Gå til innhold

X800XL Vs Geforce 6800GT

Gundersen

Anbefalte innlegg

Poenget er at vi ikke vet hvor effektivt ATi sin multi-board løsning vil være (hvis det engang kommer) i forhold til SLi.

det er sant, men uansett hvor mye dere kverulerer må 2stk x800xl kort være bedre enn et 6800gt kort, når et x800xl kort er bedre enn et 6800gt kort.

det sier seg selv! om man så får 1% utbytte av det ekstra x800xl kortet i amr, yter fortsatt amr oppsettet med 2stk x800xl kort bedre enn et 6800gt kort. catch my drift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutter, gutter, ta det med ro.

Det er ENIGHET verden over om at et X800XL (som ENKELTKORT) er det beste kjøpet du kan gjøre nå. Hvis du da har planer om å oppgradere til SLI (har du slihovedkort foressten?), er det greit å gå for et 6800GT, fordi det ER bedre oppgraderingspotensiale per dags dato.

Lenke til kommentar
Ifølge MistaPi så klokker ikke X800XL noe særlig heller...

X800XL (R430) kjører på 400Mhz og klokker ikke lenger enn 420-430Mhz med standard kjøling fra det jeg har sett.

Husket litt feil der. Beyond3D fikk klokket kortet sitt opp til 450Mhz, mens et par andre tester jeg skjekket landet på rundt 430Mhz.

Selv om 6800GT skulle ha en noe større fordel med overklokking vil dem nok fremdeles ligge ganske likt i overklokket tilstand.

Hvilket som kommer best ut avhenger i stor grad av test suiten, hvilkne spill som blir testet og instillingene som blir brukt. Så dere kan godt sammenligne tester hele natta igjennom uten å komme til enighet :) Overall yter dem ganske så jevnt.

Ja, ytelsen er overall ganske lik....

Men som sagt flere ganger så er x800XL foreløpig et bedre kjøp da de koster mye mindre en 6800GT PCIe...

Poenget er at vi ikke vet hvor effektivt ATi sin multi-board løsning vil være (hvis det engang kommer) i forhold til SLi.

Det er det jeg også mener... headcleaver refererer til amr som om han har sett masse tester på det...

det er sant, men uansett hvor mye dere kverulerer må 2stk x800xl kort være bedre enn et 6800gt kort, når et x800xl kort er bedre enn et 6800gt kort.

det sier seg selv! om man så får 1% utbytte av det ekstra x800xl kortet i amr, yter fortsatt amr oppsettet med 2stk x800xl kort bedre enn et 6800gt kort. catch my drift?

*oppgitt* :roll::cry: du må jo sammenligne x800XL i amr med 6800GT i SLi da...

Lenke til kommentar
Gutter, gutter, ta det med ro.

*puste inn *puste ut :thumbup:

Det er ENIGHET verden over om at et X800XL (som ENKELTKORT) er det beste kjøpet du kan gjøre nå. Hvis du da har planer om å oppgradere til SLI (har du slihovedkort foressten?), er det greit å gå for et 6800GT, fordi det ER bedre oppgraderingspotensiale per dags dato.

ja der er jeg enig med deg.

har han et sli hk kjøper han ikke et x800xl kort!

da er 6800gt kortet for deg!

du må jo sammenligne x800XL i amr med 6800GT i SLi da...

ja, men det var ikke det du gjorde i sta, og det var det jeg svarte på!

:!: du klarer ikke tilstå at akkurat her har du har tatt feil, selv etter alle de testene eller hva

:thumbup: :!:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

For at det ikke skal stå tvil om hva jeg mener så står jeg på at X800XL og 6800GT vil stå ganske likt i spill ytelse og gjennomsnitts ytelse.

Dette fordi at X800XL er bedre på noen spill og 6800GT er bedre på noen spill. Det er slikt det er.

Og alt kommer jo også an på hva de forskjellige sidene har bruk til å teste grafikkortene med. (både hardware og programmer)

Det er ikke tvil om at forholdet mellom pris og ytelse faller på X800XL som førstevalg.

Men som nevnt over, Nvidia har vell et mye bedre oppgraderings potensiale?

Lenke til kommentar
Men ja headcleaver, 2x800XL vil garantert være raskere enn et 6800GT. :ermm:

var det jeg prøvde å komme fram til. rapotor sa tiligere at 6800gt i sli er mye bedre enn 1stk.x800xl og det er riktig, men som han sier selv-det går ikke ann å sammenlige slik, å da kan jeg ikke skjønne hvorfor han gjorde det selv :tease:

prøvde bare å forklare han at det er omvendt hvis man tenker seg x800xl i amr :thumbup:

men ja det går ikke ann å sammenligne

Men som nevnt over, Nvidia har vell et mye bedre oppgraderings potensiale?

jeg veit ikke hvordan x800xl klokker, men de fleste 6800gt kort kan klokkes til 6800u

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
var det jeg prøvde å komme fram til. rapotor sa tiligere at 6800gt i sli er mye bedre enn 1stk.x800xl og det er riktig, men som han sier selv-det går ikke ann å sammenlige slik, å da kan jeg ikke skjønne hvorfor han gjorde det selv :tease:

prøvde bare å forklare han at det er omvendt hvis man tenker seg x800xl i amr :thumbup:

Forskjellen er at SLi eksisterer og er ute på markedet, mens vi ikke vet noe om ATi sin multi-board løsning. Vi vet ikke om dem engang vil komme med en slik løsning.

Lenke til kommentar
var det jeg prøvde å komme fram til. rapotor sa tiligere at 6800gt i sli er mye bedre enn 1stk.x800xl og det er riktig, men som han sier selv-det går ikke ann å sammenlige slik, å da kan jeg ikke skjønne hvorfor han gjorde det selv  :tease:

prøvde bare å forklare han at det er omvendt hvis man tenker seg x800xl i amr  :thumbup:

Forskjellen er at SLi eksisterer og er ute på markedet, mens vi ikke vet noe om ATi sin multi-board løsning. Vi vet ikke om dem engang vil komme med en slik løsning.

Det er helt korrekt (har bare mange rykter), men imo er det en 95% sannsynlighet for at AMR kommer i Q2 2005. Hvis ikke AMR lanseres skal jeg svelge mine ord, men ofte har ATI for vane å dilte etter nVidia ... Så hvorfor ikke her? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...