Wooho Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fikk i går min bærbare Fujitsu Siemens Amilo A1630 men har problemer med det trådløse nettverket. Jeg går på NITH og der har vi trådløst nettverk i auditoriumene med trådløsnettverk tilkobling. Jeg har lagt inn alle de nødvendige opplysningene som skal inn for at du skal komme deg på nettet men det kommer ingenting. Er det noen som har hatt lignende problemer. Nettverkskort drivere er instalert. Er litt pussig at det ikke funker pga det funker fint å koble til nettverket via en nettverkskabel. I innstilingene for nettverk står det "Mota atomatisk IP og DNS ardesser" Så jeg er litt fortvila. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
tthen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 mulig dette vil hjelpe: gå inn i egenskaper for det trådløse kortet i nettverkstilkoblinger, og trykk for at windows skal konfigurere trådløse nettverk. Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har en Amilo A1630 jeg og. Sleit med stabiliteten riktignok, koblet seg av og på hele tiden. Lastet ned en liten fil fra fujitsusiemens sin hjemmeside, og har ikke hatt problemer siden. Link : http://support.fujitsu-siemens.de/DriverCD...01_0000_wxp.exe En annen mulighet er å oppgradere nettverksdriveren til det trådløse kortet. Finner det på www.ralinktech.com. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har en Amilo A1630 jeg og. Sleit med stabiliteten riktignok, koblet seg av og på hele tiden. Lastet ned en liten fil fra fujitsusiemens sin hjemmeside, og har ikke hatt problemer siden. Link : http://support.fujitsu-siemens.de/DriverCD...01_0000_wxp.exe En annen mulighet er å oppgradere nettverksdriveren til det trådløse kortet. Finner det på www.ralinktech.com. Tusen takk skal prøve ut dette. http://support.fujitsu-siemens.de/DriverCD...01_0000_wxp.exe]Denne Fila[/url] hvor skal den legges hen? Er ikke noe installasjons fil så lurer på om den skal legges i en mappe? Men skal få hjelp av en klassekamerat i morgen med å sette opp nettverket. Ha hadde også problemer med det men har klart å fikse det så får se. Endret 2. februar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har maskinen din en bryter for å skru på og av det trådløse nettverkskortet? Isåfall må driverene til denne være installert for at kortet skal fungere. Sjekk Network Connections på maskina di (der alle nettverkskort er listet) og sjekk om det er enabled... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Har maskinen din en bryter for å skru på og av det trådløse nettverkskortet? Isåfall må driverene til denne være installert for at kortet skal fungere. Sjekk Network Connections på maskina di (der alle nettverkskort er listet) og sjekk om det er enabled... Det trådløse nettverkskortet er innebygd, men jeg har mulighet får å legge til eventuelt enda et nytt trådløst nettverkskort om nødvendig. Men har lyst at det innebygde nettverkskortet skal fungere. Har betalt en del for maskinen så da skal det fungere også. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det jeg mente var om du hadde en av/på knapp på maskina di som man kan skru av og på det innebygde kortet med. Jeg har iallefall en slik knapp. Hvis driverene til den ikke var installert ville ikke trådløs nettverkskortet mitt funke. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Det jeg mente var om du hadde en av/på knapp på maskina di som man kan skru av og på det innebygde kortet med. Jeg har iallefall en slik knapp. Hvis driverene til den ikke var installert ville ikke trådløs nettverkskortet mitt funke. Det er denne Fujitsu Siemens Amilo A1630 jeg har. Du sa at du har en knapp på maskinen din som tillater deg å slå på og av det innebygde trådløse nettverkskortet. Er det denne? (se vedlagt bilde) I så fall skal den være på hver gang det trådløse nettverkskortet skal brukes? (er helt grønn når det gjelder trådløs nettverk) Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Den knappen skal lyse grønt ja, da er kortet aktivert. Fila jeg ga link til, inneholder 3 filer såvidt jeg husker. Høyreklikk min datamaskin, behandle, enhetsbehandling, nettverkskort, høyreklikk på ralink..... og velg oppdater driver, velg driver fra liste, velg katalogen hvor du pakket opp den nedlastede fila. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Den knappen skal lyse grønt ja, da er kortet aktivert.Fila jeg ga link til, inneholder 3 filer såvidt jeg husker. Høyreklikk min datamaskin, behandle, enhetsbehandling, nettverkskort, høyreklikk på ralink..... og velg oppdater driver, velg driver fra liste, velg katalogen hvor du pakket opp den nedlastede fila. Ok tusen takk! Ang det med driver oppdatering var det unedvøndig pga det viste seg at de nyeste var allerede intstalert. Var litt redd for at det innebygde trådløse nettverkskortet var defekt eller noe i den duren. Uansett får ikke testet det ut før på skolen i morgen. (Var litt fancy dette med at korte kunne slås av og på, eller er det slik på alle laptopene?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå