Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Ja... Som topicen sier så lurer jeg på hva som er å foretrekke mellom 6800GT og X800XL. Dette vil si: Pris i forhold til ytelse, teknologier, overklokking, temperaturer, etc. etc. Hva syntes du? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg synes du burde velge X800XL. Hvis jeg ikke tar helt feil er det X800 PCB med X800XT-kjerne underklokket litt. Har ivhertfall 16 pipelines og greier. Men bruker du Linux vil du ikke ha ATI, fysj og dy for noen dårlige drivere. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hva med SLI? Noen som mener noe om det? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 vil du ha x800xl og "sli, kan det være det går med et x800xl i amr oppsett. ville også valgt x800xl her Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 SLI er dyrt. Men har du penger og ønsker overdreven ytelse mht. grafikk så er det bare å sette i gang. Vil gi ca. 60-80% bedre ytelse enn med ett kort. Og "snart" kommer ATI med sin egen SLI... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Husk at X800xl er pci-e i tilfelle du sitter med et gammelt agp hk. Tror nok at jeg hadde gått for et x800xl, kan være kjekt å sjekke specs til produsentene i tilfelle noen har bedre minnebrikker som lar seg overklokke greit. Tror også at en annen kjøleløsning kan være kjekt med et sånt kort om du har planer om å overklokke, har hørt om hastigheter på rundt 500/500 men kan ikke bekrefte det enda. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg ville ha gått for en 6800GT SLI-løsning! Da har du ytelse så det holder... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg ville ha gått for en 6800GT SLI-løsning! Da har du ytelse så det holder... Men dobbelt så dyrt ca. Da er spørsmålet om det er verdt det... Edit: Innlegg nr. 5k, på tide å få seg et liv. Endret 2. februar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Humm, ikke for å ta over tråden din: Er det mulig å bruke AMR på SLI hovedkort, eller må jeg ut med ett nytt hovedkort da? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) nytt hk. er forsjellige systemer. sli krever fysisk forbindelse mellom korta, det gjør ikke amr edit:skriveleif Endret 2. februar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vil først understreke til trådstarter at amr så langt bare er rykter. ATi har ikke annonsert det, vi vet altså ikke noe om hvilke kort som kan brukes, eller hvor bra det kommer til å fungere... Alt så langt er bare rykter Når det gjelder ytelse for pris så er x800xl det beste valget Når det gjelder teknologi så er 6800GT det beste valget. Har både mulighet for SLi og støtter nyeste versjon av DirectX fult ut. Driverstøtten for Linux er også bedre hos nVidia. Mitt personlige valg hadde nok blitt 6800GT selv om det er dyrere, da jeg liker muligheten du har med SLi, og jeg bruker Linux ganske mye Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Med tanke på Pris og Ytelse mener noen av dere X800XL er det beste kortet på markedet? Hvis man kjøper et "SLI hovedkort" og kjøper et 6800GT, for så 6-12 måneder senere kjøpe et nytt 6800GT, vil du ha god ytelse en stund fremover da? Med tanke på framtidig spilling og oppgradering hva vil være det beste da? Vil ATI ha noen fordeler foran Nvidia i fremtidlige spill? Og hva slags teknologier er de forkjellige produsentene best på? (ATI, Nvidia. Dirext-X OpenGL osv) Hehe, blir mange spørsmål, men men. Edit: Skrivefeil Endret 2. februar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis man kjøper et "SLI hovedkort" og kjøper et 6800GT, for så 6-12 måneder senere kjøpe et nytt 6800GT, vil du ha god ytelse en stund fremover da? Med tanke på framtidig spilling og oppgradering hva vil være det beste da? Vil ATI ha noen fordeler foran Nvidia i fremtidlige spill? Og hva slags teknologier er de forkjellige produsentene best på? (ATI, Nvidia. Dirext-X OpenGL osv) Hehe, blir mange spørsmål, men men. Edit: Skrivefeil Hvis spillet støtter SLi (om 6 månder er nok støtten for SLi betraktilg bedre enn nå, samt at det følger med programmer som lager SLi profiler i driveren) så er det ingen ATi kort som per dags dato klarer å holde følge med to 6800GT i høye oppløsninger med AA og AF på fult... Eneste fordelen ATi kan ha i nye spill er at de i denne generasjonen har større fill-rate en nvidia kort (raskere klokkefrekvens på grunn av enklere design på VPU). Ellers har nVidia den fordelen at de støtter shader model 3.0, og får ytelsesboost der... Ser du bort fra SLi er ATi er jevnt over bedre