Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brent en ca 65 stk Eproformance 8x dvd+r plater og det virker som om de begynner å bli dårlig kvalitet på platene som kommer fra de. Nesten alle får høye pif verdier på slutten. Så for meg så er det merket bortkastet å kjøpe hvis en skal brenne noe mer en 4 Gb pr plate.

post-62-1111230826_thumb.png

Lenke til kommentar
Har brent en ca 65 stk Eproformance 8x dvd+r plater og det virker som om de begynner å bli dårlig kvalitet på platene som kommer fra de. Nesten alle får høye pif verdier på slutten. Så for meg så er det merket bortkastet å kjøpe hvis en skal brenne noe mer en 4 Gb pr plate.

Printbare?

10CB eller 25CB?

Lenke til kommentar
Hei !

Har fått et problem på min BenQ 1620 , får feil melding "kalibreringsområde fullt"

lurer på hva denne feimeldingen betyr?

Noen som har en løsning på dette problemet.

Mvh Nuffe

I 90% av tilfellene skyldes dette at platene du bruker er av så dårlig kvalitet at den ikke klarer å kalibrere seg til å brenne platene.

Lenke til kommentar

De skal være bra.

Prøvd annet program?

Har du nvidia brikkesett på hovedkortet? I så fall - avinstaller nvidia sine IDE drivere og bruk kun MS sine IDE drivere.

Oppdatert til siste firmware?

Edit: bruker du nero så pass på å oppdatere til nyeste versjon (som per i dag er 6.6.0.8a).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hei,

Var og kjøpte meg Benq'en i dag og er veldig fornøyd.

Det eneste er at man bare kan skifte soner 5 ganger ved DVD avspilling.

Er det noe man kan gjøre for å bli kvitt det at man bare kan skifte 5 ganger?

hadde vert greit å kunne spille av alle typer soner... alltid..

Lenke til kommentar

Printbare?

10CB eller 25CB?

Dette er ikke de printbare og det er 25 stk spindel. Den har runde kanter på spindelen også OC freak. Disse ble kjøpt på Digitalimpuls i oslo.

Kjøpte noen fra de tidligere og de var helt kurante. Så det jeg lurer på er om produsenten har begynt å bruke dårligere matriell i platene sine ?

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Så det jeg lurer på er om produsenten har begynt å bruke dårligere matriell i platene sine ?

Mvh

Ole

Ja - hvis du sjekker våre sider ( www.norwaydisc.no ) så ser du at vi kun har 10CB nå - og hatt det en hel stund. Grunnet at det partiet som leverandøren nå fikk inn med 25CB ikke var så bra som ønskelig. Vi tok i stedet inn universal som er samme plater med et annet merke - og er storfornøyde med disse så langt. (Krysse fingrene for at kvaliteten holder seg bra - tester uansett noen fra hvert nye parti for å følge med).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å brenne mini-dvd'er med Benq'en?

Jeg har prøvd med 2 forskjellige merker og har siste Nero og siste firmware på brenneren, men jeg får bare ikke brent på disse platene.

Støtter ikke brenneren disse platene?

Lenke til kommentar

Bra resultat til å være Optodisc, selv om det var noe høyt samlet PIF! Er det Samsung Pleomax?

Disse platene gir ofte svært varierte resultater.

Jeg legger merke til at platen er 4316 mb. Hadde platen vært nærmere 4482mb tror jeg du hade fått et dårligere resultat, da feilverdiene ofte øker betraktelig mot slutten på disse platene

Lenke til kommentar
Bra resultat til å være Optodisc, selv om det var noe høyt samlet PIF! Er det Samsung Pleomax?

Disse platene gir ofte svært varierte resultater.

Jeg legger merke til at platen er 4316 mb. Hadde platen vært nærmere 4482mb tror jeg du hade fått et dårligere resultat, da feilverdiene ofte øker betraktelig mot slutten på disse platene

Det er That's write dvd+r 8x . Var oppe på datakjeden på fredag og kjøpte de

Edit: Tror jeg brente den på 8X.

Samme plate men brent på 4X

post-62-1111328056_thumb.jpg

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Har ikke fått lest gjennom hele tråden, men har problemer med at brenning feiler på 50-60% eller at det henger under lead-in.

Har brent et image på 1,8GB uten stress, men har nå 2 ganger feilet på nesten fulle plater.

System:

Win2k

Verbatim plater DVD+R

Nero 6.6.0.8

B7T9 firmware (oppgradert til U9 nå, mulig det hjelper?)

UDMA på

MASTER

Kan det ha noe med bitsettinga? Den bruker 2min eller bare henger på lead-in... Ser den default står til å brenne alt som DVD-R, noen grunn til å endre det? Andre ting?

Første DVD-brenneren min detta, litt kjipt å kaste bort så mange plater på feilbrenninger... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...