wewwen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) jeg har tenkt litt på My Webpage men er ikke sikker på hva "boxed" prosessor vil si, trenger jeg og kjøpe vifte til den? Endret 2. februar 2005 av mR_cRaZy Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Boxed betyr at det følger med kjøleblokk og vifte. Linken fungerte heller dårlig. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 siden er vist nede ser det ut som, men det er en 939pins 3500+ og boxed, men er det lurere og kjøpe uten vifte osv... og bråker dem mye? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 siden er vist nede ser det ut som, men det er en 939pins 3500+ og boxed, men er det lurere og kjøpe uten vifte osv... og bråker dem mye? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Boxed-viftene er finfine de, tror ikke du får kjøpt den prosessoren uten heller. Bråker ikke spes. mye nei. Skal du bruke PC-en "vanlig" er det heller lite poeng i å kjøpe en annen vifte. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Av denne type prosessor, har vi 3000+ (1800Mhz), 3200+ (2000Mhz) og 3500+ (2200Mhz). Der den eneste forskjellen er at multiplyeren er på 9, 10 og 11, mens FSB er på 200Mhz på alle sammen. Alle prosessorene (av nyere type) har "winchester" kjerne, denne benytter en 90nm produksjonsteknikk, som betyr lavere spenning, og lavere temperaturer. Det vi vi ser er at alle disse prosessorene hittil har kunnet klokke ca. like godt, og at det eneste som stopper en, er multiplyer og RAM. Forskjellen i pris er på ca. 500kr mellom hver av dem, men at man derfor faktisk kan spare hele 1000kr, om man ikke har planlagt å klokke en 3500+ "winchester". Da ville jeg anbefale denne personen å kjøpe en 3000+ "winchester" og bare klokke den opp til 2200Mhz, demed sparer man altså 1000kr Men hvis det er snakk om klokking av en 3500+ "winchester", tror jeg kanskje man har litt større mulighet til å klokke denne høyere på grunn av multiplyeren, og fordi det muligens er "kremen" av kjerner som går til disse prosessorene. Endret 2. februar 2005 av ADT Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er ikke alle som er interessert i å miste garantien og kanskje tape hele kostnade av prosessoren ved feil. Er faktisk noen som ikke driver på med sånt idag. Selv vil jeg anbefale trådstarter å kjøpe en 3500+ hvis han/hun har bruk for det. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er ikke alle som er interessert i å miste garantien og kanskje tape hele kostnade av prosessoren ved feil.Er faktisk noen som ikke driver på med sånt idag. Selv vil jeg anbefale trådstarter å kjøpe en 3500+ hvis han/hun har bruk for det. Ja, selvfølgelig er det folk som er for [ertemodus] pysete [/ertemodus] til å klokke PC'en Men jeg nevnte selvfølgelig kun dette med klokking, slik at han/hun er klar over at man kan spare mer enn 1000kr ved å kjøpe en litt rimligere prosessor, som er nesten garantert lik ytelse, om ikke bedre, hvis den klokkes. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Joda, men det er ikke alltid like lurt å drive med overklokking, selv om det er knakandes moro. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Joda, men det er ikke alltid like lurt å drive med overklokking, selv om det er knakandes moro. Jeg har problemer med å se en situasjon hvor overklokking (selvfølgelig gitt at man vet hva man gjør, det er snakk om ens egen PC, og tar visse forholdsregler) ikke er lurt/gunstig... Men ta det med ro, jeg forstår hva du mener, det finnes aldri noen garanti for at ting ikke skjærer seg, og da står man der med skjegget i postkassa Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har tenkt litt på My Webpage men er ikke sikker på hva "boxed" prosessor vil si, trenger jeg og kjøpe vifte til den? Boxed betyr at den er bundlet med vifte. En kjapp og fin CPU du har valgt der, lillebroren 3000+ 1.8GHz "Winchester" gir i mine øyne mer for pengene. 3000+ 1.8GHz "Winchester" Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Joda, men det er ikke alltid like lurt å drive med overklokking, selv om det er knakandes moro. Jeg har problemer med å se en situasjon hvor overklokking (selvfølgelig gitt at man vet hva man gjør, det er snakk om ens egen PC, og tar visse forholdsregler) ikke er lurt/gunstig... Men ta det med ro, jeg forstår hva du mener, det finnes aldri noen garanti for at ting ikke skjærer seg, og da står man der med skjegget i postkassa men er ikke overklokking ganske "farlig" på AMD? ørt at er så varmt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er ikke det største problemet. Klarer nok å ødelegge mye annet før du dreper en A64 pga. varme. Hvis du ikke plukker av kjøleren da. Verre med å stille ting litt vel høyt og drepe det på den måten. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Som sagt, dette var kun et forslag for en person som har ganske god peiling, passer tydeligvis ikke for han/hun her... Lenke til kommentar
Tjofle Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg ville gått for 3500+. (skal faktisk kjøpe den selv snart, fra PSData). Jeg er heller ikke særlig "keen" på å overklokke, men får se hva fremtiden bringer. Bringer den vannkjøling blir det nok også litt klokking. Nå har jeg en 2100+ "plompert" til 1,75V Vcore som er 45 grader ved surfing, winamp og irc, og jeg har på en TT Vulcano12 vifte @ 5999 rpm (!) (noe er veldig galt ) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Støy er heller lite koselig. Bedre å kjøre på lavere klokkehastighet. Ser ikke ut som du trenger så høy frekvens heller. (Hvis du bare surfer, irc-er og hører på musikk that is ) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Støy er heller lite koselig.Bedre å kjøre på lavere klokkehastighet. Ser ikke ut som du trenger så høy frekvens heller. (Hvis du bare surfer, irc-er og hører på musikk that is ) Det er jo strengt tatt en annen bruker som snakker om dette... (om det er trådstarter du refererer til) Jeg synes forresten at mr crazy burde forklare både budsjett og behov... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 ja, jeg har jo ganske godt budsjett da, men helst skal CPU'en være under 2000. skal spille osv, går en del på LAN også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå