co2 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg dreit meg ut tidligere å tok imot en fil som noen sendte over MSN som her "Funny.exe" Trodde det var noe lame flash eller noe men det var visst spyware Så... jeg fjernet all dritten så den hadde lagt ut med Norman og restartet. Nå klarer jeg ikke logge inn, den logger av med en gang jeg prøver å logge på. Formatere kan jeg ikke, for jeg har et naturfagprosjekt liggende på skrivebordet som jeg skal framføre IMORGEN! Går ikke ann å kjøre sikkerhetsmodus, eller stille tilbake til tidligere virkende innstilling, Hva i all verden skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Dette varselet kom for noen dager siden W32.Bropia.C Begins to Spread Through MSN Messenger Starting around January 25, 2005 a new work called W32.Bropia.C began to circulate around MSN Messenger users. Do not accept any of the files listed below from even your must trusted contacts. Quote W32.Bropia.C When W32.Bropia.C is executed, it performs the following actions: Opens and locks the following files to prevent these programs from being started: %System%\taskmgr.exe %System%\cmd.ex Note: %System% is a variable that refers to the System folder. By default this is C:\Windows\System (Windows 95/98/Me), C:\Winnt\System32 (Windows NT/2000), or C:\Windows\System32 (Windows XP). Searches for the following files: %System%\winexec32.exe %System%\adaware32.exe %System%\VB6.EXE %System%\iexplore.exe If the files are not present on the computer, the worm drops and executes the following file: C:\cz.exe Note: The dropped file is detected as a variant of W32.Spybot.Worm. Copies itself to the C drive using one of the following file names: LOL.scr Webcam.pif hahahaha.pif me_2005.pif sister.pif Attempts to send itself through MSN Messenger. It monitors for any change in the status of MSN Messenger contacts. Disables the right mouse button. Dersom du ikke kommer deg inn på maskinen, så kan du ta ut harddisken og sette den i en annen maskin. Sørg for at den har et oppdatert anitvirusprogram installert. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har bærbar hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Prøv med en reinstallasjon av Windows Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jamen.. mister jeg ikke prosjekte da? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Mitt tips: Bruk en Linux-LiveCD for å flytte naturfagsprosjektet ditt ut av Windows, og reinstaller så Windows. Endret 2. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Fyren sa jo at han ikke kunne reinstallere Windows... men hvis du har XP kan du prøve å boote opp i safemode(holde inne F8 mens pcen starter) og oppdatere anti virus og scanne med det. Endret 2. februar 2005 av Solar Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Fyren sa jo at han ikke kunne reinstallere Windows... men hvis du har XP kan du prøve å boote opp i safemode(holde inne F8 mens pcen starter) og oppdatere anti virus og scanne med det. Går ikke ann å kjøre sikkerhetsmodus, eller stille tilbake til tidligere virkende innstilling, Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fyren sa jo at han ikke kunne reinstallere Windows... men hvis du har XP kan du prøve å boote opp i safemode(holde inne F8 mens pcen starter) og oppdatere anti virus og scanne med det. Fyren sa også at han ikke kunne gå inn i sikkerhetsmodus.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fyren sa jo at han ikke kunne reinstallere Windows... men hvis du har XP kan du prøve å boote opp i safemode(holde inne F8 mens pcen starter) og oppdatere anti virus og scanne med det. Hvis han flytter prosjektet ut av windows mappene (sikkert mine dok.) fra f.x. knoppix så kan han lett installere windows på nytt, ved å overskrive den gamle. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Mitt tips: Bruk en Linux-LiveCD for å flytte naturfagsprosjektet ditt ut av Windows, og reinstaller så Windows. Hvor finner jeg dette å hvordan bruker jeg det? EDIT: fortfort, jeg må få tak i det fortest mulig Endret 2. februar 2005 av co2 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Mitt tips: Bruk en Linux-LiveCD for å flytte naturfagsprosjektet ditt ut av Windows, og reinstaller så Windows. Hvor finner jeg dette å hvordan bruker jeg det? En LiveCD er Gnoppix. Den kan du laste ned her: http://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/f...oppix_0.8.1.iso . Brenn den til en CD med et program som Nero Burning Rom (forutsetter at du har tilgang til en annen PC) med funksjonen "Brenn ISO" eller "Brenn Image". For å starte opp fra CD'en du har brent endrer du standard startstasjon i BIOS til CD/DVD-ROM, og starter maskinen. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Om dette ikke går så legger jeg meg ned å dør Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er flere muligheter. Du kan starte laptop'en med for eksempel en Knoppix-CD (Linux på en CD), montere harddisken din, for å så kopiere over prosjektet ditt til en diskett. Hvis du har vært flink gutt, og har alle dine dokumenter og annen privat data på en adskilt, egen partisjon, så kan du bare foreta en total reinstallasjon av Windows, og alt ditt vil ligge der (så lenge du ikke sletter nevnte partisjon selvfølgelig). Du beste er antagelig å prøve Recovery Console. Det gjør du ved å starte laptop'en fra Windows-CD'en og trykke 'R' når installasjonsbildet kommer opp. Da skal det være muligheter for å kopiere over prosjektet ditt til diskett (såfremt du kan å bruke kommandolinjen). Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hmm.. Går det ann å bruke XP pro som recovery til XP home? gnoppixen tar gruelig lang tid Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er bare en måte å finne det ut på... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jamen.. mister jeg ikke prosjekte da? Nei, en reinstallasjon bare erstatter systemfilene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hmm.. Går det ann å bruke XP pro som recovery til XP home? gnoppixen tar gruelig lang tid Nei, dessverre. Skal du reparere(recovery?) så må du brukke samme versjon som er installert, og samme språk. Det vil si at om du har "Windows XP Home Edition Norsk" på maskinen, må du har "Windows XP Home Edition Norsk" plate. Når det gjelder hvor lang tid det tar å hente ned knoppix, hvilken internett forbindelse har du? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Nei, en reinstallasjon bare erstatter systemfilene. Det kommer an på om man foretar en total eller enkel reinstallasjon da. I begge tilfeller så spiller det ingen rolle dersom man har dokumenter og annen privat data på en egen, adskilt partisjon, noe som er å anbefalle. Endret 2. februar 2005 av Gjest Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hmm.. Går det ann å bruke XP pro som recovery til XP home? gnoppixen tar gruelig lang tid Nei, dessverre. Skal du reparere(recovery?) så må du brukke samme versjon som er installert, og samme språk. Det vil si at om du har "Windows XP Home Edition Norsk" på maskinen, må du har "Windows XP Home Edition Norsk" plate. Når det gjelder hvor lang tid det tar å hente ned knoppix, hvilken internett forbindelse har du? Har 2mbit, ligger på 100kb/sec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå