Gå til innhold

Blinkende pixels på LCD (Acer AL732)

Kremfjes

Anbefalte innlegg

Har en Acer AL732 17" LCD. I det siste har jeg sett noen blinkende ("dansende") pixler langs en tjukk (20% av bredden) vertikal stripe på skjermen. Byttet fra DVI-kabel til VGA-kabel, og da forsvant Pixlene. Derfor kjøpte jeg en ny DVI-kabel (som var kjempedyr :ermm:). Problemet ble mindre, men er fortsatt tilstede. Det kan virke som det er spesielt på mørke farger det er problematisk.

Noen som har noen gode ideer? Vil nødig benytte garantien og være uten skjerm i månedsvis...

PS; har prøvd med to forskjellige skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt slike problemer da skjermkortet mitt var overklokket. Har du klokket opp, så klokk ned. Ellers kan du sørge for at både skjermkort, prosessor og minne har tilstrekkelig kjøling.

Maskinen jeg sitter ved nå har nemlig samme problem (på en av NTNUs datasaler). Jeg aner at det kan ha samlet seg opp en gjeng hybelkaniner i diverse kjøleribber.

Og forresten: Denne maskinen har også DVI-kabel.

Lenke til kommentar

Ingen av skjermkortene har vert overklokket. Temperaturen er lav og fin (under 40 på både skjermkortet (6600GT) og CPU (3200+)

EDIT: Prøvde forresten også å klokke ned, men det utgjorde ingen forskjell :hrm:

Endret av Kremfjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...