B7M9 gir kvalitetspoeng 92 med Nero CD Speed.

Linken er her.

Men din brenner "TS-H552B" er vel ikke en BenQ brenner?

Er ikke det en Samsung brenner da?

Ritek, Arita, Ridata, Traxdata m.m. er alle Ritek-produkter, men dessverre så finnes det som OC-Freak sier mange som bruker Ritek's kode, og/eller dårlige batcher av Ritek. Ritek ønsket å dele verden inn i soner, og hver sone skulle få hvert sitt merke. Derfor alle de forskjellige merkene som alle er samme fabrikat. TraxData skulle da være det Scandinaviske merket.

Ritek, Ridata og Traxdata originale er normalt sett OK, Arita er vanligvis av en lavere kvalitet. Men Ritek's media kode er blitt flittig brukt av andre merker, med variabel kvalitet. Datasafe, Datawrite m.m. har ofte brukt disse, og noen har vært av normalt god kvalitet, andre har dessverre vært dårlige! - Til Riteks store fortvilelse!

Derfor tester vi disse ut før vi legger de ut for salg, slik at du skal vite hvilken kvalitet du får, uansett hva mediakoden tilsier.

mvh

Pål K

PXP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PXP: Vet ikke hvem som leverer ritek platene til deg.

Men vi tok inn et testparti med ritek print og full face print begge ritekG05 fra e-net. Begge disse typene var av særdeles skuffende kvalitet - så de ble aldri lagt ut for salg hos oss.

Noen plater kunne se bra ut i enkelte brennere (blant annet Lite-On og benq) - men feilet på tilbakelesingstesten med NEC ND-3500A som jeg kjører på alle plater.

Lenke til kommentar

Er en samsung ja, men grunnen til at jeg postet det her var bare for å finne ut om resultatet var dårlig.

Var ikke bare denne platen som var problemer med...var ca 9 av de 10 platene jeg har brent nå. Har nyeste orginal firmware fra Samsung.

Nå ligger det er BenQ 1620 pro i posten på vei fra Netshop idag. Da burde det bli bedre... Skal teste når jeg får denne. Platen jeg brente var brent på 8x, men platene skal jo tåle det da...

Lenke til kommentar

Vet at E-Net også selger Printbare Ritek, men det er IKKE de samme som de vi selger, vi får våre Ritek-plater via andre kanaler. ;)

...de kommer bl.a. direkte fra Ritek. Fabrikknavnet kjenner du sikkert......begynner på C..... :whistle:

mvh

Pål K

PXP

Lenke til kommentar

Hei jij1984

Jo resultat du fikk var særdeles bedrøvelig....

Hvis det var av oss du fikk de, og du får samme problem med din nye BenQ, .... send de tilbake, selvfølgelig bytter vi de for deg!

Og de skal brennes fint på 8x...

Vi har hatt minimalt med negativ tilbakemelding på disse, nesten utelukkende positive.... så det er litt snodig, men uansett, vi bytter...

mvh

Pål K

PXP

Endret av pxp.no
Lenke til kommentar
Hei jij1984

Jo resultat du fikk var særdeles bedrøvelig....

Hvis det var av oss du fikk de, og du får samme problem med din nye BenQ, .... send de tilbake, selvfølgelig bytter vi de for deg!

Og de skal brennes fint på 8x...

Vi har hatt minimalt med negativ tilbakemelding på disse, nesten utelukkende positive.... så det er litt snodig, men uansett, vi bytter...

mvh

Pål K

PXP

Ok.

Det var jeg som byttet de e-proformance platene som prellet av.

Men skal teste platene på Benq'en så får du høre..

Rart det der...Har brent ca 100 stk fra før uten problem...

Men det kan jo være brenneren som har tatt kveld.

Lenke til kommentar
Noen plater kunne se bra ut i enkelte brennere (blant annet Lite-On og benq) - men feilet på tilbakelesingstesten med NEC ND-3500A som jeg kjører på alle plater.

"Tilbakelesingstesten med NEC ND-3500A" - er det den vanlige opp til 16x i Nero CD-DVD Speed som vi som ikke kan kjøre kvalitetsjekk benytter ?

