tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hvis jeg husker rett: den frigjør maksimalt antall irq'er og åpner strømstyring av enheter direkte fra Bios til OS'et. Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 hvor finner jeg live update3? Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 har jeg forstått det riktig, først installere live update3 og så dette installere VIA Chipset 4in1 Drivers? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) har jeg forstått det riktig, først installere live update3 og så dette installere VIA Chipset 4in1 Drivers? riktig hvor finner jeg live update3? på linken til kortet ditt - som sagt, til venstre på siden. edit: og vær forsiktig med å bumpe denne tråden så mye (legge inn poster før folk har svart), fordi tråden kan bli stengt av den grunn - bedre hvis du samler sammen spørsmål. Endret 10. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 har trykket der og da kommer det opp ett nytt vindu, men der kan jeg bare trykke close Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 nå har jeg installert det, skal jeg trykke på noen av de live greiene? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har avinstallert min for lenge siden, så du må klare det meste på egen hånd ...men du har fått et "øye" nede ved klokka? sjekk properties (eller hva det heter), og sett hake på at programmet skal finne bare ting du mangler (ellers vil det komme opp med en drøss du ikke trenger). Logg først på manuelt og så kjører du programmet. Når du velger en link blir du spurt om det skal opprettes en mappe, svar 'ja' på det o.s.v. Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 hvor skal jeg logge på manuelt? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 vet ikke hva slags tilkobling du har - med adsl er du tilkoblet permanent og det er bare å kjøre programmet. Fordel hvis du kan litt engelsk. Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 ok, det har jeg gjort. når jeg søkte etter nye oppdateringer der fant jeg en ny bios, men den var for amd xp 2400+ og 2600+, men jeg har bare opp til 1800+. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Det er bra. Har du disablet antivirus i Bios og windows, så er tiden kommet for en bios flash. Det er implementert mange rettelser i denne biosrevisjonen, og kortet vil kunne kjøre max XP2600+ og 160GB harddisk etter at oppdateringen er fullført. edit: Underveis får du muligheten til å ta en backup av Bios - i tilfelle du ønsker det, ha en tom floppydisk klar. Endret 10. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) ok, er det stor sjanse for å få dødt hk? hvor stor plass tar en backup av bios, burde jeg bruke en vanlig diskett eller usb minnepenn? er det gratis og oppdatere bios? Endret 11. februar 2005 av .com Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) ok, er det stor sjanse for å få dødt hk? Vanskelig å bedømme. Stoler på at maskina di går stabilt, siden du ikke har meldt om den type problemer? Tenker på spyware ("nesten-virus") i skjermsparere, musikkfiler og installerte menyer importert via mail, WinMX, Kazaa, Messenger, Yahoo! o.l. - er du i tvil, last ned, oppdater og kjør Ad-AwareSE Kjør programmet, velg 'start', 'next', kjør scanning ferdig, klikk 'next', høyreklikk på ei fil i den store ruta og velg 'select all', klikk 'next' og 'OK' så er du kvitt slikt som antivirusen ikke tar, men som herjer i registret og på nettet - restart. hvor stor plass tar en backup av bios går på en diskett (ca.1.30mb - å boote fra ei dongle er mulig men omstendelig) - har god erfaring uten backup med LiveUpdate. Alternativt fjerne alt rusk&rask i windows først, slå av maskina, nappe ut strømkontakten og cleare cmos: flytte jumperen ved hovedkort batteriet fra pin 1-2 -->2-3 -->1-2, starte opp, entre Bios, sjekke at ikke antivirusen står enablet. Da er det "reint bord i bunn", samme i windows (disable antivirus) er det gratis og oppdatere bios? ja Endret 11. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 ok, programmet fant 146 objekter: 1 advertbar 98 cydor 1 windows 3 possible browser hijack attempt 42 tracking cookie og 1 top search. kan disse bare slettes? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 quote: kan disse bare slettes? < ja! ...kanskje bedre å utsette Bios oppdatering til du får mer erfaring - har du ikke merka noe heng eller annet i oppstart/avslutning med alt dette ombord? Lenke til kommentar
.com Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 litt i oppstart jo Lenke til kommentar
.com Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 er det andre ting jeg kan gjøre for å få 2.0 støtte da? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 er det andre ting jeg kan gjøre for å få 2.0 støtte da? Der er jeg på gyngende grunn - er slett ikke sikker på om all verdens oppdateringer gir støtte til usb2.0 via pci på hovedkortet ditt. Har lagt inn en tråd om det og håper det kommer et godt svar her Lenke til kommentar
.com Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 jeg sjekket driverne til usbkortet, de står på microsoft og de er veldig gamle, 2001, er det noen steder jeg kan oppdatere drivere til kortet raskt og enkelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå