Epsilon- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis PC1 har ip adresse 81.64.43.155 og PC2 har ip adresse 81.64.39.156. Hva er det som gjør at de ikke kan finne hverandre på et lokat nettverk? Er det mulig å fikse dette utenom å skifte mac adresse på nettverkskortet?` Ps! Jeg bare valgte to tilfeldige ip adresser, dunno who they belong to Lenke til kommentar
tore- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Dette er offisielle iper og skal egentlig ikke brukes i LAN, men er kun beregenet på WAN. Skift til 10.0.0.2 og 10.0.0.3 så fungerer det sikkert. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis PC1 har ip adresse 81.64.43.155 og PC2 har ip adresse 81.64.39.156. Hva er det som gjør at de ikke kan finne hverandre på et lokat nettverk? Er det mulig å fikse dette utenom å skifte mac adresse på nettverkskortet?` Ps! Jeg bare valgte to tilfeldige ip adresser, dunno who they belong to Sørg i tillegg for at nettmasken tillater begge ip-adressene. Noe som 255.255.0.0. Husk at dette er *veldig* mange ip-adresser samt at de ip-adressene du nevner ikke er forbeholdt LAN. Hold deg derfor til 127.0.0.0, 192.0.0.0 eller 10.0.0.0. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 manuel: 172.0.0.0, ikke 127.0.0.0 Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Det jeg tenker på er ip-er jeg får fra isp. Kobler routeren til en switch så to pc'er får hver sin ip adresse fra isp. Nei det er ikke DHCP i routeren. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 like viktig som ipadressen, er nettmasken. du må vite denne før du kan se om de er på samme nettverk eller ikke. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har ikke regna ut her, menne ligger ikke de 2 der i forskjellige subnets Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Ip- adressene er ikke mine, men skal sjekke om de ligger i samme subnets når jeg kommer hjem. I tilfelle de ikke gjør det så er jo det problemet, men hvordan fikser jeg det da når jeg får det fra isp, og ikke gidder skifte mac adresse på nettkortet hver gang jeg rebooter den ene pc'en. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hva trenger du å ha dem i samme subnett for? det virker rart at din ISP skulle gi deg to iper i forskjellige subnett Tantor_: regn så mye du vil. han har ikke gitt oss noen nettmaske. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Ip- adressene er ikke mine, men skal sjekke om de ligger i samme subnets når jeg kommer hjem. I tilfelle de ikke gjør det så er jo det problemet, men hvordan fikser jeg det da når jeg får det fra isp, og ikke gidder skifte mac adresse på nettkortet hver gang jeg rebooter den ene pc'en. Bruk Netbeui-protokollen for LAN, da deler du filene uten at IP-er betyr noenting. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hmm javel? Husker den protokollen under win98, men finner den ikke i xp. Har den et annet navn i xp? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hmm javel? Husker den protokollen under win98, men finner den ikke i xp. Har den et annet navn i xp? http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;301041 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå