qtip Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei, har i dag Internett fra Telenor med Alcatel SpeedTouch modem. Har tenkt å kjøpe en bærbar etterhvert og koble dette sammen med min stasjonære i et trådløst nettverk. Hva bør jeg kjøpe av utstyr (trådløst) som fungerer med Telenor. Hvordan settes dette opp, må jeg f.eks programmere ADSL modemet mitt? Kan jeg kun sette den bærbare opp (uten stasjonære) som trådløst ut på nett? Dersom jeg har både bærbar og stasjonær, må den stasjonære være slått på hele tiden? Eventuelt noen som har andre tips etc. som gjør at man enkelt kan sette opp trådløst nett med Telenor. ps!!! Jeg bruker PPPOE protokollen for å komme på internett. Qtip Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 kjøp en trådløs router pakke ikke noe er lettere en det Lenke til kommentar
So|o Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Kjøp en trådløs router + eventuelt trådløst nettverkskort til den stasjonære hvis denne skal være tilkoblet trådløst. ADSL-modemet må ikke programmeres siden du har et eldre modem uten router (Alcatel). Den trådløse routeren kobles til utgangen på modemet, og du setter routeren opp for å bruke PPPOE (brukernavn og passord) Du kan fint bruke trådløst kun på den bærbare. Den stasjonære kan du koble med nettverkskabel til en av utgangene på routeren. Den stasjonære trenger ikke å være slått på hele tiden Endret 2. februar 2005 av asdfgh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå