2peewee Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Testet en plate igjen. Brukte 8.5 minutter på plata. Ganske bra resultat men sliter ennå litt på slutten. Kossen ser samlet PIF ut? godkjent? husker ikke helt de verdiene, men det er jo en del mer enn du fikk Gerrard. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Samlet PIF=175 er så absolutt godkjent! Men det når ikke helt opp til samlet PIF=32 fra min scan Uansett er det langt bedre enn jeg har fått på andre plater! Taiyo Yuden er suveren på PIF Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg fikk dette resultatet med ePerformance printable dvd+r: Det jeg ikke forstå er hvordan platen kan fungere, dvd-filmen funker perfekt i dvd spilleren!! Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har sett det samme selv også - på noen plater kan alt innholdet leses tilbake av noen lesere (f.eks benq'en selv) - selv om kvaliteten ser ut til å suge bigtime i følge kvalitetstesten. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Skjønner meg ikke helt på disste testene jeg. Noen steder det står om hva som er bra og dårlig? Hvordan er denne plata da ? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Det første du bør gjøre er å oppdatere firmware, da den(B7S9) du bruker er meget gammel! Det andre du bør gjøre er å ta bort haken ved Quick scan og sette hastigheten til 8x speed. Kjør så en ny test! Edit: OC-Freak forklarer hvordan man skal lese resultatet av en scan på side 9 i denne tråden. Glemte også å si at den platen din så meget dårlig ut! Det jeg gjerne kaller en flott Ølbrikke/leirdue! Endret 15. mars 2005 av Psh Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ritek er vist kjent for å være ganske varierende i kvalitet, alt fra ganske bra til veldig dårlig. Dette fikk dvd+r 8x platene til riko av oc-freak. RITEK R03 8x DVD+R: Produsert av Ritek, skuffende kvalitet sammenlignet med mange andre 8x plater. Merker: Arita, datasafe, traxdata Leverandører: Enkelte varehus Kvalitets score: 62% Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det første du bør gjøre er å oppdatere firmware, da den(B7S9) du bruker er meget gammel!Det andre du bør gjøre er å ta bort haken ved Quick scan og sette hastigheten til 8x speed. Kjør så en ny test! Edit: OC-Freak forklarer hvordan man skal lese resultatet av en scan på side 9 i denne tråden. Glemte også å si at den platen din så meget dårlig ut! Det jeg gjerne kaller en flott Ølbrikke/leirdue! Sånn ? Samme plate, men brent på 8x med nyere firmware. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Christer1 Skrev 16/03/2005 : 15:29 Sånn ? Samme plate, men brent på 8x med nyere firmware Betraktelig bedre , men ikke bra. Bør være over 90. Arne M Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Christer1 Skrev 16/03/2005 : 15:29 Sånn ? Samme plate, men brent på 8x med nyere firmware Betraktelig bedre , men ikke bra. Bør være over 90. Arne M Ja bør vel kanskje det denne da? Samme plate, men brente nå på 4x. Bare lurer, men hvorfor må jeg ha hastighet på 8 ? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja bør vel kanskje det denne da? Samme plate, men brente nå på 4x.Bare lurer, men hvorfor må jeg ha hastighet på 8 ? Det jeg mente med at hastigheten skulle stå på 8x, var kun når du skulle scanne! Hvilken hastighet du brenner på er helt og holdent opp til deg!! Platen så mye bedre ut, ikke helt bra men bedre! Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Ja bør vel kanskje det denne da? Samme plate, men brente nå på 4x.Bare lurer, men hvorfor må jeg ha hastighet på 8 ? Det jeg mente med at hastigheten skulle stå på 8x, var kun når du skulle scanne! Hvilken hastighet du brenner på er helt og holdent opp til deg!! Platen så mye bedre ut, ikke helt bra men bedre! Skjønte jo det, men lurte på om det var en spesiell grunn til det. Ikke noe annet. Glemte å legge ved bilde jeg, denne er brent på 4x. Endret 16. mars 2005 av Christer1 Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Sorry! Leste posten min og det virket faktisk som jeg var sur! Var overhodet ikke det! Den som var brent på 4x så bra ut! Edit: 8x blir mer nøyaktig en 12x og 16x... Endret 16. mars 2005 av Psh Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 8x blir mer nøyaktig en 12x og 16x... Mente du brenning eller hastigheten på testen der? Sorry for at jeg spør om så mye rart Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hastigheten på testen. Okey takk. Er fornøyd med denne brenneren jeg da Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hastigheten på testen. Okey takk. Er fornøyd med denne brenneren jeg da Da er vi jaggu to! Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Her er en scan av en Verbatim pastel 4x(YUDEN000 T01) brent på 8x speed med wopc avslått. Resultatet blir faktisk meget bra! Ser ikke helt vitsen med å brenne uten wopc, men jeg måtte bare prøve... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Ikke dårlig Psh! Hvordan ble resultatet på tilsvarende plate og hastighet med wopc? Var forresten en tur i Kiel i helgen og kjøpte med en Emtec 4X DVD-R for moro skyld. Designmessig lignet det på BASF fra de gamle VHS båndene. Platen hadde manufacture ID: Optodisck001 Oooops! –R og Optodisc lovet ikke bra for brenneren min :!: Platen lot seg kun brenne på 4X hastighet. Brennetid 16.46(!) Som vi ser ikke mye å skryte av…. Men helt greit resultat mtp PIF fram til 4,3GB... Hva så med lesbarheten? Ny rekord i tidlig feilmelding! De solgte disse platene flere steder så jeg syntes litt synd på godtroende tyskere... Konklusjon: Ingen grunn til å dra til Kiel for å kjøpe plater Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Ikke dårlig Psh!Hvordan ble resultatet på tilsvarende plate og hastighet med wopc? Var forresten en tur i Kiel i helgen og kjøpte med en Emtec 4X DVD-R for moro skyld. Designmessig lignet det på BASF fra de gamle VHS båndene. Resultatet på platene med wopc og 8x brennehastighet er mye like. Jeg har postet dem tidligere her i tråden, på side 14 tror jeg det var. Basf skiftet navn til Emtec i 1997, så at de er ganske like er nok ikke så rart! Endret 16. mars 2005 av Psh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå