Gå til innhold

Overclock PC 9600XT

Anbefalte innlegg

hey

jeg sitter her med ett relativt "gammelt" Power Color ati radeon 9600XT kort .

det fungerer helt fint uten noen form for problemer helt til jeg prøver å overclocke,

eneste jeg gjør er å stille påå frekvensen med 1 MHz og hele skjermbildet blir uleselig og fult av streker og prikker over alt.

har det nyeste driverene til skjermkortet men samme resultat uansett, kan det ha noe med hk drieverene eller er det bare fysisk umulig å overclocke dette kortet?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde med disse driverene, men funka fint lite egentligt, VPU recover satte i gang 2 min etter spilling, og derretter kom de stygge strekene og alt ble uleselig, :(...

ser vist ut som at jeg må leve med ett møkka kort...

men takk uansett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det har seg så at det er en sperre for overklokking på de kortene..Prøv å installer driverene fra techPowerUp og prøv å overklokk etterpå..

Det er vel ikke sperre på klokking av 9600XT..?

På 9600NP og Pro er det "sperre" som Omega-drivers (inkl. RadLinker/RadClocker) opphever...Samme med ATI-Tool...

Trådstarter:

Til din trøst kan jeg informere om at det ikke gir så veldig mye ekstra å overklokke 9600XT.. ihvertfall ikke så mye at du vil savne det for å si det sånn...

Noe annet med 9600NP og Pro.. der vil du få en god effekt av klokking...

(Har prøvd dette en god del....har/har hatt 4stk. 9600-kort fra. 9600NP til 9600XT... Greie kort forresten)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...