Gå til innhold

Compaq, PI MMX; har den tempmonitor?

sjanten

Anbefalte innlegg

jeg er _meget_ nysgjerrig på temp'en på min 166MMX med passiv kjøling nå som det er 30 grader ute.

sist jeg prøvde MBM (5.x) så påsto den hele 170 grader C! :wink:

men er det noen som vet om det i det heletatt er en tempsensor på hk?

compaq 4766

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, takk anyway. litt sent nå; en kaldfront kom og tok vekk ca 10 grader! -nå er det "bare" 20 :roll:

hyggelig compaq eller hva? tror det går an å sette FSB til 75MHz (66 orginalt) ved en jumper :grin: MMX-cpu'ene har multiplier begrensning (f.x 3,5 og ned) :sad:

kanskje jeg setter på en amd-kjøler; eller bare monterer vifter på ribba som allerede er der (stoor) :smile: noen som har noen erfaringer? så snart den er min så skal kabinettet få kjenne litt :wink:

_ingen_ skal kunne se at det er en ekkel compaq :grin:

hvor har du compaq'en fra?

[ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-06-20 10:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 11:31, Space_Shoot skrev:

Fattern "låner"/fått den igjenom statoil
:grin:

déjà vu :grin: den er offisielt vår til oktober, når vi får den nye :grin: :grin: (men den har et ELENDIG grafikkort, den nye :cry: )

btw: det er ikke tillatt å åpne den :wink: -men om du klarer å se inn uten å åpne så husker jeg ikke hvor de er, men se etter noen pinner som stikker opp og en liten dings over pinnene for å kortslutte dem. på harddiskfestemekanismen står det tabell over koblingene du skal ha for å få fsb x og multi y (multi'en kan du glemme :sad: )

tror fsb'en er ganske så midt på hk :???: -husker ikke.

btw: har du en av de gamle 2,1gig'ene, eller gikk deres istykker og?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmmm... har lik maskin. Finner jumper til FSB, men der kan du bare stille mellom 60 og 66 mhz FSB... Sikker du har modell nr. 4766?

Forresten, noen som vet om en AMD k6 prosessor vil virke? Har lest at når du setter multiplier på 2 så vil prosessoren oppfatte dette som 6 og derfor vil den kjøre på 66x6 = 396 MHZ... Noen som har prøvd dette og kan bekrefte at det virker?

Lenke til kommentar

Ang. de maskinene deres, så har en kammerat av meg en maken (ja, han får også ny av statoil i høst...) ,mne det jeg lurte på var om det går ann å bytte ut den 166Mhz prosessoren med en 233Mhz, eller om det blir feil... Har ikke sett inno, så jeg har ikke peiling.. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...