enn nVidia på DirectX (dette varierer fra spill til spill)... OpenGL er det omvendt Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Raptor' date='02/02/2005 : 17:44'] Ellers har nVidia den fordelen at de støtter shader model 3.0, og får ytelsesboost der... jeg har vist deg bilder og tester av for lenge siden at sm3.0 har nada å si i spillene som er ute nå. uansett er ikke amr noe som har blitt finni på av reporterne, det kommer ut før eller siden. så om du velger 6800gt eller x800xl burde du ikke påvirke med tanke på amr eller sli. når amr kommer og man plasserer to x800xl(hvis det går) så er det helle ringen nViedia kort som klarer å holde følge. så vi kan la vær å bruke dette som argumenter. men bruker du linkux er 6800gt helt klart kortet du bør velge! Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Vil man trenge nytt HK hvsi man skal kjøre AMR? Og eventuelt hvis jeg kjøper et X800XL nå, så støtter det vell uansett ikke AMR? (enda, eller hva?) Uansett så har jeg sansen for Nvidia som merke. og går nok for det. Men det kan være greit å ha litt kunnskap om de forskjellige produsentene for det. Slår X800XL 6800GT i spill som: HL2, Lord of the Rings THe Battle For Midlle Earth, Doom3, CS:S mm? Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vil man trenge nytt HK hvsi man skal kjøre AMR? Og eventuelt hvis jeg kjøper et X800XL nå, så støtter det vell uansett ikke AMR? (enda, eller hva?) Uansett så har jeg sansen for Nvidia som merke. og går nok for det. Men det kan være greit å ha litt kunnskap om de forskjellige produsentene for det. Slår X800XL 6800GT i spill som: HL2, Lord of the Rings THe Battle For Midlle Earth, Doom3, CS:S mm? 6800GT er vel det beste kortet når det kommer til ytelse! Tar man pri si betraktning så blir det straks jevnere. Skal du ha det som yter best per dags dato så ta 6800GT. Eneste er vel kanskje HL2 som X800XL klarer å holde følge. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har vist deg bilder og tester av for lenge siden at sm3.0 har nada å si i spillene som er ute nå. uansett er ikke amr noe som har blitt finni på av reporterne, det kommer ut før eller siden. så om du velger 6800gt eller x800xl burde du ikke påvirke med tanke på amr eller sli. når amr kommer og man plasserer to x800xl(hvis det går) så er det helle ringen nViedia kort som klarer å holde følge. så vi kan la vær å bruke dette som argumenter. men bruker du linkux er 6800gt helt klart kortet du bør velge! Host hark... Vel.. Lurer på hvorfor nVidia kort får rundt 10% boost i FarCry med shader model 3.0 på jeg..... Riktig... amr er ikke funnet opp av reportere, men det er foreløpig bare rykter... ATi har ikke sagt noe om det, så ingen av oss vet hvor godt det kommer til å yte, hvile hovedkort du kan bruke eller om x800xl kommer til å fungere med det... Så frem til ATi klarer å presentere hvordan de har tenkt til å implementere det, og eventuelt hvor bra det fungerer så kan jeg bruke som argument at ATi kort ikke klarer å holde følge... Enten du liker det eller ei... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Raptor' date='02/02/2005 : 17:59'] Host hark... Vel.. Lurer på hvorfor nVidia kort får rundt 10% boost i FarCry med shader model 3.0 på jeg..... vis meg en test hvor dette blir vist da. da skal jeg bøye meg i støvet å si at jeg tok feil, men jeg har allerede finni flere som jeg viste deg i en tiligere post som viste at sm3.0 ikke hadde noe for seg. Så frem til ATi klarer å presentere hvordan de har tenkt til å implementere det, og eventuelt hvor bra det fungerer så kan jeg bruke som argument at ATi kort ikke klarer å holde følge... Enten du liker det eller ei... jo, ja sant det, men jeg tviler på at amr kommer til å bli noe dårligere! ati fikk nok et skikkli spark i mellomgulvet da nVidia ga ut sli'en sin! derfor trur jeg ati tar amr alvorlig å gjør skikklig arbeid med det. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Noen Som er enige med Holmgr3N? Jeg holder en knapp med på det han sier, ihvertfall i forhold til det jeg har sett på tester... Penger har jeg bruker vell 4000,- (på skjermkort) Endret 2. februar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Raptor' date='02/02/2005 : 17:36'] Mitt personlige valg hadde nok blitt 6800GT selv om det er dyrere, da jeg liker muligheten du har med SLi, og jeg bruker Linux ganske mye Støtter deg der. Jeg bruker linux 99% av tiden, så gode linux-drivere er helt essensielt. Og som sagt, man har SLI-muligheten med GF6800GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå