Gå til innhold

Billigst i Europa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trokke de er så mye billigere enn her i norge,uansett du må også egentlig betale toll noe jeg "glemte" når jeg var i usa og kjøpte skjermkort men heldigvis ble jeg ikke tatt.

men jeg tror tyskland har brae priser men det er ikke akuratt noe ferie land.

Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde deg å handle i utlandet. Dette på bakgrunn av de erfaringer "vi" fleste av oss har fra Norge. Jeg velger å tro at det ikke er særlig mange her på forumet som handler "stash" hos El-kjøp, Lefdal, Expert m.fl.

Alle vet jo at disse kjedene ofte har varer som forlengst har gått ut på dato, og ofte en stivere pris en f.eks. webbutikkene. Selvfølgelig finnes det unntak, men de er det heller få av.

En helt annen sak er jo det evinnelige spørsmålet om garanti og returrett. Dette blir som oftest en problematisk prosess når du handler i utlandet. Varen skal sendes ut av Norge med diverse vedlegg fra Toll og andre vederstyggeligheter. Når så endelig varen ankommer mottager, så er han konkurs. Hvem legger ut pengene for returen tilbake til deg? Dette kan selvfølgelig skje, og skjer her i Norge også, men du har tross alt noe mer kontroll her.

Jeg skal ikke påberope meg til å være ekspert på dette feltet. Det finnes helt sikkert butikker som selger ferskvare over disk i utlandet, og som helt sikkert overgår både El-kjøp og alle de andre.

Hvis du absolutt vil handle i utlandet, så sjekk om det finnes et eller annet forum tilsvarende HW i de respektive land du skal besøke.

Lykke til!

Ha en fin sommerferie, og ta godt vare på mor og far. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-06-18 19:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 21:03, sosohal skrev:

Men hva med de litt billigere sakene? DVD-filmer? CDR? Deksler? :???:

I Danmark er det ikke billigere med DVD filmer. Det er heller dyrere om man regner med valutta forskjell og slikt..

Lenke til kommentar

Men hvem selger hoppe på tur til Taiwan

Asia er et eldorado for piratkopierte programmer osv

50 kr for Windows 2000 Proffesional osv.

Men hardware er uvisst.

Kjøp heller andre ting i ferien enn datautstyr, så som

alkohol osv.

Have Fun

PS: Jeg oppfordrer ikke noen å kjøpe piratkopiert programvare, men bare vet at det er mulig

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 21:24, tintin77 skrev:

Asia er et eldorado for piratkopierte programmer osv

50 kr for Windows 2000 Proffesional osv.

50kr? Jeg fikk den billigere :grin:! En CD-R kostet under en tier (og ADSL er "gratis"), men jeg har en teori om at de folka bare står og selger ubrente CDer, eller CDer med såkalt ballast. Virus må tas med i betraktning også.

Tomshardware pleier alltid og vise kostnads skjemaer med priser som er langt under norske priser. Og de er stasjonert i Tyskland. Tror også selv at det er billige komponenter i Tyskland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...