.com Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har kjøpt et usb 2.0 kort, men hastigheten er den samme som på de gamle 1.0 eller hva det er. er det noen som kan løse dette problemet? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvilket system er det du bruker dvs. hovedkort inkl. OS og komponenter: hovedkort, usb-kort, skjermkort, hdd, cd-drev, har du oppdatert Bios og drivere? Grunnen til det er å se om systemet støtter bedre ytelse via kontroller og evt. retting av kjente feil. Lenke til kommentar
knert Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Viktig også at det er USB 2 hele veien.. At du ikke kjører usb 1 utstyr på en usb 2 port, det vil virke, men du vil jo ikke få hastigheten. Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 har ikke pcen her nå men.. den kostet 11000 kr. ny for 3 år siden da var den ganske oppdatert... hovedkortet er msi tror jeg, 48x cd-drev ikke helt sikker(hvorfor lurte du), os er windows xp home sp2, 256 mb minne, 60gig hd, usb kortet har jeg ikke noe info om, "utstyret" er en creative zen touch mp3 spiller den støtter i hverfall 2.0 Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 48x cd-drev ikke helt sikker(hvorfor lurte du) ...for å få et helhetlig bilde av systemet. D.v.s. hadde du sagt den kosta 51-tusen i 2002 og var dynamite, lite relevant... Nytter ikke med 'tror jeg'... Skaff eksakt info om hvilke komponenter du kjører med, fordi rettelser på driversiden kan være radikalt. Står mange her rede til å hjelpe deg hvis det kommer riktig informasjon. Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 kan det være jeg må endre noe i bios får å få det til å funke, isåfall hva? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Avhengig av hvilket hovedkort du har er Bios enten Award eller AMI, og menyene er tekstet forskjellig. Hvis Award, åpne menyen 'Integrated Peripherals' og 'Onboard Device', se etter 'Onchip USB: [V1.1 only]' - Åpne den for å sjekke om du har valget [V1.1 + V2.0] - evt. se etter andre usb-valg der inne. Er det en pakke-pc (evt. finn modell betegnelsen) IBM Aptiva, Acer, Fujitsu-Siemens, Compaq etc., så er det mindre sjangs for onchip usb2.0 støtte. Men normalt burde det være på et noenlunde anstendig 3 år gammelt hovedkort. Du bør uansett ta rede på hvilket hk du har, for evt. å oppdatere Bios på en så gammel maskin? Endret 7. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 pcen er fra mammut satt sammen av hattelco Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 hvor finner jeg info om hk? Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 hah..der fant jeg det.. det er et msi k7t turbo2 ms-6330 atx mainboard Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Flott Du finner kortet Her Da ville jeg først oppdatert Bios og installert VIA Chipset 4in1 Drivers edit: men ta ut usb-kortet før oppdateringer. Hvis du kjører win98 (du har ikke svart på hvilket OS...) trengs ei pakke for usb2.0 støtte. Det samme kan trengs for winXP SP1 eller laste SP2. Endret 9. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 oj sorry, det er windows xp home sp2 Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ok, men husk å disable antivirus før evt. bios flash. Du kan f.eks. legge inn Live Update3 for å kjøre oppdateringene ganske enkelt (men sjekk at ikke antivirusen er aktiv i Bios ) Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 hvorfor skal ikke antivirus være aktiv, og hva er live update3? Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Ok, men husk å disable antivirus før evt. bios flash. Du kan f.eks. legge inn Live Update3 for å kjøre oppdateringene ganske enkelt (men sjekk at ikke antivirusen er aktiv i Bios) hvor gjør jeg dette? (bruker norton antivirus) Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hvor gjør jeg dette? (bruker norton antivirus) høyreklikk norton ikonet nede ved klokka, og velg 'deaktiver auto-protect' hva er live update3? et program som etter innstallasjon og restart skanner driverne og utgivelsesdato på disse og Bios (har du en MSI-brenner blir også firmware scannet). Du finner det til venstre på siden til kortet ditt. Når du logger på nett og starter programmet sammenlignes dato på driverne du har nå, med de nye hos MSI. Det kommer opp linker til de nyeste, laster ned, og fullfører installasjon inkl. restart. Ta det med knusende ro og alt i tur og orden - følg anvisningene nøye. Er du usikker på om du har forstått tekst og anvisning, avbryt videre aksjon. Vent med Bios oppdatering helt tilslutt (husk feil flash = dødt hovedkort). hvorfor skal ikke antivirus være aktiv vellykket Bios flashing krever disablet antivirus både i windows og Bios - trykk rett tast i oppstarten for å entre Bios. Åpne 'Bios Features setup' (kan være tekstet litt annerledes hos deg, f.eks. 'Advanced Bios Features') og disable 'antivirus protection' eller 'virus warning' - velg save&exit. Når du har gjennomført nødvendige oppdateringer (uten usb-kortet i), åpne biosen igjen, enable ACPI og boot opp i windows. Deretter slå av maskina, ta ut strømkabel og sett i kortet. tvi-tvi Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 må jeg ta ut lydkort og nettverkskort også? og en ting til, jeg har award bios og var innpå der, jeg fant usb greiene der, men på et annet sted og det var bare mulig å aktivere deaktivere. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 må jeg ta ut lydkort og nettverkskort også? skulle ikke være nødvendig. ...men før du går igang, har du enablet ACPI og prøvd å flytte usb-kortet til en annen slot? F.eks. hvis det står i sloten nærmest AGP, så pleier de å dele IRQ. Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 prøvd å flytte det, hva er acpi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå