Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har lyst på ett nytt anlegg og vil bruke ca. 8-9k. Vil helst at alt skal kjøpes fra en butikk. Det eneste jeg vil at skal være med er forsterker, eller receiver, (trenger ikke cd-spiller) og ett par med høytalere. Kunne vært kjekt med en sub også Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hva slags type anlegg er det du er ute etter, og hvilke bruksområder er det du ser for deg? Skal du bruke anlegget til å høre primært høre på musikk, eller trenger du et surround-anlegg for å se på film? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Kommer nok til å bli brukt i hovedsak til musikk, skal koble det til pcen så det blir nok litt film og litt spill. Trenger ikke ett surround anlegg. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg foreslår at du tar deg en tur innom nærmeste hi-fi pusher og spør om hjelp. Fortell dem hvor mye penger du har til disp, samt hvilken musikk du vanligvis hører på. Men glem ikke å lytte på anlegget _før_ du kjøper! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Er ikke noen hi-fi butikker på mils omkrets, så jeg ville vel helst kjøpt ett fra internett Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er ikke noen hi-fi butikker på mils omkrets, så jeg ville vel helst kjøpt ett fra internett Jeg ville ikke kjøpt uhørt.. Når jeg skulle kjøpe høytalere fikk jeg anbefalt masse. Men mange av de "gode" høytaleren var ikke gode i mine ører.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Kanskje jeg ikke kommer til å kjøpe høytalerne på internett, men forsterker er det vel ikke noe i veien for å kjøpe Har sett på 2 stykker Yamaha AX-396/B Yamaha AX-596/B Er det verdt å bruke 1500kr ekstra på den dyreste forsterkeren? Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har du råd til den største, så kjøper du den.. Jeg har funnet ut at det koster mer å kjøpe billig, for å så kjøpe dyrere etterpå.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Er det gode forsterkere, eller er det andre som er bedre til omtrent samme prisen? Er ikke den som har mest peiling på anlegg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Yamaha er ganske gode på forstekarar i budsjettklassen, så det burde gå greit. Hadde gått for den største av dei to. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Yamaha AX-596/B virker som en grei forsterker. men hvis du skal ha deg noen veldig råe høytalere da blir den kanskje litt svak. og hvis du skal ha sub så er det ikke sub utgang eller noen ekstra *vanelig* utgang på den. men IKKE kjøp på ljudia for de tar 25% ekstra bare for morro skyld. har dessverre ingen tips til forsterker. eneste tipset jeg har til forsterker er Sansui B-77en SUPER forsterker med forforsterker Sansui C-77. men får du tak i den er du heldig for den er minst 15år gammel, og utgått. men kraft er det fortsatt i den tar råtta på de fleste nye "kraftige" forsterkerne. er 4*100W målt i 8ohm. har noen tips til høyttaler men du skal sikkert ha noe som er bedre/større, dantax P-2500 er noen helt fine høytalere, jeg har dem og de spiller veldig bra. kan spille veldig høyt og fortsatt så er det bra nok lyd til en gjennomsnits person som ikke er EXTREMT kresen. spiller kanskje ikke 100%rent men litt stygt mådem spille for at man skal høre at man spiller høyt. håper du fikk noen gode tips her. jeg sleit nå ræva ta meg for å skrive så langt. hehe lol. Endret 1. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Påkomplett har de yamaha NS-555 til 4695 og på Ljudia koster de 3995kr. Viss ljudia tar 25% bare på gøy, hva tar da komplett? Tror jeg kommer til å gå for de høyttalerene (etter at jeg har hørt på de) og Yamaha AX-596/B. Viss dere finner det til en billigere hadde det vært fint. Men viss dere av en eller annen grunn har noe negativt å si om de, skal jeg revurdere det. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Påkomplett har de yamaha NS-555 til 4695 og på Ljudia koster de 3995kr. Viss ljudia tar 25% bare på gøy, hva tar da komplett? Tror jeg kommer til å gå for de høyttalerene (etter at jeg har hørt på de) og Yamaha AX-596/B. Viss dere finner det til en billigere hadde det vært fint. Men viss dere av en eller annen grunn har noe negativt å si om de, skal jeg revurdere det. de "store" komponentene er nok billigere på ljudia men alt annet er mye dyrere. det er i hvertfall min erfaring. de har også dårlig service på ljudia. har masse erfaring i fra det. kan hende at det er bare akkurat meg som er uheldig men. EDIT: nope. har ikke noe negativt å si om de høytalerne. det eneste er at jeg ikke liker svart pianolakk men looken har ikke SÅ mye å si. foresten er det MIN mening har ikke peiling på hva du liker Endret 2. februar 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Her er en forsterker du bør vurdere hvis du liker mye trykk og bass. Endret 2. februar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Her er en forsterker du bør vurdere hvis du liker mye trykk og bass. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hei X-tremeOverclocker!anbefaler deg å sjekke dette oppsettet: THULE Spirit IA60 Integrert forsterker 4998,- Patos Basic 410 5300,- Det ble litt over ditt budsjett men har du ikke råd kan du jo gå for B310 3800,- Thuleforsterkeren må ikke forveksles med budsjettgreier selv om den koster bare 5k,Thule IA60 er en HI-FI forsterker. På Thuleforsterkeren finnes også en Pre Out utgang og en Main In inngang slik at du senere kan bygge ut anlegget og supplere med separat effektforsterker eller subwoofer. Med B410 har du ikke brukt for SUB med det første,de flytter mye luft og samtidig spiller godt på all slags musikk. Nye Basic 410 har allerede rukket å få positiv omtale i norsk hi-fi presse. Endret 3. februar 2005 av egmur Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Er det noen høytalere fra hi-fi lubben som er noe å satse på? Skal snart til bergen så det kunne vært greit å stikke innom en tur å hørt Likte den forsterkeren til 4k virker som den leverer ja Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=5826 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...lere.htm?id=172 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=5099 Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei X-tremeOverclocker!anbefaler deg å sjekke dette oppsettet:THULE Spirit IA60 Integrert forsterker 4998,- Patos Basic 410 5300,- Det ble litt over ditt budsjett men har du ikke råd kan du jo gå for B310 3800,- Thuleforsterkeren må ikke forveksles med budsjettgreier selv om den koster bare 5k,Thule IA60 er en HI-FI forsterker. På Thuleforsterkeren finnes også en Pre Out utgang og en Main In inngang slik at du senere kan bygge ut anlegget og supplere med separat effektforsterker eller subwoofer. Med B410 har du ikke brukt for SUB med det første,de flytter mye luft og samtidig spiller godt på all slags musikk. Nye Basic 410 har allerede rukket å få positiv omtale i norsk hi-fi presse. det var en bra sammensetning for et lite/mellomstort rom. dette er en bra sammensetning hvis man ikke tenker på desgin for det var ikke det peneste jeg har sett. hehe. men bare det er bra lyd er vel det, det samme Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Tja.. Tykkjer då ikkje at designet er så aller verst heller eg då, men. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå