KristianU Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei allihopi! Trenger litt hjelp her. Har prøvd å lage meg et bestillingsskjema i PHP, men ingenting funker som det skal. Gikk da ut ifra et ferdig script som jeg fant på Epleweb Det jeg trenger da, er navn, adresse, postadresse, telefonnr, fødsels/orgnr, kommentarfelt, og 3 slike dropdown"select" boksene. Heter hvertfall dropdown i Frontpage Noen som vil hjelpe? Da skal jeg hedre deg med min ehh.. hmm.. magi ? Lenke til kommentar
Scix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Skal det sendes til deg i en E-mail, skal det lagres i en fil på serveren, eller skal det lagres i en mySQL base Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Skal det sendes til deg i en E-mail, skal det lagres i en fil på serveren, eller skal det lagres i en mySQL base Skal sendes til meg på e-post. Gjerne med ipadresse til avsender med Lenke til kommentar
toss Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) har laget et som funker.. vet ikke helt om jeg forsto helt hva du vill ha, men opprett disse to filene på serveren din: form.php <form method="post" action="smail.php"> <p>Navn: <input type="text" name="name"></p> <p>Adresse: <input type="text" name="adress"></p> <p>Postadresse: <input type="text" name="post"></p> <p>Telefonnr: <input type="text" name="phone"></p> <p>Føsdels/orgnr: <input type="text" name="birth"></p> <p>Kommentar:</p> <p><textarea rows="10" cols="30" name="comments"></textarea></p> <p>Valg:</p> <p><select name="sel1"> <option value="option1">Option 1</option> <option value="option2">Option 2</option> <option value="option3">Option 3</option> </select></p> <p><input type="submit" value="Send"><input type="reset" value="Tøm felt"> </form> og smail.php <?php $name = strip_tags($_POST['name']); $adress = strip_tags($_POST['adress']); $post = strip_tags($_POST['post']); $phone = strip_tags($_POST['phone']); $birth = strip_tags($_POST['birth']); $comments = strip_tags($_POST['comments']); $sel1 = strip_tags($_POST['sel1']); $iso = 'iso-8859-1'; $content = 'Navn: ' . $name . '<br>' .' Adresse: ' . $adress . '<br>' . ' Postadresse: ' . $post . '<br>' . ' Telefon: ' . $phone . '<br>' . ' Fødsels/orgnr: ' . $birth . '<br>' . ' Kommentar: ' . $comments . '<br>' . ' Valg: ' . $sel1; //variabler du må endre: $sendto = '[email protected]'; $subj = 'Bestilling'; $headers = "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $headers .= "From: ".$name." <".$adress.">\n"; if(mail($sendto, $subj, $content, $headers)) { echo 'Bestillingen er sendt.'; } else { echo 'Bestillingen ble ikke sendt. Venligst prøv på nytt.'; } echo '<br><br>'; echo $content; ?> test det gjerne ut og kom med tilbakemelding.. Endret 2. februar 2005 av toss Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kan være smart å kjøre htmlspecialchars eller strip_tags på inputene når du sender html-mail. Lenke til kommentar
toss Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) god ide.. har fikset det i forrige post.. EDIT: et par ting jeg ikke forstod helt.. skal adresse være mail? hvis ikke, ville det ikke vært lurt å ha et felt for dette? og hvor mange dropdowns skulle det være, og hvor mange alternativ på hver? hva skal de være? Endret 2. februar 2005 av toss Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 3 dropdowns menyer. Alternativene kan jeg jo legge inn selv da jeg kan dette. *stolt* Takker for help! Lenke til kommentar
toss Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 vet ikke hvor mye tid jeg får til å fikse det i dag, men jeg skal se når eg kommer hjem.. hva med email? Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 hva med email? Jeg klarte merkelignok å fikse det selv etter å ha prøvd meg fram Tusen takk for hjelp toss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå