Gå til innhold

Hvordan fungerer kuba?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå skal det ikke så mye tenking til for å skjønne om det går an eller ikke, men _hvordan_ man gjør det er verre....

nå er det riktignok sikkert ikke så vanskelig når man kan det ordentlig da...

Gidder ikke lage ny tråd om det her - men går det an å få kjøpt en slags rubiks kube som er bedre enn alle andre, en offisiell kube elns?

Lenke til kommentar

http://dev.rubiks.com/index.cfm kan en få kjøpt rimelig gode kuber, selv om klistremerkene på dem blir rimelig raskt slitt, så kan anbefale å kjøpe et set ekstra.

Tok meg forresten 3 dager å lære meg den. Nå ligger jeg på et snitt på rund 53 sekunder på å løse den. Noe som egentlig ikke er noe særlig bra tid, i og med at verdensrekorden er på 12 sekund og 11 hundreder. En i klassen min, ligger med et snitt på ca 19-20 sek på å løse den. Er et perfekt tidsfordriv på buss, diverse venting, ved kjedsomhet osv :)

Skal en ha en virkelig utfordring kan en bestille seg en 4x4x4/5x5x5. For å plage venner kan en kjøpe en 2x2x2 som er vanskeligere enn den ser ut ;)

Lenke til kommentar

Faren min har et hefte med løsning på kuben trinn for trinn. Man må få til én side selv, deretter går det visstnok uansett hvordan de øvrige bitene er plassert. Heftet ble kjøpt inn på syttitallet eller når det nå var at disse kubene var på det mest populære. Det var slitt, tydelig at det er blitt lest noen ganger. Tror ikke han kan det utenat da, iallfall ikke nå lenger.

"Oppskriften" på å løse Rubiks kube ligger jo på nettet også, jeg har sågar sett sider med 3D-animasjoner av vridninger og så videre; jeg har dog ikke noen URL å vise til nå.

Lenke til kommentar

SGE7000:

2x2x2 er en 3x3x3 der alt det enkle er fjernet, men kan man 3x3x3 kan en også klare en 2x2x2, bruker samme prinsippene der.

Og for dem som ikke viste det så er rubiks kube på vei inn igjen, ble arrangert europamesterskap i amsterdam i sommer og vm skal arrangeres i usa til høsten/vinteren ;)

Og utenom det så har det vert en generell oppblomstring av kubing, flere kuber blir solgt. Er ganske kult når en begynner å få dreisen på det og kan gjøre den raskt. Da går det hovedsaklig på algoritmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...