Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Har du oppdatert firmware?

Hva slags brikkesett er det på det hovedkortet ditt?

Nei, jeg har ikke oppgradert firmware. Hadde håpet å unngå det da jeg kjøpte Pro-versjonen. Hvordan blir det da med garantien - brytes den?

Chipset

• VIA® KT333 (552 BGA) Chipset

- FSB @200/266MHz

- AGP 4X and PCI Advanced high performance memory controller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Merkelig. I dag monterte jeg BenQen igjen (slave, på samme kabel som Pioneeren) og den fungerte - uten at jeg hadde gjort noen forandringer. PC-er er ikke alltid like lette å bli kloke på.

Lenke til kommentar

Lurer litt på dette med livstidsgaranti, hva det egentlig innebärer. Hva er det som gjör at f.eks en Taiyo Yuden plate har lengre holdbarhet enn en ePerformance plate? Hvor lang holdbarhet beregnes f.eks en ePerformance plate å ha egentlig?

Lenke til kommentar

Hei. Nå sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Hver gang jeg prøver å brenne noe så stopper den når den kommer på 2 %. Så får jeg melding om at brenningen er misslykket. Har oppdattert den nyeste FW. Brenner med Nero forresten. BenQ brenneren er master også. Noen som aner hva som er galt?

Lenke til kommentar

Pyro Skrev 03/03/2005 : 16:45

Hei. Nå sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Hver gang jeg prøver å brenne noe så stopper den når den kommer på 2 %. Så får jeg melding om at brenningen er misslykket. Har oppdattert den nyeste FW. Brenner med Nero forresten. BenQ brenneren er master også. Noen som aner hva som er galt?

Litt mer informasjon er nødvendig. Hvilke plater er det du prøver å brenne på, har du siste ver. av Nero, hvilken FW er det du har. Sjekk med

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Arne M

Lenke til kommentar

[18:17:33] DVD Identifier V3.6.2

[18:17:33] Initializing ASPI/SPTI Drive Interface

[18:17:33] SPTI Drive Interface Successfully Initialized

[18:17:33] 1 Supported Drive Found (Out Of 2 Available Drives)

[18:17:33] Manufacturer Database [06-FEB-05@530$76] Loaded From File : (@530$76) Entries Found

[18:17:33] Internet Version Check Postponed Since Last Check Happened Less Than 1 Hour Ago

[18:17:35] DVD+R/+RW Medium Detected. Starting Identification...

[18:17:35] ** Initiating ADIP Retrieval Method 1 (Original ADIP)

[18:17:35] ADIP Read Method 1 Completed Without Errors

[18:17:35] Disc Identification Completed Successfully

Dette var svaret jeg fikk i dvd identifier

Lenke til kommentar

Oppdatert nero?

Har du nvidia eller via brikkesett på hovedkortet: avinstaller IDE driverene fra disse leverandørene og bruk kun M$ sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet. Dette fikser slike feil i 90% av tilfellene.

Lenke til kommentar

Har versjon 6.3.1.23 av Nero veit ikke om dette er den nyeste, noe som vet? Hvordan sjekker jeg hvilket brikkesett jeg har på hovedkortet? Har ikke lagt inn noen andre drivere på hovedkortet enn de som var lagt inn når jeg kjøpte data'n. Burde ikke de vært fra M$?

Lenke til kommentar

Du kan for sikkerhetsskyld prøve andre plater.

Høyreklikk min Datamaskin --> egenskaper --> under hardware tab'en velg enhetsbehandling --> IDE ATA/ATAPI kontrollere --> Hva ligger under her (skal ligger Primær IDE kanal og Sekundær IDE kanal, samt kontrolleren selv, siden jeg har et intel brikkesett heter den hos meg "Intel 82801EB Ultra ATA Storage controller" hos meg - kan hete noe helt annet hos deg - og det lurer på hva er).

Så kan du gå inn på egenskapene til IDE kontrolleren og se hvilken driverversjon den har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...