Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin vil ikkje starte bios eingang

Anbefalte innlegg

Har nett kjøpt ny maskin og alt som skjer når eg starter opp pc'en er cpu + strømforsyningsvifta starter.(No signal til skjerm) Siden eg satt maskinen sammen sjøv lurer eg på om det kan være noen av "chassis ledningene" som er plasert feil, eller kanskje rammen som ikkje funker?

Når det gjelder chassis ledningene følget berre pwrsw og ideledd og to enkle ledninger (uten namn). ein grønn og ein svart. Det går og ein rød/svart ledning fra siden av strømforsyningen (uten namn på denne og) som eg er usikker hvor skal.

Dette stemmer ikkje heilt med kva ledninger som vises i manualen så eg har testet fram og tilbake uten resultat

Noen tips? Hadde vore fint om eg hadde sluppet å reise tilbake til butikken og betale dem for å få start på den :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da trur eg rett og slett eg tar maskina tilbake til butikken, og får dem se på det. Eg er lei etter å ha kastet vekk mange timer på ingenting. Viss dei ikkje kan selge meg kombatible deler eingang blir det for mye tull for meg. :ermm:

Viss du har rett er det i alle fall ikkje min feil. Er ein liten trøst i det i det minste.

Det er ein 350watts forsyning som kom med atx kabinettet. Om den er god nok veit eg ikkje. Ingen aning hvordan eg skal finne det ut heller. jj takker for tipset hehe. Har rotet lenge nå :cry:

Er gla eg ikkje har ei slegge i nærheten, for da hadde det ikkje vore mykje maskin igjen.

Takk igjen fra ein grineunge

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta bort alt annet utstyr og kort ? Altså å bare kjøre med skjermkort ?

Hvis ikke det hjelper, prøv med reset av bios.

De to ledningene på kabinett som du ikke finner ut hvor skal være : tror ikke det betyr så mye. Muligens den grønne er reset switch, og den svarte til kabinett høyttaler.

Lenke til kommentar

Det er ikke innebygget skjermkort på hovedkortet i tillegg til at du har satt i et som du prøver å bruke?

Prøv i så fall å sette skjermen i det innebygde skjermkortet og se om det blir liv da.

De kablene du ikke finner ut hvor skal er ikke så farlig, siden maskinen starter opp har du funnet kablene til power knappen og satt disse riktig. De andre er kun til lyd, høyttaler og reset knapp.

Men det hadde kanskje hjulpet med litt info om hva slags hardware du har koblet sammen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...