Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte BenQ DW1620A 16x Double Layer DVD+/-RW. bulk, type sort nå. Antar at det ikke følger med noe i denne pakka.. Har en versjon av Nero liggende + ide kabel. Er det bare å laste ned drivere på nettet?

Regner med at du får 4 skruer, 1 cd med Nero Suite, "BenQ Video" og manualer(på cd'en)

Fikk ivertfall det med begge mine BULK HVITE slike.

Windows "installerte" brenneren automatisk ved oppstart.

Rett meg noen, om jeg tar feil :) Mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Fikk faktisk litt svakere resultat på eProformance 8x@12(de ekte).

Fikk 96 poeng mot 97 med P9.

Forstår ikke hvorfor egentelig. PIF ble snitt 0.08, max 7 samlet 1633, mot P9:

snitt 0.13, max 6, samlet 1633. Kan være at maks gikk opp fra 6 til 7 som ga et poeng dårligere.

PIE var neste identiske, U9/P9 snitt: 1.82/1.82, max 11/10, samlet 15437/15332.

Arne M

Lenke til kommentar

PIF maks utslaget er det som gir mest variasjon i score.

Så ja - grunnen er at det er en mer i maks PIF.

Så man kan ikke bare se på kvalitetsscoren og si "hei - denne er dårligere"

F.eks har du en plate med en PIF maks (en enkel søyle men ellers bra) på 15 så får du en del dårligere poengsum som er missvisende da denne søylen kan skyldes en liten lesefeil eller et lite støvkorn på platen.

Lenke til kommentar

Har teste noen TY T028x@12.

Det ble samme poeng som med B7T9 (97), men PIF max på 5 på begge, samlet T9/U9 101/78 og PIE max på 6/5, samlet 11576/13167, snitt 1.51 /1.66.

Lesekurven ble noe penere.

Testet også i Plextools og det var også her en svak bedring.

Plextor har kommet med en FW for 712. Her finner jeg hittil bare dårligere brenninger etter å ha oppgradert.

Arne M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Merker meg at enkelte har hatt litt krøll med kombinasjonen Pioneer DVD-spiller og BenQ 1620. Nå kjører jeg en Sony CD-brenner og en Pioneer DVD-spiller i par. Sony-brenneren skal byttes ut med en BenQ. Hvordan bør jeg best gripe installasjonen an for å unngå trøbbel? (Master/slave-innstillinger, IDE-kabeloppsett, avinstalleringsprosedyre (software?) med Sonyen osv.) Vil helst slippe å formatere. På forhånd takk for evt. hjelp. :)

Lenke til kommentar

ok da har jeg fått brennern, og tenkte jeg skulle brenne min første dvd.

Hvilket program anbefaler dere til brenning av filmer og foto?

Jeg prøvde å brenne en DVD nå med programmet Sonic MyDVD, På statusen står det transcoding video. Ser i task mgr at cpuen ligger på 100 %. Er dette vanlig prosesdyre ved brenning av dvdr? Den har stått på mellom 90- 100% cpu bruk med transcoding video i 20 minutter nå.

:hmm:

Lenke til kommentar
Merker meg at enkelte har hatt litt krøll med kombinasjonen Pioneer DVD-spiller og BenQ 1620. Nå kjører jeg en Sony CD-brenner og en Pioneer DVD-spiller i par. Sony-brenneren skal byttes ut med en BenQ. Hvordan bør jeg best gripe installasjonen an for å unngå trøbbel? (Master/slave-innstillinger, IDE-kabeloppsett, avinstalleringsprosedyre (software?) med Sonyen osv.) Vil helst slippe å formatere. På forhånd takk for evt. hjelp. :)

Jeg har selv Pioneer DVD-spiller, og ja den skaper konflikter i par med BenQ. Löste dette ved å sette. Pioneer spilleren som master, samt cd-brenneren min som slave på samme ide-kabel. BenQ står som master på den andre kabelen.

Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 23/02/2005 : 11:20

Tror du bør satse på Nero

Arne M

Endret av Arne M
Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 23/02/2005 : 11:20

Tror du bør satse på Nero

Arne M

Prøver Nero nå, men får ikke opp noe DVD brenning som alternativ.. kunn vcd eller no. Spørs om jeg har en for gammel versjon. :hmm:

Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 23/02/2005 : 15:24

Prøver Nero nå, men får ikke opp noe DVD brenning som alternativ.. kunn vcd eller no. Spørs om jeg har en for gammel versjon.

Siste versjon er vel 6.608.

Du starter Nero Express og øverst i høyre hjørne velger du spiller. Pass på at valget er DVD.

Arne M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...