Hovis Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Noen som kan fortelle meg hvordan denne cpuen Intel® Celeron® M 350-Prosessor (1,30 GHz, 1 MB L2-cache, 400 MHz-systembuss) funker til lett skrivearbeid og spill som cm/fm?? Vurderer denne med tanke på pris!! Fattig student! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er den finfin prosessor i bærbare maskiner det der. Funker til lett spilling og selvsagt til kontorarbeid. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hørt masse negativt om celeron tidligere. Men leste i emne på toppen her og at dette var en grei prossesor. men greit med noen tips fra noen som har litt mer peiling på dette enn meg Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Du har nok lest om de vanlige Celeron prosessorene. Celeron-M skiller seg ut fra dem og er ikke dårlig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er stor ytelsesforskjell på en laptop med vanlig celereon, enn en med celeron-m. Så det er nok en ok maskin Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hmm, er det slik at viften vil gå hele tiden med denne prossesoren?? Dama er litt aggresiv på meg fordi hun ville ha en stille maskin, veldig var på lyder. Denne maskinen er stille, men viften går hele tiden. Noe jeg kan gjøre?? Bråker ikke masse, men viften går da hele tiden. Maskinen er en Dell Inspiron 6000 Endret 22. februar 2005 av Hovis Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det er ikkje speedstep på celeron-m (dvs at den ikkje klokkar ned når den ikkje er i bruk). Dette har nok litt å sei for straumforbruket og varmen, men kor mykje veit eg ikkje. Kan ikkje hugse sist eg høyrde vifta på min (Dell 510m med Pentium-m), HD en min støyar meir. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Strømforbruket er greit, holder lenge batteriet. men viften suser jevnt hele tiden. Men Cpuen går vel på maks hele tiden og dermed må vel viften gå også?? Men kjøpte med denne for å spare litt penger... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Cpu trenger ikke gå på max. Har selv denne prosessoren i en Asus S5, og her kan jeg selvg velge hvor rask prosessoren skal gå i flere steg. Kan f.eks vlege 350mhz, 600mhz, 900 mhz og 1300mhz med en knapp ved tastaturet. Støynivået på min maskin er også på høyde med en hvem som helst pentium m maskin Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Kan dette styres når jeg har en Dell Inspiron 6000 også?? Og vil viften da gå sjeldnere og ikke konstant?? Endret 23. februar 2005 av Hovis Lenke til kommentar
Stumpen Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Installer SpeedswitchXP, justerer CPU hastighet etter hva du trenger.. Link: SpeedswitchXP 1.4 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hmm..artig, må prøve på min xp-m som står i min stasjonære. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 har det på maskinen, men hvordan justerer jeg cpu hastigheten. Mye av det som står der er litt gresk for meg!! Noen som kan hjelpe meg med oppsett og forklaringer?? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 har det på maskinen, men hvordan justerer jeg cpu hastigheten. Mye av det som står der er litt gresk for meg!! Noen som kan hjelpe meg med oppsett og forklaringer?? SpeedswitchXP kan ikke gjøre noen ting på din maskin. Det finnes modeller som gir muligheten for FSB-underklokking via knapper/software/bios noe som kan gi et 'strømsparingsmodus' også på Celeron M, men jeg aner ikke hvorvidt Inspiron 6000 tilbyr en slik funksjon. Hmm..artig, må prøve på min xp-m som står i min stasjonære. SpeeswitchXP vil nok ikke hjelpe her heller. Sjekk ut CrystalCPUID som kan gjøre det du er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå