Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg Verbatim DVD+R 16x (MCC 04), har til nå kun tatt backup av to ps2 spill. San andreas og tekken5. Platene er brent på 16x og 12x

16x

Var ikke heilt fornøyd med resultatet, det er ikke dårlig, men trodde 16x plater skulle klare å bli brent på 16x uten PIF verdien skulle øke mot slutten. Brennetid 5min og 30Sec

post-62-1111009886_thumb.jpg

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var godkjente resultater 2peewee.

Men jeg brenner Verbatim DLP 8X DVD+R(MCC003) på 12X med samme resultat.

Med tanke på den lille forskjellen i brennetid på 16X, 12X og 8X er det egentlig like greit å holde seg til 8X plater.

Disse er billigere og ofte av bedre kvalitet, men det er jo verdt å teste 16X plater også!

Lenke til kommentar
Jeg syns de så bra ut begge to jeg, tror ikke du skal bekymre deg så mye for de små PIE spikerne på slutten...

Nei, resultatet er jo ikke dårlig, men "dårlig" med tanke på å slå rekorden til Gerrard :p Du vil nok garanter ikke merke de spiksa når du spiller av filmen, er vell heller på kvalitetstesten du ser de :)

Lenke til kommentar
Det var godkjente resultater 2peewee.

Men jeg brenner Verbatim DLP 8X DVD+R(MCC003) på 12X med samme resultat.

Med tanke på den lille forskjellen i brennetid på 16X, 12X og 8X er det egentlig like greit å holde seg til 8X plater.

Disse er billigere og ofte av bedre kvalitet, men det er jo verdt å teste 16X plater også!

Heilt enig, ikke vits å betale mer for de 16x platene når du kan få 8x billigere og alikevel oppnå det samme resultatet. Men syns det hørtes litt kult ut med MCC 04 :)

bare vent, ein dag skal eg finne drømmeplata som KNUSER resultatet ditt :p hehe

Lenke til kommentar

Good luck 2peewee :tease:

Men flere kvalitetspoeng enn dette kan du neppe få...

DQT-Beall4XDVDRbrentp4XB7U9.png

Jepp...100 kvalitetspoeng!

Bare litt synd at dette skyldes "burnprocess failed" etter 29 mb :ohmy:

Det er faktisk min første feilbrenning!

Har ingen anelse om hva det skyldes.

Platen var en BeAll 4X DVD+R brent på 4X.

Nå skjønner jeg hvorfor Norwaydisc har sluttet å selge dem :!:

Lenke til kommentar

Litt off-topic det her men:

Finnes det noe alternativ til DVD-Shrink som kan krympe filmene mine?

Er ikke helt fornøyd med det, er ikke alltid det kvitter seg med alt ekstramateriale, vil ha så liten komprisjon på filmene mine som mulig...

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Litt off-topic det her men:

Finnes det noe alternativ til DVD-Shrink som kan krympe filmene mine?

Er ikke helt fornøyd med det, er ikke alltid det kvitter seg med alt ekstramateriale, vil ha så liten komprisjon på filmene mine som mulig...

Dvd2one kan vel fjerne alt utenom filmen, ellers så har du Vobblanker som du kan editere ekstramateriale med.

Jeg personlig bruker Vobblanker sammen med Dvdrebuilder som gir et mye bedre resultat enn lavkvalitets komprimeringsmetoder som dvdshrink og dvd2one.

Les mer på www.doom9.net

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Kan noen gi meg en innføring i hva det forskjellige opplysningene i CD-DVD Speed betyr? Og hva i all verden kan ha skjedd med denne plata?

post-62-1111172339_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg en innføring i hva det forskjellige opplysningene i CD-DVD Speed betyr? Og hva i all verden kan ha skjedd med denne plata?

Viss du ser den siste spiken der(den gule streken) max der skal helst ikke overstige 10, du har 121, derfor du for så sinnsykt dårlig score. ellers ser den grei ut :)

Lenke til kommentar

2peewee Skrev 18/03/2005 : 20:49

QUOTE (sindres @ 18/03/2005 : 19:58)

Viss du ser den siste spiken der(den gule streken) max der skal helst ikke overstige 10, du har 121, derfor du for så sinnsykt dårlig score. ellers ser den grei ut 

Det er vel POF på 344 som gir dårlig score. Men PIF på 121 er jo ikke særlig bra det heller. Får 97 i score på disse platene. Du bør i hvertfall oppdatere FW.

Arne M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det er vel POF på 344 som gir dårlig score. Men PIF på 121 er jo ikke særlig bra det heller. Får 97 i score på disse platene. Du bør i hvertfall oppdatere FW.

Arne M

Får jevnt over 97 kvalitetspoeng på disse platene. Tror dette var et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Kvalitetspoengene vil ikke bli berørt av POF, selv om dette er langt værre feil enn PIF.

Har sett scan der platen fikk 97 kvalitetspoeng selv med mye POF.

jeg mente å skrife pif, men siden jeg hadde dårlig tid så traff jeg o istede for i, de ligger jo rett på siden av hverandre på tastaturer så veldig lett å bomme :p

Lenke til kommentar

sindres: Langt bedre! PIE=16 PIF=9 er bra :)

2peewee: Kan ikke se den skrivefeilen du har påberopt deg...

Ellers er lastet jeg ned den Nero CD-DVD Speed v3.75 i dag.

Den gamle versonen gav PIF=9 på en plate, mens v3.75 gav PIF=11!

Kanskje er det en strengere eller mer nøyaktig utgave?

Da blir det kanskje vanskeligere å få gode scans i fremtiden :scared:

Forresten... Med Nero CD-DVD Speed V3.75 kan også NECs 16X brennere kvalitetsteste når de får firmware klargjort for det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...