Blaster2k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvordan kan jeg få VB til å overstyre et annet programm? I den form av at vb sier at det som skjer når man trykker på space i programmet skal skje. Skriver jeg gresk nå? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er ikke gresk, nei, men å overstyre et program som sådan er ingen triviell oppgave i VB. Man kan sannsynligvis overkomme en overvåking av forskjellige meldinger til og fra programmet, såkalt hooking (se her), skjønt der er det begreset på hva man kan modifisere av meldinger. Og da må man bruke en teknikk kalt dll injection for å oppnå ytterlige kontroll av det eksterne programmet, og dette er neppe lett å utføre i VB. Men det finnes kan hende DLL-filer programmert i Assembly eller C++ som kan gjøre dette for deg. I alle tilfeller vil jeg anbefale deg å lese følgende artikkel. Den er riktignok skrevet for C++, men den forklarer de grunnleggende prinsippene man må sette seg inn i for å overstyre et program: http://www.codeproject.com/system/hooksys....0&select=892348 Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 såpass. Takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå