Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når to pc'er ikke er i samme ip pool!

Anbefalte innlegg

Hvis PC1 har ip adresse 81.64.43.155 og PC2 har ip adresse 81.64.39.156. Hva er det som gjør at de ikke kan finne hverandre på et lokat nettverk? Er det mulig å fikse dette utenom å skifte mac adresse på nettverkskortet?`

Ps! Jeg bare valgte to tilfeldige ip adresser, dunno who they belong to :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis PC1 har ip adresse 81.64.43.155 og PC2 har ip adresse 81.64.39.156. Hva er det som gjør at de ikke kan finne hverandre på et lokat nettverk? Er det mulig å fikse dette utenom å skifte mac adresse på nettverkskortet?`

Ps! Jeg bare valgte to tilfeldige ip adresser, dunno who they belong to :p

Sørg i tillegg for at nettmasken tillater begge ip-adressene. Noe som 255.255.0.0. Husk at dette er *veldig* mange ip-adresser samt at de ip-adressene du nevner ikke er forbeholdt LAN. Hold deg derfor til 127.0.0.0, 192.0.0.0 eller 10.0.0.0.

Lenke til kommentar

Ip- adressene er ikke mine, men skal sjekke om de ligger i samme subnets når jeg kommer hjem. I tilfelle de ikke gjør det så er jo det problemet, men hvordan fikser jeg det da når jeg får det fra isp, og ikke gidder skifte mac adresse på nettkortet hver gang jeg rebooter den ene pc'en.

Lenke til kommentar
Ip- adressene er ikke mine, men skal sjekke om de ligger i samme subnets når jeg kommer hjem. I tilfelle de ikke gjør det så er jo det problemet, men hvordan fikser jeg det da når jeg får det fra isp, og ikke gidder skifte mac adresse på nettkortet hver gang jeg rebooter den ene pc'en.

Bruk Netbeui-protokollen for LAN, da deler du filene uten at IP-er betyr noenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...