Scix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Finnes det en patch som gjør slik at du kan kjøre php filer på samme måte som html filer i windows? Da slipper man å ha local sever og styr bare fordi du vil prøve et php script... Emnetittel redigert. "PHP og Windows" er dårlig bruk av emnefeltet. PoleCat Endret 3. februar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hmm, mener du å åpne for å titte på de? Eller bruke de? Lenke til kommentar
Scix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis du skriver en side i html, kan du åpne den, og se den i f.ex. IE. Det jeg skulle hatt, var noe som gjorde dette mulig med php filer også Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det går jo bra.. Gjør hvertfall det her.. I f.eks IE kan du sikkert klikke "fil" -> "åpne" også finne filen Lenke til kommentar
Scix Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Joda. Du kan åpne den slik. Men hvis koden i fila er: <? echo "Dette ser du ikke"; ?> dette ser du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Da må du kjøre en webserver! Anbefaler apache med da php! Du har en rekke ferdige greier som easyPHP og foxserv! eller du kan stikke på apache.org og laste ned apahde der og php får du fra php.net Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Da må du kjøre en webserver! Anbefaler apache med da php! Du har en rekke ferdige greier som easyPHP og foxserv! eller du kan stikke på apache.org og laste ned apahde der og php får du fra php.net Spørsmålet hans var en patch som gjorde at du slapp apache Ellers tror jeg nokk at du trenger et program som lemen sa, jeg her ivertfall ikke hørt om en patch som gjør dette, grunn php er et serverscript,, det blir lest av serveren før det sendes ut til webben. Dermed trenger du en server. Har jeg rett? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Med mindre du klarer å få IE/mozilla/osv til å kjøre php-kode som om det var javascript så tror jeg det kan være vanskelig, ja. Lenke til kommentar
stiber Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 En nødløsning kan f.eks være noe slik: c:\php\php.exe test.php>test.html For deretter å åpne test.html i favorittbrowseren. Du slipper å innstalere webserver, men blir det lettere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Spørsmålet hans var en patch som gjorde at du slapp apache wink.gif Ja(?).. Og jeg sa han måtte kjøre en webserver Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Noen patch finnes det nok ikke, men stiber er på rett spor. Man trenger ikke en webserver for å test php scripts, men man trenger php.exe. Det finnes mange editorer som har prewiev funksjoner som ikke er avhengig av PHP, og det finnes mange som har nesten samme funksjon - en debug funksjon som gir deg HTML output. Da slipper du å installere en webserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå