Gå til innhold

hastighetsproblemer med usb 2.0

.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har jeg forstått det riktig, først installere live update3 og så dette installere VIA Chipset 4in1 Drivers?

riktig

hvor finner jeg live update3?

på linken til kortet ditt - som sagt, til venstre på siden.

edit: og vær forsiktig med å bumpe denne tråden så mye (legge inn poster før folk har svart), fordi tråden kan bli stengt av den grunn - bedre hvis du samler sammen spørsmål.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Har avinstallert min for lenge siden, så du må klare det meste på egen hånd :)

...men du har fått et "øye" nede ved klokka? sjekk properties (eller hva det heter), og sett hake på at programmet skal finne bare ting du mangler (ellers vil det komme opp med en drøss du ikke trenger). Logg først på manuelt og så kjører du programmet.

Når du velger en link blir du spurt om det skal opprettes en mappe, svar 'ja' på det o.s.v.

Lenke til kommentar

Det er bra.

Har du disablet antivirus i Bios og windows, så er tiden kommet for en bios flash. Det er implementert mange rettelser i denne biosrevisjonen, og kortet vil kunne kjøre max XP2600+ og 160GB harddisk etter at oppdateringen er fullført.

edit: Underveis får du muligheten til å ta en backup av Bios - i tilfelle du ønsker det, ha en tom floppydisk klar.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
ok, er det stor sjanse for å få dødt hk?

Vanskelig å bedømme. Stoler på at maskina di går stabilt, siden du ikke har meldt om den type problemer? Tenker på spyware ("nesten-virus") i skjermsparere, musikkfiler og installerte menyer importert via mail, WinMX, Kazaa, Messenger, Yahoo! o.l.

- er du i tvil, last ned, oppdater og kjør Ad-AwareSE

Kjør programmet, velg 'start', 'next', kjør scanning ferdig, klikk 'next', høyreklikk på ei fil i den store ruta og velg 'select all', klikk 'next' og 'OK' så er du kvitt slikt som antivirusen ikke tar, men som herjer i registret og på nettet - restart.

hvor stor plass tar en backup av bios

går på en diskett (ca.1.30mb - å boote fra ei dongle er mulig men omstendelig) - har god erfaring uten backup med LiveUpdate. Alternativt fjerne alt rusk&rask i windows først, slå av maskina, nappe ut strømkontakten og cleare cmos:

flytte jumperen ved hovedkort batteriet fra pin 1-2 -->2-3 -->1-2, starte opp, entre Bios, sjekke at ikke antivirusen står enablet. Da er det "reint bord i bunn", samme i windows (disable antivirus)

er det gratis og oppdatere bios?

ja

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
er det andre ting jeg kan gjøre for å få 2.0 støtte da?

Der er jeg på gyngende grunn - er slett ikke sikker på om all verdens oppdateringer gir støtte til usb2.0 via pci på hovedkortet ditt. Har lagt inn en tråd om det og håper det kommer et godt svar her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...