Jonhoo Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har laget en liste med diverse sitater, og lagret dem som en .txt fil. Er det mulig for meg å skrive et javascript som henter ut teksten fra dennefilen? Hvis dere ikke skjønte spørsmålet så si ifra Takk for hjelp på forhånd. PS: Filen ligger her. Jon Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Så vidt jeg har forstått er det ikke mulig å lese fra tekstfiler med JavaScript. http://developer.irt.org/script/file.htm Ville anbefale deg PHP/ASP for dette. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hmm, hadde lyst til å gjøre dette så lett som mulig... finnes det ingen måte med en workaround eller å kombinere f. eks VBScript og Javascript? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis du ikke kjører siden "server-side", bør du holde deg langt unna VBScript. Det finnes nok noen metoder for å gjøre dette med JavaScript, du kan jo f.eks. lagre det i en ".js"-fil, og kalle funksjonen som skriver teksten ut på skjermen. Da må naturligvis ".js"-filen inneholde litt JavaScript-kode. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Som sagt, Javascript har ikke lese- eller skriverettigheter til noen disk. Unntaket for dette gjelder ved filer som inneholder utelukkende Javascript, eksklusivt "script"-taggene. Dette er den eneste måten javascript kan lese filer på: <script language="Javascript" src="script.js"> Endret 7. februar 2005 av @kd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå