kristian_hoff Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg har en maskin jeg har brukt en stund, plutselig en dag kom noe rar piping fra hovedkortet og når jeg slo på strømforsyninga starta maskina av seg selv, sto på ca. 5 sekunder, slo seg av noen få sekunder også på igjen i fem sekunder. Hva kan det være som gjør dette? Har sjekka strømforsyninga frakobla resten av maskina og den gikk som smurt. De få sekundene maskina sto på var skjermbildet klart og tydelig, så jeg regner med at det ikke kan være skjermkortet. Så jeg tror det er hovedkortet, men hva annet kan det muligens være? Kan det være prosessoren? Har sjekka løse koblinger, av/reset knapp låst i halvstilling eller lignende, men det var ikke det. Endret 9. februar 2005 av kristian_hoff Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Feilsøking på generel basis: 1. Sjekk løse deler/kabler (typisk å slurve her) 2. Frakoble alle løse komponenter og start med et minimun oppsett (f.eks. med bare en minebrikke, en hd osv.) 3. Prøv en annen minnebrikke, CPU osv. Hvis dette ikke funker må du kanskje bytte HK i verste fall. Lenke til kommentar
kristian_hoff Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Har sjekket alle disse tingene som er nevnt, så nå har jeg dessverre returnert hovedkortet, men kan det være noe jeg ikke har tenkt på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå