Gå til innhold

X800XL Vs Geforce 6800GT

Gundersen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen Som er enige med Holmgr3N?

Jeg holder en knapp med på det han sier, ihvertfall i forhold til det jeg har sett på tester...

da er i så fall de testene feil.

x800xl koster mindre og yter mer enn 6800gt

det er en grunn til at alle anbefaler det i steden for 6800gt

bare se på disse testene x800xl scorer høyest på 90% av alt.

Sier du at de testene han henviser til er feil, og at dine er riktige?

Stemmer nok at 6800GT er raskere totalt sett, men koster også litt mer.

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp med på det han sier, ihvertfall i forhold til det jeg har sett på tester...

Stemmer nok at 6800GT er raskere totalt sett, men koster også litt mer.

Tror heller at det er avvik mellom testsystemene som er årsaken til forskjellen mellom disse kortene. Driverheaven er et seriøst nettsted, tviler på at de skal jukse i favør nvidia/ati.

Lenke til kommentar

jeg sier ikke at testene til Cantus er feil, men testene Gundersen henviser til. for det er ikke riktig at 6800gt er raskere!

Tror heller at det er avvik mellom testsystemene som er årsaken til forskjellen mellom disse kortene. Driverheaven er et seriøst nettsted, tviler på at de skal jukse i favør nvidia/ati.

:yes: enig!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

(testene på Driverheaven) På colin mcrea og medal of honnor slo 6800GT X800XL, på LOTRBFME var det tilnærmet likt, ellers slo faktisk X800XL 6800GT...

På anandtech tror jeg det var VELDIG likt, 6800GT ser ut til å være et LITE skritt foran på testene dems...

På www.tomshardware.com ser det også ganske likt ut... på testene

(jeg har bare sett på testene der maks detaljer og oppløsning er blitt brukt for å vurdere de høyeste ytelsen.)

Ser ut som for meg at det faktsik er uavgjort... Kanskje X800XL hadde 1-2 FPS mer i gjennomsnitt, men det er nok til at det kan være småfeil på testene...?

Lenke til kommentar

SLI med 6800GT slår et enkelt X800XL.... men sli med 6800GT støyer mye, og mye varme.... Men hva skal du med så syk ytelse?

Nei, heller kjøp et X800XL nå... og kjøp et nyere mer moderne skjermkort om alt fra et par måneder til et par år. (spørs om du er kresen eller ei)

Lenke til kommentar

Hvis spillet støtter SLi (om 6 månder er nok støtten for SLi betraktilg bedre enn nå, samt at det følger med programmer som lager SLi profiler i driveren) så er det ingen ATi kort som per dags dato klarer å holde følge med to 6800GT i høye oppløsninger med AA og AF på fult...

Det kommer ann på hva som begrenser ytelsen. Med full AA snakker vi også om super-sampling på 6800.

Eneste fordelen ATi kan ha i nye spill er at de i denne generasjonen har større fill-rate en nvidia kort (raskere klokkefrekvens på grunn av enklere design på VPU). Ellers har nVidia den fordelen at de støtter shader model 3.0, og får ytelsesboost der...

X800XL (R430) kjører på 400Mhz og klokker ikke lenger enn 420-430Mhz med standard kjøling fra det jeg har sett. Virker som chip prosessen har større betydning for den høye klokkefrekvensen til X8x0XT (PE) enn det "få" antallet transistorer kontra NV40.

Forøvrig har ATi også en fordel med høyere vertex ytelse og 3Dc.

Lenke til kommentar
tviler på at det er feil i dem. x800xl er nok bittelitt bedre enn 6800gt :thumbup:

Tviler på at alle de benchmarksene er like nøyaktige, nå vi snakker om så små marginer kan det nok være "unøyaktige målinger", så uansett så vil ihvertfall JEG si at det er uavgjort...

Hva dere andre mener og kanskje til og med vet er jo en annen sak da :p

Lenke til kommentar

En litt hjernevasket ATI-fanboy kanskje.......

Lenke til kommentar
Raptor,02/02/2005 : 20:20] Igjen... Hvordan kan du si dette når du ikke vet noe om amr?

fordi når et x800xl slår 6800gt gjør hvertfall 2 det om så det ene bare yter halvparten av den orginale ytelsen!

Men vi vet jo ingenting om AMR... :roll:

Kan jo hende den er mindre effektiv enn SLi, kanksje mer effektiv?

Begynner vel å bli litt bastante påstander fra deg nå?

Når det gjelder at X800XL slår 6800GT så er vel det bare noen steder vel... Andre steder (også DirectX applikasjoner) slår 6800GT x800XL...

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3

Teller vi opp her blir det:

6800GT vinner: 7

X800XL vinner: 3

Uavgjort: 1

Men at X800XL alikevel gir mer for pengene enn 6800Gt gjør idag er det ikke tvil om...

De fleste 6800Gt kortene kan også lett klokkes opp til Ultra hastighet... Da slår de X800XL ganske bra... Ifølge MistaPi så klokker ikke X800XL noe særlig heller...

X800XL (R430) kjører på 400Mhz og klokker ikke lenger enn 420-430Mhz med standard kjøling fra det jeg har sett.
Lenke til kommentar

Headcleaver: synes du bør tone ned ATI-fanboy pratet ditt nå... (ikke nekt du ER ati fanboy) SLI er uansett ikke optimalisert endå... og jeg tviler på at det kommende AMR kommer til å være helt perfekt uten utprøvinger og maaange nye drivere!

Lenke til kommentar
Raptor,02/02/2005 : 20:54] Men vi vet jo ingenting om AMR...  :roll:

Kan jo hende den er mindre effektiv enn SLi, kanksje mer effektiv?

Begynner vel å bli litt bastante påstander fra deg nå?

nei. for 2stk x800xl yter garantert ikke dårligere enn det 1stk x800xl gjør.

da er det nødt til å yte bedre en 6800gt gjør.

å jeg syntes den testen du tegner til er for "feil" i forhold til andre tester jeg har sett, og tviler da at den stemmer. eneste stedet jeg har sett at 6800gt slår x800xl i over 50% av testene!

Når det gjelder at X800XL slår 6800GT så er vel det bare noen steder vel... Andre steder (også DirectX applikasjoner) slår 6800GT x800XL...

nei, det er ikke riktig!

bare se her også

der slår også x800xl 6800gt i de fleste testene! rart at 6800gt bare vinner i den andatech da :nei::roll:

du kan lese denne også! her er x800xl gjennomsnitlig en god del over 6800gt de fleste steder!

rart at det bare er andatech sin test som viser at 6800gt kommer helt klart best ut

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Ifølge MistaPi så klokker ikke X800XL noe særlig heller...

X800XL (R430) kjører på 400Mhz og klokker ikke lenger enn 420-430Mhz med standard kjøling fra det jeg har sett.

Husket litt feil der. Beyond3D fikk klokket kortet sitt opp til 450Mhz, mens et par andre tester jeg skjekket landet på rundt 430Mhz.

Selv om 6800GT skulle ha en noe større fordel med overklokking vil dem nok fremdeles ligge ganske likt i overklokket tilstand.

Hvilket som kommer best ut avhenger i stor grad av test suiten, hvilkne spill som blir testet og instillingene som blir brukt. Så dere kan godt sammenligne tester hele natta igjennom uten å komme til enighet :) Overall yter dem ganske så jevnt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...