Har erfart, på dårliger plater (eks ePro printbare) at scannet kan gå bra et par ganger med kun noen små ujevnheter på kurven, for deretter feile fullstendig på de to neste :hmm:

Lenke til kommentar

"Tilbakelesingstesten med NEC ND-3500A" - er det den vanlige opp til 16x i Nero CD-DVD Speed som vi som ikke kan kjøre kvalitetsjekk benytter ?

Har erfart, på dårliger plater (eks ePro printbare) at scannet kan gå bra et par ganger med kun noen små ujevnheter på kurven, for deretter feile fullstendig på de to neste :hmm:

ja - å lese platen på 16x uten avslag i lesehastighet.

Lenke til kommentar

Hvilken hastighet?

Jeg skal brenne en god del DVD +R (backup av filmer) på min nye BenQ 1620 :) men hvilken hastighet bør jeg begrense meg til? Jeg har hatt svært dårlig erfaring med diverse That´s Write og Samsung plater tidligere (hakker på slutten av filmen), selv om jeg bare har brent dette med 2,4 eller 4X.

Har nå gått til innkjøp av DVD +R 8 X Tayio Yuden ( YUDEN000 T02) og har prøvd å brenne dette med 8 X hastighet. Jeg har hørt at man ikke bør brenne filmer på raskere hastighet enn 2 - 2,4 X. Er dette riktig eller kan jeg brenne på 8X? Det tar jo sinnsykt mye kortere tid da... :)

Kan noen som har greie på dette kikke på vedlagte brenneresultat ( 8X )? På forhånd takk!

Bjørn

post-62-1112211384_thumb.png

Lenke til kommentar

Den scan sier oss egentlig ikke så mye, da du har en gammel version av cd-dvd speed.

Last ned den nyeste versjonen her og scan på nytt.

De Yuden platene du har, brennes best på 8x og 12x speed.

Kvaliteten blir faktisk dårligere ved 4x...

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at pxp.no ikke anbefaler Bulkpaq DVD+R 8x med media ID Prodisc R03 til BenQ DW1620? Se nederst på siden.

Jeg har kjøpt noen eProformance DVD+R 8x med samme media ID og de fungerer tilsynelatende bra på brenneren min. Legger ved testresultater.

Jeg er ingen ekspert på å tyde disse resultatene, men 95 kvalitetspoeng er vel ikke så aller verst?

post-62-1112315115_thumb.jpg

Endret av espenf
Lenke til kommentar

Har fått en Benq1620 pro nå.

Hvilken firmware bør jeg bruke (tenker da på orginal firmware) ?

http://www.benq-eu.com/serviceandsupport/d...duct=724&type=B

Var og så her, men på min brenner står det ikke Benq på fronten. (sort utgave)

Skal jeg bruke den nyeste likevel?

EDIT: Ble levert med B7T9 FW.

EDIT2:

General Information

Drive: BENQ DVD DD DW1620

Firmware: B7T9

Disc: DVD-R (RITEKG05)

Selected speed: Maximum

PI errors

Maximum: 133

Average: 54.47

Total: 765051

PI failures

Maximum: 13

Average: 1.18

Total: 13286

PO failures: 0

Jitter

Maximum: 12.8 %

Average: 10.38 %

Scanning statistics

Elapsed time: 11:16

Number of samples: 16483

Average scanning interval: 8.08 ECC

Glitches removed: 0

post-62-1112433576_thumb.jpg

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Yter BenQ maks lesehastighet eller har den innebygd sperre som man evt må modde for å få den til å yte maks? Har ikke brukt den til å rippe men må kanskje gjøre det fremover da den er best til å lese av enhetene jeg har.

X.

Lenke til kommentar
Står BenQ DW1620pro bulk med programvare..

EDIT: Kan jeg bare kjøre på med B7U9?

Kikk her

Hvilken type front har du? Dersom det ikke står BenQ på frontdekslet ditt så har du bulk versjonen og omvendt...

Ville tro du at du har retail, siden du nå har B7T9 firmware, og at det ikke finnes noen annen update enn for retail på pro-versjonene. Men det er viktig at du er helt sikker på dette.

Lenke til kommentar

Hei, har brent ut ein til dvd nå, Plextor (TY01), brente ut på 12x, kanskje litt for stor fart for dvd plater som er beregnet for 4x. ser at PIF verdiene kom tett på slutten så var litt spent om platen ville vere leselig på slutten.

Se neste side for bilde av lesekurven i BenQ

post-62-1112533240_thumb.jpg

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...