Gå til innhold

ATI og VIA sitt svar på SLI

Juji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok en stund til enda.

Fortsatt i et veldig tidlig stadie, men det kommer.

Hva som er best å si er vel heller umulig siden det ikke har kommet på markedet enda.

Eneste fancy som er ute om emnet er at kortene ikke trenger tilkoblingsbro mellom kortene.

Ellers er det lite å finne om det.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest noe om at ATI sin løsning kom nærmere sommeren, VIA har ikke fått mye skryt av chipsetene sine på lenge, så med mindre det endrer seg er nok kanskje ati et bedre valg.

Men på den annen side kan det fort være at via støtter både nvidia og ati i dual ("SLI"), noe jeg tviler på at ati's chipset vil gjøre

Lenke til kommentar

AMR + SLI =Alt for mye hype og oppskrytt.

I Nvidia sitt tilfelle så må man ha oppdaterte profiler for spillene i det hele tatt for at SLI skal fungere, i noen tilfeller tjener man ikke så mye på SLI, for et middels oppsett som for eksempel 1024*1280 så blir sli overkill i de fleste tilfeller (tenker på 2xultra), og med 2x6600Gt så har man egentlig kunnet brukt 1x6800 for samme resultat.

Nei SLI er og blir en skryteting, svært få som bruker over 2k på skjermkort og kan ikke helt se for meg 2x800kr kort i en maskin (eller tilsvarende low end kort).

Ser heller ikke for meg den store revolusjonen med AMR, regner med at de støtter på samme problemene som Nvidia, men det kommer jo litt ann på hvordan de har tenkt å løse dette på. Kan godt se for meg et skjermkort med 2-4 Gpu, men tviler på at det hjelper så fryktelig mye.

Lenke til kommentar
nVidia: SLi

ATi: AMR

VIA: DualGFX

Malvado: Gigabyte har allerede lansert et grafikkort med 2xGeForce 6600 GT-brikker på. Dette yter ca. likt med 2xGeForce 6600 GT i SLi.

Selvsagt klar over det, men tenker på ati sine løsninger på dette feltet, har enda ikke sett et ati kort (x - serien) med 2x Gpu.

Men som sagt blir spennende å se hvordan dette utvikler seg, kan jo være at vi får Hk som støtter mer en bare 2 skjermkort, kanskje så mange som pci-e spor det har etter vært som dette utvikler seg.

Tenk dere 4x6800 Ultra i Sli oppsett !!!! Kan vel bruke alt på maks som standard på minimum 1600*1200 oppløsning da. Kan jo også nevne at sistenevnte oppsett også er en Psu killer deluxe :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...