danilovic Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Det blir vel snart sommerferie på meg, og skal på "Hoppe-på-tur" med mine kjære foreldre. Mitt ønske vil også ha litt innvirkning på hvor vi drar, så da er vel spørsmålet ganske åpenbart: Hvor i Europa får man billigste PC-komponenter? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 14:48, ahpadt skrev:seriøst..hakke peiling.. Kan du ikke da spare meg og oss andre for slike unødvendige svar? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 trokke de er så mye billigere enn her i norge,uansett du må også egentlig betale toll noe jeg "glemte" når jeg var i usa og kjøpte skjermkort men heldigvis ble jeg ikke tatt. men jeg tror tyskland har brae priser men det er ikke akuratt noe ferie land. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 bare ikke kjøp en Intell Pentiuum :wink: Lenke til kommentar
pbn Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Norge er faktisk ett av de billigste landene på elektronikk. Evt. er Andorra kanskje 100kr billiger på ting som harddisker osv. Hvitevarer er billigere der òg.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Polen, Tsjekkia og de landa der? Men da må du ikke regne at du får det som står på pakka (Det er populært å sette "Sony" merke på dårlige noname produkter i blant annet Asia). Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg vil fraråde deg å handle i utlandet. Dette på bakgrunn av de erfaringer "vi" fleste av oss har fra Norge. Jeg velger å tro at det ikke er særlig mange her på forumet som handler "stash" hos El-kjøp, Lefdal, Expert m.fl. Alle vet jo at disse kjedene ofte har varer som forlengst har gått ut på dato, og ofte en stivere pris en f.eks. webbutikkene. Selvfølgelig finnes det unntak, men de er det heller få av. En helt annen sak er jo det evinnelige spørsmålet om garanti og returrett. Dette blir som oftest en problematisk prosess når du handler i utlandet. Varen skal sendes ut av Norge med diverse vedlegg fra Toll og andre vederstyggeligheter. Når så endelig varen ankommer mottager, så er han konkurs. Hvem legger ut pengene for returen tilbake til deg? Dette kan selvfølgelig skje, og skjer her i Norge også, men du har tross alt noe mer kontroll her. Jeg skal ikke påberope meg til å være ekspert på dette feltet. Det finnes helt sikkert butikker som selger ferskvare over disk i utlandet, og som helt sikkert overgår både El-kjøp og alle de andre. Hvis du absolutt vil handle i utlandet, så sjekk om det finnes et eller annet forum tilsvarende HW i de respektive land du skal besøke. Lykke til! Ha en fin sommerferie, og ta godt vare på mor og far. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-06-18 19:47 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Takk for et godt svar Veslemøy. :smile: Det tok jeg som en kraftig avskrekkelse, og kjøper nok neppe en P4 i utlandet. :smile: Men hva med de litt billigere sakene? DVD-filmer? CDR? Deksler? :???: Lenke til kommentar
Malkier Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 DVD filmer handler jeg mye fra utlande. Kvalitet kan variere litt. men somregel veldig opp til standarden. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 21:03, sosohal skrev:Men hva med de litt billigere sakene? DVD-filmer? CDR? Deksler? :???: I Danmark er det ikke billigere med DVD filmer. Det er heller dyrere om man regner med valutta forskjell og slikt.. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Men hvem selger hoppe på tur til Taiwan Asia er et eldorado for piratkopierte programmer osv 50 kr for Windows 2000 Proffesional osv. Men hardware er uvisst. Kjøp heller andre ting i ferien enn datautstyr, så som alkohol osv. Have Fun PS: Jeg oppfordrer ikke noen å kjøpe piratkopiert programvare, men bare vet at det er mulig Lenke til kommentar
Danko Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: I Danmark er det ikke billigere med DVD filmer. Det er heller dyrere om man regner med valutta forskjell og slikt.. Tror ikke akuratt at de drar på "hoppe-på-tur" til Danmark da.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Tror ikke akuratt at de drar på "hoppe-på-tur" til Danmark da.. Til Danmark skal vi uansett. :wink: :sad: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 sosohal En pentium 4 tror eg du trykt kan kjøpe i utlandet,men det må være en boxed,garantien gjelder i hele verden,tror det er 3 år. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-19 00:44 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 21:24, tintin77 skrev:Asia er et eldorado for piratkopierte programmer osv50 kr for Windows 2000 Proffesional osv. 50kr? Jeg fikk den billigere ! En CD-R kostet under en tier (og ADSL er "gratis"), men jeg har en teori om at de folka bare står og selger ubrente CDer, eller CDer med såkalt ballast. Virus må tas med i betraktning også. Tomshardware pleier alltid og vise kostnads skjemaer med priser som er langt under norske priser. Og de er stasjonert i Tyskland. Tror også selv at det er billige komponenter i Tyskland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå