Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en BenQ 1620 Pro svart versjon. Ser at det står Bulk med programvare på Netshop sine sider. Følger Nero med i den pakken eller? Får ikke svar fra Netshop på e-post.

Nei, det gjør det ikke. Et brenneprogram som heter Sonic følger med, men det er dessverre ikke videre bra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gerrard, du burde poste speed-scans fra en spiller som leser DVD-/+R til 16X for å gi et bedre inntrykk av hvor bra de leses under "høyeste" påkjenning.

I wish :hm:

Men i skrivende stund har jeg bare BenQ`en, så da blir det vanskelig :shrug:

er ingen stand alone dvd spillere eller någe lingnende så vil lese av platen i 16x uansett er det det da ?

 

Så lenge du for gode resultater på 8x så skal vel platen fungere utmerket i alle formål.

Lenke til kommentar
Gerrard, du burde poste speed-scans fra en spiller som leser DVD-/+R til 16X for å gi et bedre inntrykk av hvor bra de leses under "høyeste" påkjenning.

I wish :hm:

Men i skrivende stund har jeg bare BenQ`en, så da blir det vanskelig :shrug:

Dine ønsker har gått i oppfyllelse!!! :D

Et bilde forteller mer enn 1000 ord...

Speedtest%20BenQ%20DVD+R.png

Speedtest%20BenQ%20DVD9.png

Speedtest%20BenQ%20DVD-R.png

Speedtest%20BenQ%20DVD+RW.png

Speedtest%20BenQ%20DVD-RW.png

 

All heder og ære til ala42 på CD Freaks forumet!

 

Verktøyet for å lage en Riplock fri firmware kan lastes ned her.

 

Men jeg kan godt legge ut en ferdig moddet firmware viss det er ønskelig...?Sonefri også sa du? ja ok da, det kan også ordnes!

 

Må bare minne om at garantien ryker om dette utføres!

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Ja bra resultat til å være optodisc og til å være DVD-R!

BenQ'en min er veldig -R motstander.

Kanskje den gamle B7S9 brenner bedre på -R...

 

Men hvorfor er "forløp" på 99% og ikke 100%?

 

Min erfaring med Optodisc er svært variert...Første plata fikk faktisk 97 kvalitetspoeng den også, så ble det dårligere og dårligere..

Fikk helt ned i 30 kvalitetspoeng...

 

Brenn hele spindelen så tipper jeg gjennomsnittet er godt under 97 kvalitetspoeng

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg en BenQ 1620 Pro svart versjon. Ser at det står Bulk med programvare på Netshop sine sider. Følger Nero med i den pakken eller? Får ikke svar fra Netshop på e-post.

Nei, det gjør det ikke. Et brenneprogram som heter Sonic følger med, men det er dessverre ikke videre bra...

Jeg for min del mener Sonic er et bedre program enn Nero, det er litt dumt bygd opp i forhold til Prassi, og Stomp RecordNowMax.

 

Har hatt erfaring med noen .img filer som ikke blir brent korrekt i Nero, men som blir bra i Stomp/Sonic.

Men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Plextor DVD+R 4x Plater Brent på 12x i BenQ DW 1620.

 

Må si meg veldig veldig godt fornøyd med resultatet med tanke på at platene er brent på 12x !!!!

Ikke er dem dyre heller, 9kr plata på norwaydisc.no. Skal teste med 8x speed litt seinare og posta resultata der og :)

post-62-1110834735_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sykt bra scan da :) Kan lika den. Virker som om din brener er litt bedre enn min, selv om jeg ikke akkurat fikk skikkelig dårlig resultat jeg heller. Men sliter litt med samlet PIF verdi.

 

Grunnen at du får "dårlige" resultater på 4x er vell heller at BenQ ikke er den beste brenneren på "dårlige" hastigheter. Men trudde det gjaldt mest på 1.4x og 2x.

 

Den Firmwaren du har, er denn bedre enn min Gerrard siden du gjevnt over får bedre resultat enn meg.

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Sykt bra scan da :) Kan lika den. Virker som om din brener er litt bedre enn min, selv om jeg ikke akkurat fikk skikkelig dårlig resultat jeg heller. Men sliter litt med samlet PIF verdi.

Brenneren min er knall på DVD+R ja, men på DVD-R sliter den med alt for høy PIE :(

 

Grunnen at du får "dårlige" resultater på 4x er vell heller at BenQ ikke er den beste brenneren på "dårlige" hastigheter. Men trudde det gjaldt mest på 1.4x og 2x.

Hmmm...Har da fått knallresultater med 4X blater brent på 4X før :hmm:

Kanskje jeg bare var uheldig med den plata..

 

Den Firmwaren du har, er denn bedre enn min Gerrard siden du gjevnt over får bedre resultat enn meg.

Bare flash til B7U9 og sjekk ;)

Er den dårligere kan du jo bare gå tilbake til B7T9.

Det virker som B7U9 er bedre på +R og dårligere på -R

Hvordan er dine erfaringer med -R?

Lenke til kommentar
Beste resultat ever! :w00t:

Syykt lite PIF!

Kan ikke skjønne at 4X platene fikk så mye bedre resultat på 8X!

Nå er jeg keen på å prøve flere Plextor 4X plater på 8X!

jeg også får jevnt over mye bedre resultater på 8x enn 4x, skal poste noen tester senere i dag, yuden 02. Er sugen på å pröve 12x nå, men tviler vel sterkt på at det kan overgå 8x brenninga mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...