eLang Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Får å kjøre CD-ROM plater som er ment for windows i linux (FC3), da trengte man ett ekstra program. og hva het det?... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 CD-ROM'er kan du fint bruke i Linux, men du mener kanskje å kjøre programmer? For å gjøre det bruker du et av programmene Wine (gratis, men støtter ikke spill), Cedega (ikke gratis, finnes i begrenset gratis versjon) eller CrossOverOffice (ikke gratis). Førstnevnte er ofte inkludert i distribusjoner. Sjekk om den er installert ved å kjøre kommandoen "wine" i en terminal. Hvis den ikke er installert kan den nesten alltid finnes på CD-ROM'en til distribusjonen du bruker. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 ja, det jeg mente var f.eks cd-rom leksikon, kart og div. andre el.bøker og programmer. Men dette er altså ikke noe problem?? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ja, det jeg mente var f.eks cd-rom leksikon, kart og div. andre el.bøker og programmer. Men dette er altså ikke noe problem?? Ikke hvis Wine støtter de programmene (det støtter ikke alle). Men jeg anbefaler deg å ta en titt på tilsvarende Linux-programmer før du prøver å kjøre dine eksisterende programmer i Wine. Linux-programmene er veldig ofte bedre enn den tilsvarende Windows-programvaren. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Linux-programmene er veldig ofte bedre enn den tilsvarende Windows-programvaren. de kjører ihvertfall bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå