TaklampeX Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har en gammel Dell Inspiron 3500, og tenkte å kjøpe en 40gb harddisk til den. Den er fra 1999 og jeg lurer veldig på om hardisken kommer til å funke eller om pc'n ikke takler mer enn 34GB. Dell klarte ikke si no sikkert... Noen som veit noe om dette? Når gikk det ann med hardisker over 34gb? Er det noe å gjøre med utenom å skifte hovedkort og slikt? Takk Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 1999, er nesten helt sikker på at det går med harddisker over 34 gb, men kanskje det også må en bios oppdatering til Lenke til kommentar
maedox Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg er ikke helt sikker, men skulle mene 96% sikkert at det går greit.Uansett kan du sette limit til 32 GB med jumperne på disken hvis du kan avse de få GBene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Grensa går på nøyaktig 32GiB (= 34359738368Byte = ca 34GB). En 40GB disk vil uansett fungere på PC'n. Hvis den støttes i bios så vil OS'et se hele disken, hvis ikke så vil den bare se de første 32GiB av disken. Hvis du har Win2000/XP på en mindre disk så kan du bruke hele 40GB-disken selv om bios ikke støtter det. Win2000/XP har metoder som omgår bios-sperren, men OS'et selv kan ikke ligge på den. Jeg fikk min 200GB-disk til å fungere på mora mi sin Compaq PentiumIII 450MHz fra våren 1998 så jeg tror det er gode sjanser for at du skal se hele 40GB-disken din. Mora mi sin PC har ikke oppdatert bios noen gang og ble hverken hindret av 32GiB-grensa eller 128GiB-grensa. OS er oppgradert til Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå